וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה בצמרת רשת 13: "הסמכות הטלוויזיונית" התפטרה מדירקטוריון החברה

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 17:40

אורי שנער, בעברו מנכ"ל ונשיא שידורי קשת וכ-13 שנה דירקטור פעיל ברשת 13 - התפטר מתפקידו, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. שנער היה הדירקטור היחיד בצמרת רשת 13 בעל ניסיון מוכח בתוכן טלוויזיוני. בשנתיים האחרונות סובלת רשת מהמשך תחלופת בכירים מהירה

שנער שימש בעבר כמנכ"ל ונשיא שידורי קשת, ונחשב לזה שהגה את הסלוגן שמלווה את קשת עד היום - "הטלוויזיה של ישראל". משנת 2010 הוא משמש כיועץ ודירקטור ברשת 13

אורי שנער, הנחשב לסמכות התוכנית המקצועית של רשת 13 - התפטר מתפקידו, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. שנער התפטר תוך מכתב ששלח לחברי הדירקטוריון לפני מספר שבועות, ובחברה לא הודיעו על כך לתקשורת וניסו לשמור על הדבר "מתחת לרדאר".

שנער שימש בעבר כמנכ"ל ונשיא שידורי קשת, ונחשב לזה שהגה את הסלוגן שמלווה את קשת עד היום - "הטלוויזיה של ישראל". משנת 2010 הוא משמש כיועץ ודירקטור ברשת 13. לפני שנה הוא מונה ל"פרויקטור אסטרטגיית התכנון" של רשת 13 וחברת החדשות שלה, ועבד במקביל למנכ"ל חברת החדשות הטרי אז אבירם אלעד. באותה תקופה ניסו לאתר ברשת בידול ו"זהות טלוויזיונית" חדשה, אל מול הדעיכה בנתוני הצפייה.

לפני מיזוג רשת וערוץ עשר ב-2019, שנער ייצג את משפחת שטראוס בדירקטוריון. כזכור, לפי מתווה המיזוג הראשוני, רשת הייתה אמורה להישאר בעלת השליטה, אלא שלבסוף היה זה המיליארדר לן בלווטניק שרכש את מרבית חלקם של משפחת שטראוס ואנג'ל.

במהלך המיזוג, אודי אנג'ל דולל למספר נמוך של אחוזים, ונותר ללא נותר ייצוג בדירקטוריון, כך גם שטראוס. ואולם, בעל השליטה החדשים של רשת 13 כערוץ ממוזג - בלווטניק, באמצעות נציגו, יו"ר הדירקטוריון נדב טופולסקי - מינה את שנער לדירקטוריון בשל רזומה התוכן המקצועי שלו. בפועל, שנער היה הדירקטור היחיד בצמרת רשת 13 בעל ניסיון טלוויזיוני מוכח, ולפי הערכות מדובר באובדן משמעותי לחברה.

אורי שנער. משה שי, פלאש 90
גורם מקצועי בדירקטוריון. שנער/פלאש 90, משה שי

אורי שנער נחשב לאחד הוותיקים בתעשיית הטלוויזיה המקומית. הוא הצטרף להקמת ערוץ 2 הניסיוני בשנת 1987, ושימש כמנהל התוכניות שלו עד פרסום המכרזים לערוץ 2 המסחרי ב-1992. במהלך שנים אלה הקים את מערך התוכניות והשידורים של הערוץ, כמו גם ניהל ויזם תוכניות ואת תפיסת השידורים של הערוץ. ב-1995 מונה לתפקיד מנכ"ל שידורי קשת (אחת משלוש הזכייניות של ערוץ 2 המסחרי בישראל) ועמד בראש חברה זו במשך 10 שנים עד שנת 2005.

בשנים הראשונות כיהן במקביל גם בתפקיד מנהל התוכניות. שידורי קשת הייתה מצויה אז בהפסדים וב-1996 הצליח שנער להפוך אותה לרווחית.

נדב טופולסקי. פזית עוז,
נדב טופולסקי/פזית עוז

"מאחלים לו הצלחה"

בשנתיים האחרונות סובלת רשת מהמשך תחלופת בכירים מהירה, תוך עזיבת ארבעה מנכ"לים את הערוץ. ובהתאמה - בימים אלו היא חווה המשך ירידה בנתוני הצפייה. כך לדוגמה, למרות ביקורות טובות על תוכנית הדגל שלה "הישרדות", היא איננה מצליחה להתרומם לשיאים של העונות האחרונות. תוכנית דגל נוספת של הערוץ, "משחקי השף", משיגה אף היא נתוני צפייה נמוכים יחסית.

גם בדיגיטל מצבה של רשת 13 בעייתי, עם נוכחות כמעט בלתי מורגשת של תכניה ברשת. לפני מספר חודשים דווח בוואלה! ברנז'ה על מגעים בין רשת 13 לקבוצת ידיעות אחרונות בנוגע לשיתוף פעולה אפשרי בזירת הדיגיטל, תוך הקמה אפשרית של מיזם משותף חדש - אולם, כעת נראה כי הדבר אינו עומד על הפרק.

גם בגזרת החדשות מצבה של רשת בעייתי, ולמרות מספר שינויים שנעשו בחברה, היא איננה עומדת ביעדיה וסובלת מנחיתות הגדלה וגוברת מול המתחרים בקשת 12.

מדירקטוריון רשת 13 נמסר: "דירקטוריון רשת 13 והנהלתו מודים לאורי שנער על שנות פעילותו כחבר דירקטוריון, על מחויבותו להצלחת הערוץ ותרומתו לפיתוחו. אנו מאחלים לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully