וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם כאן נגד הוט: שימוש ב"קופה ראשית" לצורכי פרסום ללא אישור

1.5.2023 / 18:15

יממה אחרי שקיבלה דרישה לצו מניעה מקשת, חזית נוספת למנכ"לית הוט טל גרנות: במכתב חריף שנשלח מהלשכה המשפטית של התאגיד להוט והגיע לידי וואלה! ברנז'ה נטען להפרה של זכויות התאגיד בתכני טלוויזיה; "דורשים מהוט לחדול באופן מיידי מכל שימוש"

"בימים האחרונים הופתענו (לשון המעטה) להיתקל במודעות ברשת האינטרנט, בהן נעשה שימוש בתכנים של תאגיד השידור הישראלי בפרט – מתוך התכנית "קופה ראשית" לצורך קידום שירות "נקסט טי" וי"

כאן, תאגיד השידור הישראלי, דורש מהוט להסיר מידית מודעות שעושות שימוש במותג "קופה ראשית" במטרה לקדם את שרות הסטרימינג של הוט NEXT TV.

במכתב חריף שנשלח מהלשכה המשפטית של התאגיד להוט והגיע לידי וואלה! ברנז'ה נטען להפרה של זכויות התאגיד בתכני טלוויזיה: "בימים האחרונים הופתענו (לשון המעטה) להיתקל במודעות ברשת האינטרנט, בהן נעשה שימוש בתכנים של תאגיד השידור הישראלי בפרט - מתוך התכנית "קופה ראשית" לצורך קידום שירות "נקסט טי" וי" המופעל על ידכם, לרבות קידום רכישת מנויים לשירות, וזאת ללא קבלת כל רשות לכך, ותוך הפרת זכויות התאגיד בתכנים אלו" נכתב.

"יתרה מכך, על פי אותן מודעות, הנכם מאפשרים צפייה בתכנים של התאגיד במסגרת השירות (או לכל הפחות מציגים מצג כאילו תכנים של התאגיד משודרים אצלכם), הכל ללא קבלת אישור מהתאגיד, ובאופן המהווה הפרה של זכויות התאגיד". כאן דורשים כעת מהוט לחדול באופן מיידי מכל שימוש לא מורשה בתכני התאגיד, בין אם לצורך קידום השירות לרבות קידום רכישת מנויים לשירות וטוענים לנזקים כבדים בעקבות ההפרה.

ראמזי קופה ראשית אמיר שורוש. צילום מסך - כאן 11, עיבוד תמונה
ראמזי קופה ראשית אמיר שורוש/עיבוד תמונה, צילום מסך - כאן 11

בעבר הבהיר מנכ"ל התאגיד, גולן יוכפז למנכ"לית הוט כי תכני התאגיד לא יועברו לידי ידיים פרטיות, ללא תשלום, והבהיר כי מחצית מהסכום שייגבה על תכני התאגיד יועבר למפיקים וחציו הנוסף ישמש להפקות עתידיות. בהמשך ערכה נטפליקס ואך חברת אל על, כל אחת בנפרד עסקאות עם התאגיד להקרנת תוכן של כאן - ובכלל זה גם את הסדרה קופה ראשית.

הוט, נמצאת עכשיו בשיאו של מאבק רגולטורי וכלכלי מול מיזם הסטרימינג החדש של קשת - ואחת הדרכים שהיא עושה בהן שימוש היא פרסום מודעות שלפיהן ניתן לצפות בסדרת הלהיט "קופה ראשית" ב-NEXT TV.

קופה ראשית של כאן 11 זכתה בשבוע שעבר בהשקה של עונה 4 ל12.9% רייטינג בטלוויזיה ואף עברה את "ארץ נהדרת" באלפי צופים. בפלטפורמות הדיגיטליות (כאן BOX, יוטיוב אתר ואפליקציית כאן) עבר פרק הבכורה את רף מיליון צפיות.

טל גרנות גולדשטיין | גולן יוכפז. אוהד רומנו, סיון פרג', אתר רשמי
טל גרנות גולדשטיין | גולן יוכפז/אתר רשמי, אוהד רומנו, סיון פרג'

זו איננה החזית היחידה עמה מתמודדת מנכ"לית הוט טל גרנות, אף היא נוגעת בענייני שימוש ספק חוקי בתכנים, ומעלה סימני שאלה על הדרך בה מתנהלת ענקית הכבלים בימים אלו, תחת השינויים המפליגים בענף.

רק אתמול פנתה קשת לבית המשפט המחוזי בת"א בבקשה להוציא צו מניעה זמני נגד הוט, זאת במסגרת המאבק ההולך ומחריף בין הגופים סביב הסכמי התוכן ומיזם ה-OTT של קשת freetv שעתיד להתחרות ב-HOT. בית המשפט הורה להוט להגיש תגובה תוך 4 ימים והורה על דיון במעמד 2 צדדים תוך 8 ימים.


טרם התקבלה תגובת הוט לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully