וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי הצגת רפורמת קרעי: חדשות 13 על הכוונת

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 17:29

תרחיש של סגירת ערוץ 13 ופיטורי מאות עובדיו נראה על פניו מרחיק לכת, ואולם, גורמים בעולם התקשורת מדברים על תרחיש אחר, שתואם את האינטרסים של רה"מ - רכישת החברה כדי שזו שתוכל לשמש "שלד" מהיר להקמת חברת חדשות חדשה עבור HOT. רשת 13: "תרחיש מומצא"

אולפן חדשות 13. צילום מסך, צילום מסך
אולפן חדשות 13/צילום מסך, צילום מסך
פילבר אמר בוועידה למראיין אריה ארליך: "לדעתי ערוץ 13 ייסגר בתוך מספר חודשים, הערוץ הזה על טיפות הדלק האחרונות"

לא מעט גורמים בעולם התקשורת ניסו לפרש את הדברים שאמר השבוע שלמה (מומו) פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שמשמש גם עד מדינה במשפט נתניהו, ופעל רבות למענו אז (וכיום), שהעריך בוועידת ביתר עילית לעסקים כי ערוץ 13 ייסגר. פילבר אמר בוועידה למראיין אריה ארליך: "לדעתי ערוץ 13 ייסגר בתוך מספר חודשים, הערוץ הזה על טיפות הדלק האחרונות".

תרחיש של סגירת ערוץ 13 ופיטורי מאות עובדיו נראה על פניו מרחיק לכת, ואולם, גורמים בעולם התקשורת מדברים כבר שבועות על תרחיש אחר, נוכח המצב הכלכלי והמקצועי הלא פשוט שאליו נקלעה רשת, בראשות היו"ר נדב טופולסקי והמנכ"ל יורם אלטמן, בחודשים האחרונים - רכישת חברת החדשות של רשת, כדי שזו שתוכל לשמש "שלד" מהיר להקמת חברת חדשות חדשה, עבור שחקן בכיר בעולם התקשורת. HOT למשל.

נכון לכרגע, לא ברור האם מתקיים מו"מ של ממש בין HOT שבבעלות פטריק דרהי, הנחשב מקורב לנתניהו לבין רשת שבבעלות לן בלווטניק, שנחשב אף הוא מקורב לראש הממשלה. עוד נוסיף כי הן ב-HOT והן ברשת מכחישים את ההערכות, אך מוסיפים כי "לא מופרך ש-yes או הוט יתעניינו ברשת בעקבות הרפורמה שהצהיר עליה קרעי".

מו"מ מהסוג הזה יכול לשפוך אור מסוים על סעיפים מרכזיים ברפורמה שהציג השבוע שר התקשורת שלמה קרעי, ומבסס את ההערכה כי מאחורי הרפורמה עומד ניסיון השתלטות נוסף של נתניהו על שוק תקשורת בישראל והטבה עם גורמים, הנחשבים קרובים לו, כמו ערוץ 14 ו-HOT.

נזכיר: לפי תוכניתו של קרעי, יבוטל כליל הצורך ברישיון שידור חדשות, מהלך שייטיב בעיקר עם חברת HOT שתוכל לשדר חדשות ולחזק הן את מעמדה הציבורי והן את מעמדה הפוליטי - שאיפה היסטורית של החברה, שטרם התממשה. כך, במקום לבנות חברת חדשות מאפס עם אולפנים, וציוד, ומערכים ממוחשבים ומשרדים ועובדי מנהלה, תוכל HOT להשתמש בשרידי חדשות 13. במידה וצעד כזה אכן יקרום עור וגידים נשאלת השאלה מה יעלה בגורל אנשי חדשות 13, שאפשר להניח שחלקם הגדול אינו מייצג את הקו הפוליטי התואם את עמדותיו של בעל הבית האפשרי דרהי, המקורב לראש הממשלה. התשובה, ככל הנראה, בגוף השאלה.

עוד בוואלה!

רפורמת קרעי היא תעתיק של רפורמת לוין: הממשלה רוצה לשלוט סופית בתקשורת

לכתבה המלאה
רפורמת קרעי - המרוויחים והמפסידים. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
רפורמת קרעי - המרוויחים והמפסידים/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

מצבה של רשת 13 מתחילת 2023 עומד בשפל היסטורי, תוך שעולות וגוברות הערכות כי במידה ומצב זה לא ישתפר, בקרוב לא תוכל לעמוד בהתחייבותיה הכספיות, ותזדקק להזרמת בעלים.

בבדיקת וואלה! ברנז'ה את נתוני החציון הראשון לשנה זו, עלה כי המגמות ההיסטוריות בשינוי הרגלי הצפייה נמשכות, וביתר שאת - ומפת הכוחות בתקשורת הישראלית משנה כיוון ותנועה: תם רשמית עידן ה(יומרות ל-) ראש בראש של קשת 12 ורשת 13 שאיפיין את הצפייה בישראל מאז הקמת הטלוויזיה המסחרית אי שם בשנות התשעים. החלומות של רשת ב-30 השנה האחרונות נגנזו או ייאלצו להיגנז בקרוב, כאשר זו מוצאת עצמה מדי יום ראש בראש מול ערוץ 14 וכאן 11, ובחלק מהמקרים מפסידה להם הן בפריים טיים והן במהדורות החדשות, תוך שהיא ניצבת לפרקים כמהדורה הכי פחות נצפית בישראל.

בנוסף, החברה סובלת גם ממשבר ניהולי, עם תחלופת בכירים בתדירות גבוהה, הן בצמרת רשת 13 והן בחברת החדשות.

מדירקטוריון רשת 13 נמסר: "מדובר בתרחיש מומצא. בקרוב יכנס לתפקידו המנכ"ל החדש של חברת החדשות ובימים אלה שוקדים על תכניות פיתוח לקידום החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully