וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היעד של תאגיד השידור תחת ממשלת נתניהו: לשרוד". כאן 11 מגיע לניו יורק טיימס

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 14:19

"נתניהו נראה להוט במיוחד לנהל את התקשורת. שניים משלושת כתבי האישום נגדו נוגעים בתמורה לסיקור חיובי", נכתב בכתבת סקירה חריגה באורכה, הכוללת לא מעט תשבוחות לתאגיד. על שר התקשורת קרעי נכתב כי "משיכת תשומת לב היא אחת מתחומי ההתמחותו"

"בימים אלה יש לכאן פוקוס חדש: לשרוד. כאן נמצא במרכז הכוונת של ממשלת הימין של ישראל שנבחרה בנובמבר. באמצעות שלמה קרעי, שר התקשורת פרסמה הממשלה מספר איומים נגד התאגיד החל מביטול המימון ועד לסגירתו"

"האם הטלוויזיה הציבורית היא היעד הבא של ממשלת ישראל?", כך שואל כתב המגזין של הניו יורק טייימס דויד סגל, בכתבה חריגה באורכה שהתפרסמה בתחילת השבוע בעיתון.

"1000 עובדי התאגיד מנהלים חטיבת טלוויזיה יוקרתית, רדיו, דיגיטל וחדשות ומייצרת הפקות תוכן מהמוערכות בישראל, שחלקן משודרות בפלטפורמות סטרימינג בעולם. כמי שנחשבים לתשובה הישראלית ל-BBC או ל-PBC, כאן שהמטה שלו נמצא בירושלים, מתעניין יותר ביציבות מאשר ברייטינג", נכתב בה בין היתר. "בימים אלה יש לכאן פוקוס חדש: לשרוד. כאן נמצא במרכז הכוונת של ממשלת הימין של ישראל שנבחרה בנובמבר. באמצעות שלמה קרעי, שר התקשורת פרסמה הממשלה מספר איומים נגד התאגיד החל מביטול המימון ועד לסגירתו".

בכתבה מייחסים לנתניהו כוונות לפגוע בתאגיד, זאת על אף שהנושא ירד לאחרונה מסדר היום. "מנהיגים פוליטים בישראל כמעט כמו בהרבה מדינות מנסים להשפיע ולעצב את סיקור החדשות אבל ראש הממשלה נתניהו נראה להוט במיוחד לנהל את התקשורת. שניים משלושת כתבי האישום נגדו נוגעים בתמורה לסיקור חיובי מצד מוציאים לאור רבי עוצמה אחד בעלים של עיתון יומי גדול והשני מפעיל אתר חדשות מקוון פופלרי (נתניהו מכחיש את ההאשמות)".

תאגיד השידור בניו יורק טיימס. צילום מסך, צילום מסך
תאגיד השידור בניו יורק טיימס/צילום מסך, צילום מסך
"קרעי יכול להכריז מחר שכל הישראלים חייבים לכבוש כובע אדום, אך זה לא אומר שמישהו יציית לו', לדברי מר הנדל. "הוא חייב להתרכז על המינוי שלו שהינו לוודא שישראל מחוברת בצורה הטובה ביותר"

בכתבה סוקרים את יחסי תאגיד השידור וממשלת נתניהו, ולא מהססים לתקוף את שר התקשורת שלמה קרעי, שהצהיר מספר פעמים מאז כניסתו לתפקיד על רצונו לסגור את התאגיד, ואז - בהוראת נתניהו, שלא רצה את החזית הזו בנוסף לזו של ההפיכה המשטרית - זנח את כוונתו המקורית, וצמצם את יעדיו להוצאת תדרי רדיו מידיו. "כאן תוכנן כדי לעצור את השפעתן של מפלגות פוליטיות; בחירת חברי המועצה הינה תפקידם של מקצוענים בתחום. זה גוף שיצר רשימה מרשימה של תוכניות טלוויזיה, שכללה סידרה דוקומנטרית בת 3 פרקים על אדולף אייכמן, "עדותו של הסטן", שאפשר לצפות בה בAMAZON PRIME ושמומנה על ידי מספר חברות. חודש שעבר כאן היה מועמד ל-125 פרסי אופיר, הגרסה הישראלית של פרסי אוסקר ואמי, יותר מכפול במספר המועמדויות של המתחרים שלו.

"זו לא עמדה שקרעי יכול לנקוט באופן חד צדדי. קודמו בתפקיד, יועז הנדל אמר בראיון, שנראה שמר קרעי לא מבין את תפקידו, תפקיד שאינו קשור כלל לתקציב של כאן - זה התחום של משרד האוצר - ומדובר על בניית תשתיות תקשורת כגון תשתיות ה5G.

"'קרעי יכול להכריז מחר שכל הישראלים חייבים לכבוש כובע אדום, אך זה לא אומר שמישהו יציית לו', אומר מר הנדל. 'הוא חייב להתרכז על המינוי שלו שהינו לוודא שישראל מחוברת בצורה הטובה ביותר'.

"אלעד מלכה, סמנכ"ל משרד התקשורת, אינו מסכים אתו. 'השר הממונה על השידור הציבורי הינו שר התקשורת " הוא טען. "כמובן שאם השר רוצה לבצע שינויים, עליו לפנות לכנסת', הוסיף מר מלכה.
גם אם אין לו את הסמכות לסגור את כאן בעצמו, מר קרעי משך את תשומת הלב הלאומית בישראל, בגלל שהצהרותיו משקפים כנראה את רצון הממשלה. משיכת תשומת לב היא אחת מתחומי ההתמחות של מר קרעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully