וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בגלובס: החשש - מוסף G בדרך לסגירה

עודכן לאחרונה: 19.12.2022 / 13:36

בימים האחרונים נחתם הסכם בין הנהלת העיתון לארגון העיתונאים. בין ההסכמות: שבעה עיתונאים יפוטרו. לפי הערכות, חלק ניכר מתוך המפוטרים יגיעו משורות מוסף G הוותיק

לפני שבוע אמר לוואלה! ברנז'ה גורם הבקיא בפרטי המו"מ עם ועד העובדים כי בעיתון הדגישו מתחילת המו"מ כי המוסף השבועי G של העיתון מייצר מדי חודש הפסדים

המשבר בגלובס בדרך לפיתרון: הסכם עקרוני בין הנהלת העיתון לארגון העיתונאים נחתם בימים האחרונים - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. ההסכם כולל שורת הבנות והסכמות על מספר המפוטרים משורות המערכת. בארגון ובעיתון הסכימו כי מספר המפוטרים במערכת יירד ל-7 עובדים בלבד (לא כולל אנשי מטה). כזכור, בעיתון הביעו רצון להיפרד מכמות כפולה של עובדים. בנוסף, בארגון הצליחו להשיג פיצויים מוגדלים של עוד חודש שכר לעובדים ותיקים וחסינות מפיטורים נוספים של עובדים לחצי שנה עם אופציה להארכה ב-3 חודשים נוספים.

עם זאת, ההערכה כעת היא כי תמהיל המפוטרים יכלול מספר גדול יותר של עובדים שאינם עיתונאים מתוך מחלקות העיתון השונות, או עיתונאים שאינם חברים בהסכם הקיבוצי, המוגדרים כחברי הנהלה, למשל.

לפי הערכות, חלק ניכר מתוך המפוטרים יגיעו משורות מוסף סוף השבוע G הוותיק, בו שיעור העובדים הוותיקים - שעלות שכרם גבוהה יותר - גדול יותר, באופן יחסי. לפני שבוע אמר לוואלה! ברנז'ה גורם הבקיא בפרטי המו"מ עם ועד העובדים כי בעיתון הדגישו מתחילת המו"מ כי המוסף השבועי G של העיתון מייצר מדי חודש הפסדים. כזכור, רק לפני 3 שנים בעיתון בחרו להשקיע אסטרטגית במה שכינו אז "חבילת סוף השבוע החדשה". מנגד, כך לפי הגורם, בהנהלה טוענים כי דווקא מוסף התרבות החדש שהושק השנה רווחי, ו"מביא מפרסמים שלא היו קודם בעיתון".

גל נטישה שקט

שבעת המפוטרים אינם עומדים לבד. בשנה האחרונה "סבל" העיתון גם כך מגל נטישה שקט ומתחלופת עובדים גבוהה בהרבה מהנהוג בענף

גם תחת המספר הנמוך יחסית בסופו של דבר, מדובר למעשה בקיצוץ המשמעותי ביותר מאז עבר העיתון לבעלים החדשות. כזכור, עם רכישתו, עשרות עיתונאים ותיקים סיימו את עבודתם בעיתון, זאת כחלק ממודל עסקי שהשלב האחרון בו היה הקמת חומת תשלום למנויים - מהלך שעדיין לא ברור עד כמה צלח, אם בכלל.

כזכור, שבעת המפוטרים אינם עומדים לבד. בשנה האחרונה "סבל" העיתון גם כך מגל נטישה שקט ומתחלופת עובדים גבוהה בהרבה מהנהוג בענף, כאשר כתבים ועורכים רבים עזבו את המערכת, ומשרותיהם לא אוישו מחדש.

רק בימים האחרונים ראשת מערכת החדשות גלית פורת סיימה את עבודתה כעבור שנה בלבד מאז הגיעה לעיתון. גם כתבת הצרכנות הפיננסית אתי אפללו בחרה לעזוב את העיתון פחות משנה מאז הגיעה אליו. שתיהן הגיעו לגלובס לאחר שנים ארוכות בכלכליסט. אליהן מצטרפת רשימה ארוכה של נוטשים נוספים בחודשים האחרונים, בהם כתבת הפרסום, כתבת התעופה והתיירות, כתב המקרו ואחרים.

מוסף G של גלובס. גלובס,
מוסף G של גלובס/גלובס

ירידה חדה בהכנסות מפרסום

בעיתון תולים את גל הפיטורים בירידה חדה בהכנסות מפרסום וכן בצניחה בהכנסות מתוכן שיווקי וכנסים - זרוע שנחשבה בעבר למשמעותית בעיתון, ובה הושקעו לא מעט תקציבים וכוח אדם. לפי גורם המעורה בפרטים, בהנהלה מתכוונים גם להעלות בהמשך את המחירים למינויים. לפי הגורם, הכוונה ב"תוכנית ההתייעלות" היא לאחד בין מערכות הפרינט לדיגיטל, מהלך שלא ברור מה טיבו והיקפו, שכן בפועל, שתי המערכות פועלות כבר כיום כמעט לחלוטין תחת מטה תוכן משותף.

בשבועות האחרונים שלחה מו"לית גלובס אלונה בר און מכתב לעובדים, בו בישרה על תוכנית הקיצוצים, זאת לצד תשבוחות למהלכי העיתון בשנים האחרונות. בין היתר כתבה כי "לצד שיפור התוכן - שיפרנו מאד גם את הצד התפעולי והעסקי. העברת ההפצה לבוקר, סגירת בית הדפוס, השקת חומת התשלום, ועוד עשרות (!) מהלכים ניהוליים מורכבים נוספים, הביאו לשיפור חד במצבו העסקי של גלובס, ולגידול של עשרות אלפי מינויים דיגיטליים משלמים שקוראים את התוכן שלנו".

עם זאת, יש לציין שבסקר TGI האחרון, המודד את היקף החשיפה לעיתונות הכתובה, גלובס הגיע לנתון הנמוך ביותר לעיתון כלכלי בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully