וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן אין תעמולה: מי מסקר באופן האמין ביותר את המהפכה המשטרית?

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 10:58

סקר ענק של מרכז אקורד באוניברסיטה העברית בדק את האופן שבו מתייחס הציבור לסיקור הרפורמה המשטרית והמחאה נגדו בערוצים השונים. מתברר כי הציבור השמאלני בוטח בכאן 11, אבל גם הציבור הימני - ובמידה גבוהה. ערוצים 13 ו-12 משתרכים מאחור

למעשה, כאן 11 הוא כיום הערוץ היחיד שנהנה מאמון גבוה הן בקרב מצביעי הימין והן בקרב מצביעי השמאל והמרכז

רבות נאמר כבר על סיקור הרפורמה המשטרית שמובילה הממשלה בערוצים השונים, ועל האופן שבו רואים תומכי ומתנגדי הרפורמה את הסיקור בכל אחד מהערוצים. כל אחד מהצדדים, כידוע, סבור כי התמונה המצטיירת ב"ערוצי הבית" לכאורה, מציגה שיקוף מוטה של המציאות.

סקר חדש של מרכז אקורד באוניברסיטה העברית בדק את האופן שבו מתייחס הציבור לסיקור הרפורמה המשטרית והמחאה נגדו בערוצים השונים. התוצאות בחלקן מפתיעות למדי. מהתוצאות עולה כי המהלך שביצע גולן יוכפז, כאשר הביא את איילה חסון לכאן 11 וספג לא מעט ביקורת בתאגיד ומחוצה לו - דווקא חיזק את מעמד הערוץ בקרב מצביע הימין מחד, אך לא פגע במעמד הערוץ בקרב מצביעי השמאל והמרכז.

למעשה, לפי הנתונים, כאן 11 הוא כיום הערוץ היחיד שנהנה מאמון גבוה הן בקרב מצביעי הימין והן בקרב מצביעי השמאל והמרכז.

מי מסקר הכי הרבה את המחאה נגד ההפיכה המשטרית? >>>

סקר צריכת תקשורת של מרכז אקורד, האוניברסיטה העברית. ללא, צילום מסך
סקר צריכת תקשורת של מרכז אקורד, האוניברסיטה העברית/צילום מסך, ללא

השאלה שנשאלו הנסקרים היא "באיזה מידה לדעתך הסיקור התקשורתי של הרפורמה המשפטית והמאבק נגד מוצג בצורה אמינה בכל אחד מהערוצים הבאים?".

על פי תוצאות הסקר, בקרב השמאל והמרכז ערוץ כאן 11 הוא הערוץ האמין ביותר לסיקור הרפורמה והמחאה נגדה (ציון ממוצע של 4.6 בסולם של 1 עד 6). ערוץ 12 (4.25 בממוצע), ערוץ 13 (4.25 בממוצע) וערוץ 14 (1.8 בממוצע) משתרכים הרבה מאחוריו.

ממצא מעניין עלה כאשר נבדק המצב בקרב הציבור הימני. כצפוי, בקרב הציבור הזה נמצא ערוץ 14 ערוץ האמין ביותר בסיקור (3.6 בממוצע) בסולם של 1 עד 6. ואולם, מסתבר שגם הצופים מהצד הימני של המפה בוטחים במידה גבוהה בכאן 11, כמעט באותה מידה שהם בוטחים בערוץ 14 (3.2 בממוצע). ערוצים 13 ו-12 משתרכים מאחור (2.6 ו-2.7 בהתאמה).

הילה קורח, יונית לוי,מיכל רבינוביץ'. צילום מסך, עיבוד תמונה
הילה קורח, יונית לוי,מיכל רבינוביץ'/עיבוד תמונה, צילום מסך

הנתונים מתכתבים עם אלו שנחשפו לפני כחודשיים בוואלה! ברנז'ה, בבדיקת יפעת מחקרי מדיה את זמן המסך שהוקדש לסיקור הפגנות הענק נגד מהלכי הממשלה. מהתוצאות עלה כי ערוצים קשת 12 ו-רשת 13 מעניקים באופן יחסי את זמן המסך הגדול ביותר להפגנות נגד המהפכה המשפטית. הדבר משמעותי שכן ב-2011, לאחר תקופת השתהות קצרה, הערוצים המרכזיים נחשבו למנוע המרכזי שמאחורי המחאה. גם בערוץ 14 העניקו במה נרחבת יחסית לסיקור ההפגנה, אבל חלקה הגדול הוקדש מטבע הערוץ לביקורת עליה. דווקא בערוץ כאן 11 סיקור ההפגנות זכה למשקל היחסי הנמוך ביותר. סוגיה מעניינת שהעלתה גם את השאלה האם החשש להיתפס כלעומתיים לממשלה מתוך איום הסגירה הוא זה ש"ריסן" את אופי הסיקור.

הסקר נעשה ב-5 ו-6 במאי, בקרב 761 משיבים מהאוכלוסיה היהודית הבוגרת (18+) ללא ייצוג חרדי. הדגימה היא דגימה אינטרנטית שבוצעה באמצעות חברת ipanel.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully