וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קשת שמה פס על בג"ץ - והשיקה את freetv כדי לקבוע עובדות בשטח"

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 16:48

ב-HOT זועמים על השקת מיזם הסטרימינג של קשת ו-RGE זאת טרם פסיקת בג"ץ על העתירה נגדו. השבוע עלו על מסך ערוץ 12 תשדירי פרסום המבטיחים הוזלה משמעותית של חבילות הטלוויזיה הרב ערוצית. freetv: "ספין תקשורתי שקרי וחסר בסיס של מונופול הוט בשוק הטלוויזיה"

פרסומת ל-freetv של קשת/צילום מסך

השקת מיזם ה-OTT (סטרימינג) של קשת וחברת RGE תחת המותג freetv אתמול (רביעי) בשעת צפיית השיא, מעוררת מחדש את הויכוח המשפטי והמאבק של HOT במיזם. כזכור, ב-HOT עתרו נגד הרשות השנייה שאישרה את יציאתו של המיזם לדרך, וכן נגד המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין, משרד התקשורת, שידורי קשת וחברת RGE בטענה שייתן לקשת כוח כלכלי ותקשורתי גדול מדי, וכן שליטה מונופוליסטית בשוק הדעות.

לפני כשנה אישרה מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בתנאים ומגבלות את בקשתה של קשת לפתיחת פלטפורמת הטלוויזיה רב-ערוצית החדשה. בהודעת הרשות נכתב כי "צעד זה יביא להגברת התחרות בין חברות התוכן בישראל לטובת הציבור הישראלי, תוך שמירה וחיזוק היקפי ההפקות הישראליות המקומיות". לאישור קדמו מספר רב של דיונים ולחץ רב הן מצד קשת, שאף עתרה לבג"ץ בנושא, והן מצד שחקנים אחרים בשוק שעתידים להיפגע מהגברת התחרות, הגדולה בהן היא חברת HOT. בנוסף, אישור המועצה לקשת ניתן בכפוף לכלל המצגים וההתחייבויות שניתנו למועצה, בהן השקעה ביצירה מקומית.

בהחלטת ביניים שהתקבלה השבוע הורו שופטי העליון להעביר את חוות הדעת הכלכלית שהוגשה לרשות השנייה אף לעיונה של HOT ולבית המשפט, ועל-פי הצורך יושחרו בה נתונים. כזכור, ברשות ביקשו שלא לחשוף את חוות הדעת שקיבלו בטענה כי מדובר בסודות מסחריים.

עוד קבע בית המשפט כי בהמשך לטענה כי נבחנו השלכותיה של ההחלטה על שוק התקשורת,
ובכלל זה על "צמצום או החלשות" של מתחרים - על הרשות השנייה להבהיר היכן זכה נושא זה
להתייחסות קונקרטית בפרט בהתייחס למתחרים שאינם ערוצים מסחריים. על הרשות להגיש את הודעתה עד ה-8/5 בשנה זו. עם זאת, יצוין כי בג"ץ לא התבקש ולא נתן שום צו מניעה זמני בנושא.

הוט. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הוט/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

"הסוסים כבר יצאו מהאורווה"

גורם בכיר ב-HOT: "ניתנה החלטה בה בית המשפט ביקש להמציא את חוות הדעת ל-HOT ובנוסף ביקשו הבהרות איפה בהחלטה בוצעה הבחינה, כי ככל הנראה לא מצאו שבוצעה בחינה כזו"

אלא שב-HOT סבורים כי מדובר בלא פחות מקביעת עובדות בשטח, שנועדו להשפיע על הכרעת בית המשפט ברוח "הסוסים כבר יצאו מהאורווה".

גורמים ב-HOT אומרים היום (חמישי) לוואלה! ברנז'ה כי החלטת בית המשפט מגיעה לאחר שעיין בחוות דעת, וככל הנראה לא מצא ניתוח ובדיקה של שוק הדעות (לטענת HOT, בעלות על הפצת תכנים בסטרימינג מחזקת את האופן בו קשת חולשת על שוק הדעות) - מן הטעם הפשוט כי לא נעשתה בדיקה כזו. גורם בכיר בחברה אומר: "ניתנה החלטה בה בית המשפט ביקש להמציא את חוות הדעת לעותרת (HOT ד.ו). ובנוסף ביקשו הבהרות איפה בהחלטה בוצעה הבחינה, כי ככל הנראה לא מצאו שבוצעה בחינה כזו. קשת הזדרזה להשיק את המיזם תוך שימת פס על בית המשפט העליון".

בתוך כך, לאחרונה פורסם בוואלה! ברנז'ה כי בשנת 2022 הכנסות שוק שירותי הטלוויזיה בישראל יסתכמו בכ-3.75 מיליארדי שקלים, קיטון של כ-1.3% ביחס ל-2021 - כך לפי הערכת BDI.

מותג freetv צפוי כאמור לעלות בקרוב, אך תמחורו כבר דלף ומוערך כזול יותר מזה של המתחרות yes והוט. זו גם השורה הראשונה והתחתונה בקמפיין שכבר עלה לאוויר. בנוסף, ב-freetv יספקו גם את חבילות התוכן של ענקיות התוכן הבינלאומיות נטפליקס, אמזון, דיסני פלוס ואחרות.

עוד בוואלה!

מהדלת האחורית: FREETV של קשת תשלם לערוץ 14 מיליוני שקלים בשנה

לכתבה המלאה
התפלגות כספית של ההכנסות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית. באדיבות BDI, עיבוד תמונה
התפלגות כספית של ההכנסות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית/עיבוד תמונה, באדיבות BDI

"מה שעומד לנגד עינה של הוט הוא לשמר את המודל הכלכלי שלה"

freetv: "מה שעומד לנגד עינה של הוט הוא לשמר את המודל הכלכלי שלה, ואת המחירים המופקעים שהיא גובה מהצרכנים בישראל"

מ-freetv נמסר בתגובה: "מדובר בספין תקשורתי שקרי וחסר בסיס של מונופול הוט בשוק הטלוויזיה, המנסה במהלכים דורסניים למנוע חסכון שנתי של כ- 2000 שקל למשפחה ולעכב תחרות וכניסה של freetv ושחקנים חדשים לשוק הטלויזיה.

"מה שעומד לנגד עינה של הוט הוא לשמר את המודל הכלכלי שלה, ואת המחירים המופקעים שהיא גובה מהצרכנים בישראל, זאת נוכח בשורה תחרותית של שירות טלוויזיה רב ערוצית אשר יאפשר תחרות במונופול הוט ההיסטורי ששלט שנים ארוכות בשוק הטלוויזיה במחירים מופקעים ושירות הסובל מליקויים.
לא בכדי הוגשו ומוגשים נגד הוט תובענות ייצוגיות, וכבר הוטלו עליה בשנים האחרונות עיצומים כספיים על ידי הרגולטורים במליוני שקלים בגין הטעיית צרכנים, בגין הקושי להתנתק, בשל חריגות משמעותיות בזמני המענה במוקדי שירות, ועוד ועוד.

"פרי טיוי הוא שירות הטלוויזיה החדשני והמתקדם בישראל עם הצעת תוכן ענקית, הכוללת את כלל ערוצי הברדוקאסט, ערוצים בשידור חי, ערוצי ספורט, שפע ערוצי בידור וילדים, ספריית תכני VOD עצומה, ואלפי סדרות וסרטים. אין כל מניעה משפטית או אחרת לעליית freetv לאוויר", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully