וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסם המכרז למפקד גל"צ: לא חובה שירות צבאי או ניסיון ברדיו

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 10:29

בעיכוב של כמעט שנה, פורסמה מודעת איתור למפקד גלי צה"ל. למרות הביקורת על היעדר השירות הצבאי של ממלאת המקום גלית אלטשטיין, במשרד הביטחון לא דורשים זאת כתנאי. ועדת האיתור צפויה לבחון מועמדים במשך פחות משלושה שבועות

כמעט שנה לאחר עזיבת שמעון אלקבץ את התחנה ומינוי גלית אלטשטיין כממלאת מקום זמנית למפקד, פורסמה הבוקר (רביעי) מודעה לאיתור מפקד התחנה הבא.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע שר הביטחון בני גנץ, לאחר שספג ביקורת על אופי מינויה של אלטשטיין, על הקמת ועדת איתור. בראש הווועדה עומד אלוף (במיל') אמיר אבולעפיה, וחברים בה השופט בדימוס אלוף (במיל') אילן שיף; עו"ד ד"ר זהר קדמון, לשעבר יו"ר דירקטוריון חדשות 10; וראש אכ"א, אלוף יניב עשור. לפי הודעת גנץ, הוועדה תקבל הצעות עד 9 ביוני ולאחר בחינה של המועמדים תמליץ לגנץ על זהות המועמד המתאים.

כפי שהוערך בוואלה! ברנז'ה כבר עם מינויה של אלטשטיין, הכוונה במשרד הייתה להשאירה בתפקיד עד למינויה הקבוע, ונראה כי החשיפה אודות העובדה כי לא שירתה כלל בצבא, זאת ככל הנראה מטעמי נוחות, לא שינתה את התוכניות. בנוסף, בדומה לרף שהוצב בוועדות האיתור הקודמות, גם הפעם לא דורשים ניסיון כלשהו בניהול תחנת רדיו או ברדיו בכלל.

מכרז מפקד גלצ. צילום מסך, צילום מסך
מכרז מפקד גלצ/צילום מסך, צילום מסך

כזכור, בסוף דצמבר 2021, באיחור של כחצי שנה, הודיע השבוע גנץ לראשונה, שיקים ועדת איתור למפקד גלי צה"ל הבא. ההודעה הגיעה אחרי שנדחק משפטית לפינה, ונאלץ להשיב לדרישה שהגישה בעניין עמותת הצלחה. העמותה, שהייתה כפסע מעתירה לבג"צ בנושא, פנתה בכתב אל שר הביטחון ואל היועץ המשפטי לממשלה, בדרישה להקמת ועדת איתור מסודרת והבאת מינוי מפקד קבע לתחנה.

מאז למעשה לא נקטו במשרד הבטחון בשום צעד בנושא, לא במינוי חברי ועדה ולא בהצבת לוח זמנים ריאלי, עד השבוע שעבר. כפי שהערכנו כאן כבר עם המינוי, גנץ הבין שלא יצליח לסגור את התחנה, וכך - תוך חצי שנה הספיק להפוך את רעיון "הסגירה הדרמטית" (וההרמטית) שעליו הכריז בחגיגיות, ל"הוצאה של התחנה אל מחוץ לכותלי משרד הבטחון", ומשם ל"תכנית עבודה", ואחר כך ל"אופציה מועדפת" ואז ל"אופציה" בלבד - עד שלבסוף הוחלט על גניזת הרעיון.

כזכור, למרות שהוגדרה כממלאת מקום, הספיקה אלטשטיין לבצע לא מעט שינויים ורפורמות משמעותיות, חלקן זכו לביקורת מימין; היא קיצרה את תוכניתו של יעקב ברדוגו, ואז הדיחה אותו מהרצועה (תוך הצעת רצועה חליפית, ובמינון הופעות נמוך בהרבה), והוחלט על סיום תפקידו של ראש מערכת החדשות, אמיר איבגי. במקביל, מגיש "נכון להבוקר" ישי שנרב הוחלף בטלי מורנו וספי עובדיה. שנרב עבר לרצועה של 17:00 אחר הצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully