וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר התזזיתיות: רשת משלמת מיליונים לטאלנטים - כדי שיישבו בבית

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 15:34

במידה וייחתם הסכם הגשה עם גאולה אבן, רשת צפויה לשלם לצביקה הדר עד 1.3 מיליון שקל, כך לפי החוזה שנחתם עמו לפני כשנה. גם אברי גלעד שפינה את כסאו ממשיך לקבל שכר. כזכור, רשת שילמה גם לליאור שליין כ-9 מיליון שקלים בשל ירידתו מהמסך

החוזה של הדר כולל "תחנת יציאה" להדר כשנה לפני, עוד כ-9 חודשים, מה שיאפשר אולי לצמצם במעט את הנזק הכלכלי. במקרה כזה, תצטרך לשלם רשת "רק" 600-700 אלף שקל למגיש שנאלץ לפנות את מקומו, ולמד על כך בעודו בחו"ל מהפרסומים בתקשורת

האקזיט של צביקה הדר: במידה וייחתם הסכם עם גאולה אבן להגשת תוכנית הבוקר, רשת 13 צפויה לשלם להדר עד 1.3 מיליון שקל - מבלי שייעשה דבר, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. חוזה העבודה של הדר, שנכנס רק לפני שנה לתפקידו כמגיש התוכנית, הוא עד יוני 2024, ומשכורתו החודשית מוערכת בכ-70,000 שקל לחודש.

לפי גורמים ברשת 13 החוזה כולל "תחנת יציאה" להדר כשנה לפני, עוד כ-9 חודשים, מה שיאפשר אולי לצמצם במעט את הנזק הכלכלי. במקרה כזה, תצטרך לשלם רשת "רק" 600-700 אלף שקל למגיש שנאלץ לפנות את מקומו, ולמד על כך בעודו בחו"ל מהפרסומים בתקשורת.

לכך יש להוסיף את המשכורת של המגיש הקודם של התוכנית, אברי גלעד, שהורחק מהכיסא בשל נתוני הצפייה הדועכים, ועדיין מקבל שכר חודשי. גלעד חתום ברשת על המכונה "הסכם טאלנט", ולפי ההערכות עד כה שולמו לו תוך עשרה חודשים בלבד כמיליון שקל - זאת על הגשת תוכנית הבוקר של שישי בלבד. גם גלעד חתום לעוד שנה, כאשר את התוכנית "מדד ישראל" שירדה כעבור פחות מחודשיים, גלעד קיבל תחת החוזה של מגיש בוקר. גם לגלעד לא נמצאה בשלב זה פינה חלופית על מסך רשת 13, כך שהוא ממשיך "ליהנות" מתשלום.

ליאור שליין, צביקה הדר. ראובן קסטרו,צילום מסך, עיבוד תמונה
ליאור שליין, צביקה הדר/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו,צילום מסך
"במקום לכבד את החוזה עם שליין ולהרוויח משהו על המסך אפילו כפריים שני, נתנו לו את מלוא החוזה על מנת שיישב בבית. סיים לשבת בבית ועושים לו חוזה חדש לשנתיים לפריים ראשון! יש אווילות גדולה מזה?"

אולם בזאת לא נגמרות ההוצאות על ההחלטות התזזיתיות שמתקבלות בצמרת הערוץ: גם המגישה רותם ישראל תקבל ככל הנראה פיצוי גבוה, שכן עזבה לפני כשנה את קשת 12 עם הבטחות להגשה ולקידום.

ההערכות בתעשייה הן כי אם לא יימצא לישראל שיבוץ אחר על המסך, מדובר בסדר גודל של עשרות אלפי שקלים נוספים שישולמו מקופת החברה בשל התחייבות שלא יצאה לפועל. בהקשר זה, בכיר בתעשייה המכיר היטב את המתרחש במסדרונות רשת 13, אומר לוואלה! ברנז'ה: "מה שעשו לרותם ישראל זה שיא הנבזות. שלפו אותה מהגשת הנינג'ה עם הבטחות ארוכות טווח ועכשיו חיסלו אותה. העונש של רשת יהיה בהבנה של כל הטאלנטים להתרחק מהם כמו מממגפה".

להדר וגלעד יש להוסיף את מחיר ההיפרדות מ-4 מנכ"לים תוך שלוש שנים בלבד (גולן יוכפז, ישראל טוויטו, יוסי ורשבסקי ואבי בן טל). כל אחד מהם קיבל בין שנה לשנתיים שכר עם היפלטותו.

ברקע כל אלו, ניצבת חזרתו המסתמנת של ליאור שליין למסך רשת, כפי שדווח בוואלה! ברנז'ה. כזכור, במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים, רשת 13 שילמה לשליין 9 מיליון שקל עקב ביטול "גב האומה", זאת לאחר שתבע ממנה 30 מיליון. בכתב התביעה שהגיש טען שליין כי מנהל התוכניות אמר למנהלו כי הוא מעדיף תוכנית "פחות ביקורתית ויותר מחבקת".

על כך אומר הגורם כי "מדובר בצעד טיפשי מבחינה כלכלית. במקום לכבד את החוזה עם שליין ולהרוויח משהו על המסך אפילו כפריים שני, נתנו לו את מלוא החוזה על מנת שיישב בבית. סיים לשבת בבית ועושים לו חוזה חדש לשנתיים לפריים ראשון! יש אווילות גדולה מזה?".

אברי גלעד. רשת 13, צילום מסך
ממשיך לקבל שכר מלא. אברי גלעד/צילום מסך, רשת 13

"יש אווילות גדולה מזה?"

מול הוצאות העתק האלו, השבוע פורסמה בוואלה! ברנז'ה תמונת מצב עגומה על האווירה במסדרונות רשת 13. לא מעט עובדים בחברה מתארים אווירה מלנכולית וחששות, זאת סביב מחיקת כמעט כל הנהלת רשת הקודמת, וכן מספר גבוה של עובדים שסיימו את העסקתם בחברה. אחת מהעובדות סיפרה לוואלה ברנז'ה על התחושות. "האווירה במסדרונות היא איומה. אנשים מסתובבים שפופים ולא מבינים לאן המקום הזה הולך. מבקשים מהמנהלים שלהם איזושהי הבנה מה יהיה ואיזה שינויים הם הולכים לעשות וגם להם אין מושג. כולם מרגישים שהם על זמן שאול".

ברשת 13 בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully