וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רינה מצליח כמו שלא שמעתם: "אני יצאתי מ'פגוש' כדי שעמית סגל ייכנס גם לשם, כי לא מספיקות לו כל התוכניות האחרות"

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 15:02

פחות משבוע לעזיבתה של רינה מצליח את חדשות 12, והאמת על מה שהיא חושבת על חברת החדשות נחשפת. בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! ברנז'ה היא טוענת: "ערוץ 12 הוא ערוץ ימני מובהק". האזינו

רינה מצליח/מערכת וואלה!
"כל העיתונאים יצאו להגנת ערוץ 14, אף עיתונאי ימין לא יצא להגנתי כשאנשי ביבי שחטו אותי וכתבו 'לרצוח את רינה מצליח' בתחנות רכבת"

בתחילת השבוע פרשה העיתונאית רינה מצליח מחברת החדשות, זאת חודשים ספורים לאחר עזיבתה את "פגוש את העיתונות", אותה הגישה במשך כ-9 שנים. הסיבה הרשמית לעזיבתה, שנחשפה על ידי וואלה! ברנז'ה, הייתה הירידה בנתוני הצפייה. אלא שהקלטות שהגיעו לידי וואלה! ברנז'ה חושפות, לראשונה, מה חושבת מצליח על חברת החדשות בה עבדה קרוב ל-30 שנה, כיום.

שיחה במסגרת שבתרבות שהנחתה אשת ערוץ 14 נוה דרומי יממות לפני הבחירות ולפני פרישתה, מעידה במשהו על הסיבות בגללן עזבה. במהלך השיחה נחשף תסכולה של מצליח מהמתרחש בחברה בשנים האחרונות.

בטן מלאה על החדשות. מצליח בפרידה מ"פגוש"

רינה מצליח נפרדת בתוכנית האחרונה של "פגוש את העיתונות"/חדשות 12
"עמית סגל ממש בגטו. עמית סגל הוא העיתונאי הכי משפיע בישראל. והוא ממש לא לבד. רוצה לספור?"

"כל העיתונאים יצאו להגנת ערוץ 14, אף עיתונאי ימין לא יצא להגנתי כשאנשי ביבי שחטו אותי וכתבו 'לרצוח את רינה מצליח' בתחנות רכבת. אני ישבתי באולפן שישי ויצאתי להגנת ערוץ 14... יש פה כוח של ממשלת נתניהו לסתום פיות לעיתונאים באופן הכי מובהק, ולא רק להם. יש להם כוח לפגוע בעיתונות החופשית, בפרקליטות, במשטרה, בבתי המשפט".

נוה דרומי טענה מנגד שיש עיתונאי ימין, אבל "סוגרים אותם בגטו בערוץ 14", מה שגרם למצליח להרים את קולה, לאבד את שלוותה, ולצעוק: "עמית סגל ממש בגטו. עמית סגל הוא העיתונאי הכי משפיע בישראל. והוא ממש לא לבד. רוצה לספור? רק אצלנו יש את עפר חדד, סיון רהב מאיר, יאיר שרקי ויש עוד שאני לא רוצה לנקוב בשמם כי הם לא יצאו בעצמם מהארון הימני.... תקשיבי לסגל, הוא העיתונאי הכי בולט אצלנו שמקבל הכי הרבה זמן מסך....".

"על מה את מדברת"', הוסיפה מצליח, "אני יצאתי מפגוש את העיתונות כדי שעמית סגל ייכנס גם לפגוש את העיתונות כי לא מספיקות לו כל התוכניות האחרות. ערוץ 12 הוא ערוץ ימני מובהק, עם יתרון גדול לימין, כולל עורכי התוכניות שלנו שכולם ימניים".

דרומי הביאה כדוגמה את אמנון אברמוביץ, ערד ניר ודני קושמרו - שאינם ימניים, ומצליח השיבה: "זה נכון. אנחנו עדיין לא ערוץ 14 ויש אצלנו מקום לדעות נוספות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רינה מצליח ועמית סגל. ראובן קסטרו
אין פרפרים בגטו. מצליח וסגל/ראובן קסטרו

בתחילת השבוע כאמור, מצליח שלחה מכתב לעובדי חדשות 12 בו כתבה: "אני פורשת בלב שלם, בעצב גדול וגם בדאגה... הגשמתי חלומות שלא העזתי לחלום. שברתי גם כמה תקרות זכוכית. אבל זהו, הגיע הזמן להיפרד. אני מרגישה שאני צריכה מנוחה. עייפתי גם, ואולי בעיקר, מתחום הסיקור שלי: הפוליטיקה. אני כבר לא...".

עוד כתבה מצליח: "סיפרתי לכם על המתקפה הנוראית שעברתי. לא שקלתי לרגע לתבוע מי מהתוקפים שהוציאו את דיבתי רעה. חשבתי, ואני חושבת כך גם היום, שאנחנו העיתונאים צריכים לאחוז במשמעות הכי מרחיבה של חופש הביטוי, כי זו הנגזרת המתחייבת מהעבודה שלנו וזו המחויבות שלנו לדמוקרטיה
אמיתית ולא סיסמת בחירות. אני בטוחה שכמה מכם שואלים את עצמם עכשיו על מה היא מדברת? מי
מפריע לנו לומר את דעתנו? הפגיעה בחופש העיתונות לא ישירה, אבל העצמת התחרות גורמת לא פעם לעגל פינות, להגמיש עקרונות מקצועיים, לא לדייק בכללי האתיקה, לפחד משיימינג ברשתות, לפחד מפגיעה במקורות כל זה מחלישים את עצמאות העיתונאי. אני מאמינה שכל עיתונאי צריך להצמיח לעצמו עמוד שדרה, כי רק זה יבטיח לו הצלחה לאורך זמן....".

בחדשות 12 בחרו שלא להגיב. רינה מצליח הכחישה שאמרה את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully