וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעי הציג את תוכניתו לענף התקשורת: "נאפשר לכל גורם בשוק לשדר חדשות"

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 15:41

אחרי לא מעט דחיות, ביטולים, זגזוגים ופיצוצים, שר התקשורת שלמה קרעי הציג את הרפורמה שלו לענף תחת המיתוג "ישראל מתחברת". במוקד: שינוי חוק בעלויות צולבות וביטול הרשות השנייה ומועצת הכבלים; תדרי רדיו של התאגיד יופנו לתחנות ארציות נוספות

בווידאו: ישראל מתחברת - הצגת תוכנית העבודה של השר קרעי במשרד התקשורת/משרד התקשורת

שלושה חודשים לתפקידו כשר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי הציג היום (שלישי) את תוכניתו לאסדרת הענף.

כזכור, עם כניסתו, הצהיר קרעי על לא מעט שינויים, חלקם הגדול נגנז עוד טרם הספיק להפוך לתזכיר חוק. בין היתר ביקש קרעי להוציא את תקציב הדרמות וההפקות של התאגיד מידיו, נתקל במחאה עזה, ולבסוף נסוג מהמהלך לבקשת ראש הממשלה נתניהו שביקש "להתמקד ברפורמה במערכת המשפט".

אחרי הברקס שקיבל, ביקש לאחד תדרי רדיו בתאגיד וניסה לאסור עליו למכור חסויות ופרסום - מהלך שזכה להתנגדות במשרד האוצר. גם על מלחמה מול ערוץ 14 לא פסח השר, כשלאחרונה יצאו בכירי הערוץ בקמפיין מתוזמן נגדו, על כוונותיו לאפשר גם ל-HOT וערוץ I24NEWS לשדר חדשות.

מסיבת העיתונאים מגיעה לאחר שבשבוע שעבר החליט קרעי למנות את מימון שמילה למנכ"ל המשרד בפועל, זאת לאחר כישלונו במינוי אלעד מלכא, הנחשב לליברטיאן ולאיש שניסח עבורו את הרפורמה.

במוקד הרפורמה של קרעי נמצא שינוי או ביטול של חוק בעלויות צולבות, אשר מגביל כיום בעלי הון משליטה על מספר כלי תקשורת במקביל, ויאפשר לגורמים מחו"ל להחזיק בנתח גדול יותר של אחזקות בישראל. ההנחה היא כי מדובר בקריצה לעברו של המיליארדר פטריק דרהי, הבעלים של ערוץ החדשות הבינ"ל i24news לשדר גם בישראל, בערוץ שפונה לימין ויתחרה בערוץ 14.

עוד הצהיר השר על "אדישות טכנולוגית", שלמעשה תוריד את ההגנות וההגבלות שיש על הטלוויזיה בסטרימינג. לדברי קרעי, בהמשך יפורסמו "הוראות שיגבילו את הכוחות החזקים", אל מול אלו.

באשר לתאגיד, קרעי חזר על כוונתו לפנות תדרים מתחנות הרדיו של התאגיד לטובת הקצאתם לתחנות רדיו ארציות מסחריות. הכוונה כאן היא לאפשר ככל הנראה לתחנת הרדיו הימנית-ביביסטית גלי ישראל לשדר ברמה ארצית.

תוכנית קרעי כפי שהוצגה לציבור:

- הפסקת ההתערבות במודל העסקי, בהרכב חבילות המנוי ובלוח השידורים. שוק חופשי ותחרותי שיביא לפתיחת ערוצי תוכן חדשים, להוזלת מחירי תכנים ייעודיים כדוגמת הספורט ולדמי מנוי שווים לכל נפש.

- ביטול הצורך ברישיון לשידור חדשות.

- תקציב ייעודי לעידוד התחרות והמגוון בתחום החדשות והאקטואליה.

- ביטול הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין. תם עידן הרגולציה ההיפר-אקטיבית.

- פינוי תדרים מתחנות הרדיו של התאגיד לטובת הקצאתם לתחנות רדיו ארציות מסחריות.

- הקלה על בעלויות צולבות ועל היכולת להקים קבוצות תקשורת לשחקנים בעלי נתח שוק קטן, במקביל להגבלה משמעותית של כוחם המונופוליסטי של החזקים.

- החלת חובת הפקות מקור על כלל השחקנים, כולל שחקנים בינלאומיים. מגרש משחקים מאוזן ותחרותי, כולל אדישות טכנולוגית בנוגע לאמצעי השידור.

- פיתוח מודל מדרוג חדש, שיתבסס בין היתר על טכנולוגיות חדשות ונתוני אמת מספקי התכנים, וישקף נתוני רייטינג אמינים לרווחת הציבור ותעשיית הפרסום.

- פייסבוק, טוויטר וכו': הגנה על חופש הביטוי ברשתות החברתיות. חובת הנמקת חסימות ומחיקות ברשתות החברתיות בישראל, ומתן סמכות לבתי המשפט בישראל לדון בפגיעה בזכויות משתמשים ברשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully