וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוריד את הכיפה, מחבל": העיתונאי שגורש מהפגנת הענק

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 11:11

בסיום ההפגנה, סמוך לעמדת השידור של ערוץ 14, התקהלו מול ישראל פריי - שכזכור נחקר בחשד להסתה - מספר אנשים והחלו לקרוא לעברו קריאות "מחבל" ו"בוגד". לדבריי פריי, גם בהפגנה הקודמת נתקל בתגובות דומות, וגם אז "נמלט בהצלחה"

ישראל פריי בהפגנה נגד המהפכה המשפטית/צילום גולשים
פריי נחקר בחשד להסתה ולהמרדה, זאת בשל ציוץ שכתב לפני מספר חודשים בו שיבח מחבל על כך שבחר להרוג חיילים ולא אזרחים

אלימות מילולית כלפיי איש התקשורת ישראל פריי, אמש (שבת) בהפגנת הענק נגד המערכת המשפטית. בסיום ההפגנה, כשהיה בדרכו לרכבו ועבר סמוך לעמדת השידור של ערוץ 14, התקהלו מול פריי מספר אנשים והחלו לקרוא לעברו קריאות "מחבל" ו"בוגד", ודרשו ממנו להוריד את הכיפה שעל ראשו. לדבריי פריי, גם בהפגנה הקודמת בכיכר הבימה נתקל בתגובות דומות, וגם אז "נמלט בהצלחה".

כזכור, לפני מספר שבועות נעצר פריי, בחשד להסתה. פריי לא התייצב למרות שזומן חמש פעמים למשטרה, ובסופו של דבר נעצר, נחקר ושוחרר לביתו כעבור מספר שעות.

פריי נחקר בחשד להסתה ולהמרדה, זאת בשל ציוץ שכתב לפני מספר חודשים בו שיבח מחבל על כך שבחר להרוג חיילים ולא אזרחים. פריי, עיתונאי חרדי, מזוהה עם השמאל ומרבה לסקר את הכיבוש ואת הנעשה בשטחים. בראיון עם כניסתו לתפקיד כינה השר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר את פריי "תומך טרור".

זו הפעם ראשונה בישראל בה נפתחה חקירה נגד עיתונאי בשל הבעת דעה, זאת כשברקע הקמת הממשלה החדשה וגל החקיקה הלאומני. לפי גורמים בשמאל, מעצרו של פריי היה "חציית חציית קו אדום שנועד להשתיק את חופש הביטוי".

לפני מספר שבועות נחשף בוואלה! ברנז'ה כי פריי צולם לסרט שישודר בקרוב בערוץ הכנסת - וברגע האחרון בהנהלת הערוץ נתנו הוראה לגנוז קטעים בהשתתפותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully