וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ערוץ 14 הפגינו מול קרית הממשלה: "לפיד - ארדואן קטנטן"; "בושה שהקולגות לא איתנו במאבק"

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 15:28

בערוץ ממשיכים להילחם ולמנף את העתירה שהגישה יש עתיד המבקשת להגדיר אותו כערוץ תעמולה, ואחרי קמפיין החוצות בשווי מיליונים, הגיע תור הפגנת העובדים: "אין לנו דפי מסרים, זו דעתנו ונמשיך להשמיע אותה"

בווידאו: ינון מגל בהפגנת עובדי ערוץ 14 מול משרד האוצר, תל אביב, 11 באוקטובר 2022/ללא
בערוץ הוחלט למנף את העתירה לטובת קמפיין שיכול להניב רווח כפול - לערוץ ולליכוד בבחירות

תחת הכותרת "לפיד לא תשתיק אותנו" הפגינו היום (שלישי) עובדי ערוץ 14 מול קרית הממשלה במחאה על העתירה שהגישה מפלגת יש עתיד נגד ערוץ 14, עתירה שמאחוריה עומד ראש הממשלה יאיר לפיד. בין המשתתפים בהפגנה, מגישי הערוץ ינון מגל, יעקב ברדוגו, שי גולדן, אראל סגל, מגי טביבי ועשרות מעובדי הערוץ. כמו כן, חלק מלוח השידורים מועבר מהמקום.

לפני כשבועיים החליט ראש הממשלה יאיר לפיד לפנות לוועדת הבחירות המרכזית במטרה להציג את ערוץ 14 כ"גוף פעיל בבחירות". בעתירה טוענים עורכי הדין של המפלגה, כי "משך תקופה ארוכה, פועל ערוץ 14 בצורה אגרסיבית, החורגת מכל קנה מידה מקובל של עיתונות, לתקוף את יש עתיד, ואת העומד בראשה, ראש הממשלה יאיר לפיד, כמו גם מפלגות נוספות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית, ולרומם את מפלגת הליכוד, והעומד בראשה, ח"כ נתניהו. הגם שבעקבות זאת, מתעוררת שאלה כבדת משקל בנוגע לעמידת ערוץ 14 בתנאי הרישיון שהוענק לו, וכן בהוראות חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו".

בעתירה נכתב גם על סרטון התמיכה ביו"ר האופוזיציה נתניהו שמקדם הערוץ ברשתות החברתיות ונטען כי בכירי ערוץ 14 השתתפו בתעמולה של הליכוד וכי פרשן הערוץ יעקב ברדוגו נטל חלק במו"מ מטעם הליכוד, כי אנשים המופיעים בערוץ עברו לעבוד בליכוד או להיות מועמדים מטעמו, וכן קריאות מפורשות של שדרי הערוץ בנוגע להצבעה בבחירות. לטענת יש עתיד, כל אלה מחייבים כי שידורי הערוץ בתקופת הבחירות יסווגו כתעמולה מטעם הליכוד". לעתירה צירפו במפלגה דוגמאות מהפרסומים השונים בערוץ וברשתות החברתיות שלו אשר לטענתה משמשות את הערוץ ומפעילו.

בעתירה נשענו ביש עתיד גם על חשיפות וואלה! ברנז'ה, בהן הסיבות לפיטורי הכתב הפוליטי של הערוץ ש"העז' לא לקיים את הקו המערכתי המוצהר בעניין איילת שקד.

הפגנת ערוץ 14. ערוץ 14,
"בושה לכלי התקשורת האחרים שלא הגיעו"/ערוץ 14

בבסיס הטענה של יאיר עתיד/יש לפיד יש לא מעט אמת. ערוץ 14 הוא לא ערוץ "בעל אופי ימני" או "שמרני". ערוץ 14 הוא ערוץ ביביסטי. ערוץ שכל מהותו הוא לפגוע ביריביו של נתניהו (בין אם מימין או משמאל) ולהאדיר את שמו של יו"ר האופוזיציה.

אלא שמבחינה פוליטית, וככל הנראה גם משפטית, עיתוי הגשת העתירה - על סף בחירות - בעייתי. בנוסף, במקביל להגשת העתירה של יש עתיד נגד ערוץ 14, עובדים ברשות השנייה (כזכור, ישות סטטוטורית שאמורה להיות עצמאית), קיבלו בקשה חריגה - לבדוק בבדיקת מסרק את כל ההפרות של הערוץ מאז קבלת רישיון השידור. בקשה שעל פניו נגועה בשיקולים פוליטיים.

עוד בוואלה!

גורם בערוץ 14: קיבלנו דף מסרים - לפגוע באיילת שקד

לכתבה המלאה

"הערוץ הביקורתי היחיד לממשלה הרעה הזאת"

בווידאו: אראל סג"ל בהפגנת עובדי ערוץ 14 מול משרד האוצר, תל אביב, 11 באוקטובר 2022/ללא

מערוץ 14 נמסר בזמן אמת בתגובה לעתירה כי: "בחודש האחרון הועבר מסר מגורם בכיר להנהלת הערוץ כי, אם לא יהיה שינוי בלוח השידורים שיכלול צמצום הופעות של מגישים ופרשנים שונים - ינקטו הליכים משפטיים שיובילו לסגירת הערוץ. ביש עתיד, יודעים היטב שהכרזה על ערוץ 14 כגוף פוליטי - תגרום לשלילת הרשיון וסגירת הערוץ עוד לפני הבחירות. יום שבו ראש ממשלת מעבר משתמש בשופט עליון, כדי לסגור כלי תקשורת שמבקר אותו - הוא יום שחור לדמוקרטיה הישראלית. אנחנו מזמינים את רה" מ לפיד להפסיק את החרם שלו ולבא להתראיין בערוץ, במקום לנסות לסגור אותו".

ואולם, בהמשך הוחלט שלא להסתפק בכך, ובערוץ הוחלט למנף את העתירה לטובת קמפיין שיכול להניב רווח כפול - לערוץ ולליכוד בבחירות. השלב הראשון היה קמפיין פרסומי כלל ארצי בשווי מאות אלפי שקלים במסגרתו בכירי הערוץ הופיעו על שלטי חוצות עם הקריאה שלא לסגור את הערוץ. ההפגנה עצמה אף היא חלק מהקמפיין שהפיק הערוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully