וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברדוגו נגד גל"צ, שלב התביעה: "החזירו מיידית לשידור ופצו בחצי מיליון שקל"

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 16:04

במכתב שנשלח מטעמו לשר הביטחון בני גנץ הוא דורש "להורות לתחנה להציע לו לשוב מיידית לעבודה". עוד טוען ברדוגו: "מאז שפוטרתי, צנחו אחוזי ההאזנה לתוכנית בלמעלה מ-50%". וואלה! ברנז'ה עם הפרטים המלאים

"שר הביטחון הורה למפקדת גל"צ במינוי זמני, גלית אלשטיין, לפטר את מר ברדוגו שלא כדין, על אף שהשיא לתחנה את אחוזי ההאזנה הגבוהים ביותר"

השדרן יעקב ברדוגו שעזב לפני מספר חודשים את גלי צה"ל מאיים בתביעה על התחנה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. במכתב שנשלח היום (רביעי) מטעמו לשר הביטחון בני גנץ כמו גם למשרד הבטחון ולתחנה הצבאית, הוא דורש "להורות לתחנה להציע למרשנו לשוב מיידית לעבודה. בנוסף, דורש ברדוגו כחצי מיליון שקל סה"כ פיצוי על אובדן ההשתכרות, הזכויות הנלוות וכן פיצוי על מה שהוא מגדיר כ"הפלייתו האסורה". עוד טוען ברדוגו שפוטר ללא שימוע (יצוין כי בתחנה הציעו לו להמשיך לשדר, אך במינון נמוך הרבה יותר וברצעת שידור פחות פופולרית).

"כאחרון הפוליטיקאים, שטובתם האישית לעולם תגבר על טובתו של הגוף עליו הם ממונים, הורה שר הביטחון למפקדת גל"צ במינוי זמני, גב' גלית אלשטיין, לפטר את מר ברדוגו שלא כדין, על אף שהשיא לתחנה את אחוזי ההאזנה הגבוהים ביותר שבנמצא, רק מכיוון שמר ברדוגו זוהה על ידי שר הביטחון כבעל עמדות פוליטיות הרחוקות ממנו ולאחר שמר ברדוגו הציף ברבים התנהלות בעייתית של מר גנץ, לרבות בפרשת 'המימד החמישי'", כותב ברדוגו באמצעות עורכי הדין אמיר בשה ולירון בק המייצגים אותו.

"תחת ניהולה של גב' אלשטיין החלה מעורבות גדלה והולכת בתכני 'יומן הערב': בעקבות רוח המפקדת נדרש מר ברדוגו להשמיע פחות ביקורת על שר הביטחון בכלל ובעניין פרשת 'המימד החמישי' בפרט, והתקיימו ניסיונות פסולים להכתיב את מי לראיין ואת מי לא", נכתב עוד.

דיון | תביעת הדיבה של ניר חפץ נגד יעקב ברדוגו, המחוזי, ת"א 25 במאי 2020. ראובן קסטרו
דיון | תביעת הדיבה של ניר חפץ נגד יעקב ברדוגו, המחוזי, ת"א 25 במאי 2020/ראובן קסטרו

כזכור, לפני כשלושה חודשים הורידה ממלאת מקום מפקדת גל"צ את תוכנית האקטואליה "וילנסקי את ברדוגו" ועוררה סערה גדולה. במכתב שהוציאה לאנשי התחנה את פשר הצעד נשענה על הקוד האתי של התחנה. "הקוד האתי מדבר גם על אופי השיח המתבקש בגלי צה"לֹ. זמן קצר לאחר כניסתי לתפקיד מ"מ מפקדת גלי צה"ל והעורכת הראשית התוויתי מספר עקרונות מנחים ובמסגרתם קבעתי כי אנשי גלצ - עיתונאים ושדרים - יימנעו מקידום עמדות בדרך של התלהמות, הכפשה, ביזוי, או העדר ביסוס עובדתי - בכלל השידורים, כולל משבצות פובליציסטיות. נורמות שידור אלו, הן, ורק הן, הולמות את אופיה הציבורי של גלי צה"ל. מוטלת עלינו החובה לאמץ את הקוד האתי של גלי צה"ל לא רק בכתובים אלא גם במעשים", כתבה.

בהקשר זה נזכיר כי במקביל, התרבתה הביקורת על התחנה ועל הפיכתה למכשיר פוליטי - הפעם של ממשלת השינוי, זאת בשל שורת מהלכים אגרסיביים שביצעה אלטשטיין, אשר היא עצמה לא נבחרה על ידי ועדת איתור לתפקיד אלא הוצנחה על ידי השר גנץ.

עוד בוואלה!

מפקדת גל״צ מסבירה למה הדיחה את ברדוגו: ״נגד התלהמות וביזוי״

לכתבה המלאה
יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך ישיבת סייעתו בכנסת 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
"פיטורים פוליטיים". גנץ/ראובן קסטרו
לדבריו גל"צ הובילה בזמנו בפער עצום ברצועה, ו"החזיקה במעמדה זה בגאון עד פיטוריו שלא כדין של מרשנו מהתחנה, לאחריהם צנחו אחוזי ההאזנה לתוכנית בלמעלה מ-50%"

עוד כותב ברדוגו במכתב ההתראה כי "למען הסר ספק יובהר כי תפקיד מפקד התחנה אינו תפקיד חיוני שאי-איושו עלול לגרום נזק לשלומם או לבריאותם של אנשים או לנזק חמור לרכוש או להפסקת שירותים לציבור או להפרעה חמורה בפעולתו של צוות העובדים; בוודאי שלא הייתה דחיפות במינוי ובוודאי הייתה דרך לצפות שהמשרה תתפנה מבעוד מועד, שהרי מפקד התחנה היוצא, מר שמעון אלקבץ, סיים את תפקידו עקב הגעת חוזה העסקתו לסיומו בעתו; לא היו נסיבות כלשהן שמנעו מהתחנה מלצאת למכרז כדין קודם לכן; והמינוי התארך זמן רב יותר מהדרוש לגבי מינוי זמני...

"הנה כי כן, אופן מינויה של גב' אלשטיין על ידי שר הביטחון בניגוד לכללי המינהל התקין (לכול הפחות) לצד סימני שאלה כבדים סביב התאמתה לתפקיד, הביאו את גב' אלשטיין לתלות מוחלטת בשר הממנה, ונכונות לרצותו ולעשות כדברו כמעיין פרוקסי, כששר הבטחון שם לה למטרה מרכזית להשתיק את מרשנו ולהדיחו מהתחנה".

בהמשך מתייחס ברדוגו גם לאחוזי ההאזנה, שירדו אל מול רשת ב' המתחרה מאז שעזב. לדבריו גל"צ הובילה בזמנו בפער עצום ברצועה, ו"החזיקה במעמדה זה בגאון עד פיטוריו שלא כדין של מרשנו מהתחנה, לאחריהם צנחו אחוזי ההאזנה לתוכנית בלמעלה מ-50%".

גלית אלטשטיין. גלי צה"ל,
"מעיין פרוקסי של שר הביטחון". אלטשטיין/גלי צה"ל

גנץ הודיע על הקמת ועדת איתור

בתוך כך, באיחור של קרוב לשנה, ולאחר שורת מהלכים בהם הדחת ברדוגו והדחת ראש מחלקת החדשות בתחנה אמיר איבגי - ואחרי שהוגשה נגדו עתירה לבג"ץ ע"י עמותת הצלחה בשל אי מינוי מפקד קבע לתחנה הצבאית והאריך את כהונתה של המפקדת הזמנית שוב ושוב, הודיע השבוע גנץ על הקמת ועדת איתור למפקד קבוע לתחנה.

בראשות הוועדה יעמוד אלוף במיל' אמיר אבולעפיה, לשעבר מח"ט הנח"ל, מפקד עוצבת הפלדה וראש אגף התכנון, שפרש מצה"ל לפני כשנתיים. בנוסף אליו חברים בוועדה ‏השופט בדימוס, אלוף במיל' אילן שיף, לשעבר סגן נשיא המחוזי בחיפה והפרקליט הצבאי הראשי, ‏עו"ד ד"ר זהר קדמון-סלע, שכיהנה כיו"ר חדשות 10, ו‏ראש אכ"א, אלוף יניב עשור. לפי הודעת גנץ, הוועדה תגיש את המלצותיה בתוך 60 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully