וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע הרשות השנייה לא פרסמה את הדוחות השנתיים על הערוצים המסחריים?

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 11:38

עמותת "הצלחה" מבקשת מבג"ץ להורות על פרסום הדוחות ללא דיחוי ולקבוע דיון דחוף בעניין נוכח עיכוב מתמשך של שנים בפרסומם. העתירה עוסקת גם בדו"ח נוסף שעל הרשות לפרסם מידי ארבע שנים, הבוחן את עמידת בעלי הרישיונות בהוראות הרשיון

הבוקר (רביעי) הוגשה עתירה לבג"ץ נגד הרשות השנייה שלא פרסמה את הדוחות השנתיים שהיא מחייבת לפרסם לפי חוק לשנים 20/21.

העתירה הוגשה על ידי עמותת הצלחה, פורום מפיקי הטלוויזיה ושי נשר, שח"ם, אקט, תל"י, איגוד התסריטאים, איגוד הבמאים, איגוד העורכים ואיגוד המפיקים בטלוויזיה ובקולנוע - באמצעות עו"ד אלעד מן - והיא מבקשת מבג"ץ להורות על פרסום הדוחות ללא דיחוי ולקבוע דיון דחוף בעניין נוכח עיכוב מתמשך של שנים בפרסומם. העתירה עוסקת גם בדו"ח נוסף שעל הרשות לפרסם מידי ארבע שנים, הבוחן את עמידת בעלי הרישיונות בהוראות הרשיון.

לטענת העותרים, ללא הנתונים בדוחות וללא פעולות פיקוח ואכיפה של הרשות, נפגעת תעשיית היצירה כולה ולא ברור מה מידת הציות של המורשים לשידורים להוראות החוק בנושא מחויבויות ההפקה וההשקעה בתוכן.

מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל. אורי לנץ
יו"ר הרשות השנייה עדן בר טל/אורי לנץ

השבוע פרסם שר התקשורת שלמה קרעי את תזכיר "חוק התקשורת (שידורים)-התשפ"ג-2023" להערות הציבור. במסגרת הרפורמה, מבקש קרעי לבטל את הרשות השנייה ואת מועצת הכבלים והלווין (גופים בעייתיים לכשעצמם, ולגמרי לא חפים מהתערבות פוליטית) ולהקים תחתיהן "מועצה" חדשה, שאותה תמנה רשמית הממשלה, עובדיה יהיו עובדי מדינה, והם אלה שיקבלו את ההחלטות הרגולטוריות באשר לתקשורת בישראל.

במילים עדינות-פחות ומדויקות-יותר - קרעי מבקש להקים רגולטור שהוא יחידת סמך שלטונית. בכוחה של רשות הפיקוח הממשלתית הזו, יהיה "לאתר הפרות", לקנוס, לאשר או לשלול רישיונות, לאשר (או למנוע) מיזוגים, הכול כדי לייצר תנאים תודעתיים נוחים לממשלה ולעומד בראשה.

בחודשים האחרונים נראה שגם ברשות השנייה מנסים "ליישר קו" עם הרוחות החדשות ממשרד התקשורת. דוגמה מובהקת לכך הייתה ביום השקת הרפורמה של השר, בשבוע שעבר, עם פרסום סקר של הרשות אודות הרגלי על הרדיו האזורי והארצי. ברשות אמרו אז לוואלה! ברנז'ה כי הסקר נעשה במנותק מהשיח על פתיחת הזכיונות של הרדיו האזורי לארצי, אבל הודו כי הוא "בהחלט שופך הרבה אור על העוצמה של הרדיו האזורי ועל הנתח האזנה הגבוה שהם מקבלים ביחס לרדיו הארצי".

נזכיר: אחד היעדים שהציב שר התקשורת קרעי במסגרת הרפורמה הוא לאפשר לתחנות אזוריות לשדר במתכונת כלל ארצית - כאשר על פי ההערכות המטרה היא לסייע בכך לרדיו "גלי ישראל" הנחשב למזוהה עם המסרים של משפחת נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully