וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולן יוכפז מונה לתפקיד מנכ"ל תאגיד השידור

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 21:11

יוכפז, לשעבר מנכ"ל חדשות עשר, משמש כמגיש תוכנית הבוקר של רדיו 103 וכמנכ"ל המכון הישראלי לעיתונות. לאחרונה נבחר כמפיק רצועת המקור של מיזם הסטרימינג FREETV של קשת ו-RGE. הוא קיבל פנייה מהוועדה כבר בסיבוב הקודם וכעת נבחר פה אחד

גולן יוכפז. סיון פרג',
פה אחד. גולן יוכפז/סיון פרג'

מועצת התאגיד בחרה הערב (שלישי) פה אחד בגולן יוכפז לתפקיד מנכ"ל כאן, תאגיד השידור הישראלי. המועצה דנה היום בבחירת מנכ"ל בתום תהליך של כשלושה חודשים. 14 מועמדויות הוגשו לוועדת האיתור ומתוכן 12 עמדו בתנאי הסף.

יו"ר המועצה, גיל עומר, מסר: "אני מודה לחברי וועדת האיתור והמועצה כולה על הליך ארוך, יסודי ומעמיק כראוי וכנדרש מגוף ציבורי. בשם המועצה כולה אני מאחל לגולן יוכפז הצלחה רבה בהובלת השידור הציבורי ומיצובו כגוף התוכן האיכותי המוביל בישראל וארגון המהווה מופת ניהולי וארגוני".

יוכפז, ששמו פורסם בוואלה! ברנז'ה כבעל סיכויים טובים להתמנות לתפקיד, קיבל פנייה מהוועדה בסיבוב הקודם - חודש לפני שהודח מתפקידו כמנכ"ל חדשות 13. כיום הוא משמש כמגיש תוכנית הבוקר של רדיו 103 וכמנכ"ל המכון הישראלי לעיתונות, ולאחרונה נבחר כמפיק רצועת המקור של מיזם הסטרימינג FREETV של קשת ו-RGE. בעברו שימש יוכפז גם כעורך "אולפן שישי" של ערוץ 2 וכעורך ומגיש "בוקר טוב ישראל" בגל"צ - בה הוזכר לא אחת כמועמד לתפקיד מפקד התחנה. יוכפז הודח מרשת 13 לאחר מיזוג ערוץ 10 והזכיינית רשת בינואר 2019. בסוף מאי 2019 עזב סופית את תפקידו, זאת על רקע חילוקי דעות מקצועיים כבדים בינו לבין נציג בעלי השליטה בחברה נדב טופולסקי.

להיות ציבורי זה מחייב. אלדד קובלנץ. פיני,
מנכ"ל התאגיד לשעבר, שהודח מתפקידו, אלדד קובלנץ/פיני

בחודש מאי דחה בית הדין לעבודה את בקשתו של מנכ"ל תאגיד השידור המודח, אלדד קובלנץ, לאחר שמועצת התאגיד הודיעה על סיום תפקידו. ביוני נפתח המכרז על ידי ועדת האיתור, שהקימה מועצת התאגיד. סמנכ"לית הטלוויזיה טל פרייפלד שמונתה כמנכ"לית התאגיד מילאה זמנית את מקומו של קובלנץ, והיתה אחד השמות המועמדים להחליפו בקביעות.

חברי הוועדה היו גיל עומר (יו"ר), מיכל רפאלי כדורי ופרופסור מנחם בן ששון, והיא פנתה באופן יזום גם למועמדים שלא הגישו מועמדות. מבין 12 המועמדים שעמדו בתנאי הסף והתראיינו בפני הוועדה, נבחרו 5 שעברו הליך הערכה בחברת ההשמה "גישה שונה" שליוותה את התהליך. "ועדת האיתור, בשים לב להתרשמותה, חוות הדעת שהתקבלו מחברת ההשמה וחוות דעת של ממליצים, החליטה על 3 מועמדים שעברו לדיון בפני מועצת התאגיד", נמסר. היום (שלישי) הופיעו בפני המועצה שלושת המועמדים שהומלצו ע"י ועדת האיתור. בתום הדיון נערכה הצבעה ובהתאם לתוצאותיה המועצה בחרה בגולן יוכפז לתפקיד המנכ"ל.

שמות נוספים ששמם עלה כמועמדים אפשריים לתפקיד בחודשים האחרונים: יונה ויזנטל חבר מועצת התאגיד ולשעבר סמנכ"ל התוכן של yes, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' יו"ר הרשות השנייה לשעבר, אוה מדז'יבוז יו"ר הרשות למעמד האישה לשעבר, ד"ר יפעת בן חי שגב יו"ר מועצת הכבלים והלווין לשעבר וכיום נציגת ציבור בדירקטוריון רשת 13, דורית ענבר מנכ"לית הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, אלעד טנא לשעבר ראש מערך ההסברה של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, יוסי ורשבסקי לשעבר מנכ"ל ערוץ עשר ומנכ"ל רשת 13, וכיום מפיק תוכנית חדשות הבוקר של קשת עם ניב רסקין, ועמי גלאם לשעבר סמנכ"ל התוכניות של רשת 13.

תפקיד מנכ"ל התאגיד הוא מהנחשקים שקיימים בענף. לתאגיד תקציב עתק על כ-800 מיליון שקל להפקות ותוכן, והוא חולש על למעלה מאלף עובדים. בנוסף, ביכולתו של המנכ"ל להציע חזון לשידור הציבורי בישראל - שליחות שאין לגמד את משמעותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully