וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארץ מחרים את 14: "אנחנו כותבים שזה ערוץ תעמולה ביביסטי, ואנחנו מאמינים למה שאנחנו כותבים"

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 15:32

מדוע החליטה הנהלת עיתון "הארץ" על איסור הופעות מוחלט בערוץ 14? מי כבר נאלצו לבטל את השתתפותם בתוכניות? ומה אומרים בערוץ? (פרומו: "איננו זקוקים ללגיטמציה של אף אחד, בטח לא של עיתון שמשווה בין חיילי צה"ל לרוצחים")

ערוץ 14, הארץ. יח"צ ערוץ 14, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
ערוץ 14, הארץ/עיבוד תמונה, יח"צ ערוץ 14, ראובן קסטרו
עורך העיתון אלוף בן אישר לוואלה! ברנז'ה על איסור ההופעות, אולם גורמים אחרים במערכת מצביעים על ההחלטה בלשכתו של המו"ל עמוס שוקן, שעם תחילת ניסיון ההפיכה המשפטית מגלה פחות ופחות סבלנות למתקפות על העיתון

שעות ספורות לפני שידור תוכנית "הפטריוטים" אמש (שני) בערוץ 14, התקבלה אצל עורכי התוכנית הודעה מאת כתב "הארץ" גדעון לוי על כך שייאלץ לבטל את השתתפותו. בערוץ הופתעו, ונזכרו - רק לפני שבוע הודיע כתב המשטרה של "הארץ" ג'וש בריינר על פרישה מתפקיד "הפאנליסט השמאלן" בתוכנית.

מאוחר יותר, נחשף בוואלה! ברנז'ה כי הסיבה לכך היא שבהארץ הוחלט קטגורית שלא לאשר יותר לעיתונאי העיתון להופיע בערוץ 14.

עורך העיתון אלוף בן אישר לוואלה! ברנז'ה על איסור ההופעות, אולם גורמים אחרים במערכת מצביעים על ההחלטה בלשכתו של המו"ל עמוס שוקן, שעם תחילת ניסיון ההפיכה המשפטית מגלה פחות ופחות סבלנות למתקפות על העיתון, ורואה במצב הנוכחי סטטוס של "דמוקרטיה מתגוננת" במסגרתה הערכים המוכרים אותם מוביל הארץ ביחס לחופש הביטוי לא חייבים תמיד להיות תקפים. סימן ראשון לכך ניתן היה לראות בהחלטה להפסיק את מדורו הקבוע של גדי טאוב, שכתב על הצורך בשינוי משטרי בעיתון.

גם בראיון עם הפובליציסטית הבולטת של העיתון רווית הכט בוואלה! ברנז'ה לפני מספר חודשים ניתן היה לראות שגם אם איננה רשמית, בעיתון מחלחלת הסכמה כי לא מדובר בעוד מאבק פוליטי, אלא במלחמה קיומית של ממש - מלחמה בה העיתון מוכרח לתפוס צד.

"14 יסתדר בלי אנשינו"

בהארץ נהנים להישען גם על מודל הניו יורק טיימס, שפעמים מספר לא אישר לעיתונאיו להופיע בערוץ פוקס ניוז השמרני ולעיתים אף ב-CNN הנחשבת למאוזנת, אלא שאפילו שם לא מדובר באיסור גורף

ב"הארץ" מתעקשים שלא היה מקרה קצה שגרם להם להחליט על חרם הופעות, ומכחישים כי האמירות המכפישות החוזרות ונשנות בשידורי הערוץ הן שעומדות מאחורי ההחלטה. לראיה, גורמים בו מזכירים מאמר מערכת בעיתון שהתפרסם לפני הבחירות שהתנגד לעתירתה של מפלגת יש עתיד נגדו לוועדת הבחירות המרכזית - עתירה שכזכור לא התקבלה.

לפי גורם בעיתון, "לאחרונה פנו בערוץ לעוד ועוד עיתונאים שלנו בבקשה להגיע להופעות בערוץ - ובתוך המערכת התעוררה שאלה: אם אנחנו כותבים שזה ערוץ תעמולה ביביסטי ולא עיתונות אמיתית, מה משמעות ההופעה של עיתונאינו שם? זה כמו להגיד, שהם לא מאמינים למה שכתוב בהארץ ובמרקר, שזה סתם שטויות והערוץ סבבה. אז אנחנו מאמינים למה שאנחנו כותבים, ו-14 יסתדר בלי אנשינו. זה הכל. לא סגירת הערוץ ולא חרם על אנשיו".

בהארץ נהנים להישען גם על מודל הניו יורק טיימס, שפעמים מספר לא אישר לעיתונאיו להופיע בערוץ פוקס ניוז השמרני ולעיתים אף ב-CNN הנחשבת למאוזנת, אלא שאפילו שם לא מדובר באיסור הופעות גורף.

נזכיר: עם תחילת ניסיון ההפיכה המשטרית ובמקביל לנסיקת הערוץ בנתוני הצפייה, החליטו גם בערוצי הטלוויזיה קשת 12 ורשת 13 לאסור על עובדיהם להגיע לאולפני ערוץ 14, אלא שאז - למרות הצהרות על קושי פוליטי - ההצדקה לכך הייתה מסחרית: מדוע לאפשר למתחרה ישיר ליהנות חינם מכוח האדם שלהם?

עוד בוואלה!

"המהפכה המשפטית היא העמונה של המרכז-שמאל, והמחנה הזה יילך עד הסוף"

לכתבה המלאה
גדעון לוי. מתוך "הפטריוטים" ערוץ 14, צילום מסך
ביטל השתתפותו. גדעון לוי/צילום מסך, מתוך "הפטריוטים" ערוץ 14

14: "הערוץ היחידי שנתן להם במה בשידורי הפריים טיים"

"ערוץ עכשיו 14 גאה להוביל מהפכה בתקשורת הישראלית ולספק מדי ערב תוכן איכותי שמביא למסך קולות שהודרו ממנו במשך עשרות שנים. איננו זקוקים ללגיטמציה של אף אחד, בטח לא של עיתון שמשווה בין חיילי צה"ל לרוצחים"

בערוץ 14 כאמור הופתעו מההחלטה, שנפלה דווקא בימים בהם הערוץ מנסה להתרומם מעל תקרת הזכוכית של ה"בייס" ולחתור לנתוני צפייה גבוהים יותר, זאת בין היתר באמצעות החזרת אנשי שמאל לתוכניות. אלו, מאמינים בערוץ, יעניקו לשידוריו את אותה לגיטמציה עיתונאית שלמרות הרייטינג הנאה מסרבת להגיע.

מערוץ 14 נמסר בתגובה: "ליבנו עם עיתונאי הארץ ששבויים בידי הנהלה שמגבילה את חופש העיסוק וחופש הביטוי שלהם, ועוד בערוץ היחידי שנתן להם במה בשידורי הפריים טיים בתכניות עתירות רייטינג.

"ערוץ עכשיו 14 גאה להוביל מהפכה בתקשורת הישראלית ולספק מדי ערב תוכן איכותי שמביא למסך קולות שהודרו ממנו במשך עשרות שנים. איננו זקוקים ללגיטמציה של אף אחד, בטח לא של עיתון שמשווה בין חיילי צה"ל לרוצחים.

"אנו קוראים לעיתונאי הארץ לגלות מעט אומץ עיתונאי, לא לקבל תכתיבים ודפי מסרים מההנהלה ולהמשיך להתארח בערוץ עכשיו 14".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully