וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד גלצ הזמני מיישר קו עם נתניהו, ותוקף את הארץ וחדשות 13: "הלכו לכיוון מטורלל"

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 13:53

אחרי הארכת המינוי, ממלא מקום המפקד בוועידת ימין: "בערוץ 13 חשבו ש'מאות המיליונים' ברחובות יבואו לצפות בהם; 40% מכלל המרואיינים ברשת ב' ובגל"צ בשתי התכניות המרכזיות אלו אנשי המחאה. הם לא בדיוק נשאלו שאלות קשות"

מפקד גלי צה״ל דני זקן 'בועידת 30 שנה לאוסלו/דג הפקות
"הארץ מצהיר בפומבי שהוא מתנגד לממשלה בצורה מערכתית, אבל כשאתה מסקר, אם אתה לא מביא את הסיפורים שלא תואמים את הנרטיב של המחאה, אתה חוטא לעבודה העיתונאית שלך"

ברגע האחרון, שר הביטחון יואב גלנט האריך השבוע את כהונתו של ממלא מקום מפקד גלי צה"ל דני זקן, ובהתאמה - נראה כי זקן ממשיך למצב את עצמו ואת הגוף שהוא מוביל כמכוון לימין ותומך בממשלת נתניהו.

זקן השתתף היום (שני) ב"ועידת 30 שנה לאוסלו - תובנות ולקחים להמשך' בהובלת גופי ימין כ"המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה" ו"פרויקט הניצחון הישראלי, כמו גם "תנועת הביטחוניסטים" - ודיבר גם על סיקור ניסיון ההפיכה המשטרית של ממשלת נתניהו. "הארץ מצהיר בפומבי שהוא מתנגד לממשלה בצורה מערכתית, אבל כשאתה מסקר, אם אתה לא מביא את הסיפורים שלא תואמים את הנרטיב של המחאה אתה חוטא לעבודה העיתונאית שלך", אמר.

"13 גם הלכו לשם גם בצורה מטורללת לגמרי ואני לא מבין את זה. הם חשבו ש'מאות המיליונים' ברחובות לפי הדיווחים שלהם, יבואו גם לצפות בהם? הם חוטאים לעבודה התקשורתית המקצועית שלהם בצורה שאני לא מבין אותה. ערוץ 12 עוד מנסה לייצר איזון, ולכן הוא מביא גם פאנליסט אחד שחושב אחרת".

זקן סיפק גם הסבר משלו, שלמעשה מיישר קו עם הקמפיין של נתניהו, על התפקיד שלוקחת התקשורת בסיוע למחאה. "התקשורת עזרה מאוד למחאה ולעצירת הרפורמה, אמר זקן. 40% מכלל המרואיינים ברשת ב' ובגל"צ בשתי התכניות המרכזיות אלו אנשי המחאה. הם לא בדיוק נשאלו שאלות קשות, בוא נגיד ככה".

יעקב ברדוגו בדיון תביעת לשון הרע, בימ"ש השלום תל אביב, 11 ביוני 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
מקורב לזקן ולנתניהו. ברדוגו/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו
"אי אפשר לקחת את המספר שנותנים המפגינים, ולפחות בחודשים הראשונים זה היה הבון-טון של רוב כל התקשורת. המפגינים אמרו 200,000 אז זה מה שכתבו בכותרת"

בהמשך התייחס זקן גם לנתוני מספרי המפגינים המתפרסמים בתקשורת. ככלל, זקן מרבה להתייחס לנושאים מספריים. נזכיר: לאחרונה נחשפה בוואלה! תכתובת פנימית בה דרש זקן ממערכת גל"צ להקטין את מספר המתפרעים בחווארה, ולהגדירם כעשרות, למרות שלפי כתב גל"צ לפחות 200 מתנחלים השתתפו בפרעות ביישובים פלסטינים.

בהתייחס למספרי המפגינים אמר היום זקן: "אי אפשר לקחת את המספר שנותנים המפגינים, ולפחות בחודשים הראשונים זה היה הבון-טון של רוב כל התקשורת. המפגינים אמרו 200,000 אז זה מה שכתבו בכותרת. המפגינים משתמשים בטכנולוגיה של רחפנים. הרי חברות ההייטק גם חלקם מגויסות אליהם. הם לוקחים רחפנים ומודדים לכאורה בטכניקה מתקדמת. יום אחד החליטו במשטרה לעשות את זה גם, לקחו את אותה חברה שבדקה לשניהם. כמה פרסם מטה המחאה ואיזה מספר קיבלה המשטרה? זה היה בערך פי ארבעה".

עוד בוואלה!

מתאחדים נגד קרעי: רשת 13, קשת 12 ותאגיד השידור מיישרים קו - ערוץ 14 בחוץ

לכתבה המלאה

בתחילת השבוע האריך שר הביטחון גלנט את כהונתו של זקן כממלא מקום מפקד התחנה, זאת לאחר שבג"ץ דרש משר הביטחון לנמק מדוע לא ממנה מפקד קבוע לתחנה.

בשבועות האחרונים נחשף בוואלה! כי זקן מתכוון להוריד מהאוויר כבר אחרי החגים את תוכניתם של העיתונאים ספי עובדיה ויניר קוזין. המהלך מתרחש ברקע ביקורת שמתח עובדיה על פטרונו של זקן יעקב ברדוגו בתחילת אותו שבוע בתוכניתם. זקן, לדברי גורמים בסביבתו, זעם בעיקר על עובדיה ששידר את הביקורת על ברדוגו.

נזכיר: ברדוגו, יועצו של ראש הממשלה שאף הדף הצעה שלו לכהן כשר התקשורת, שימש בשנים האחרונות כשותפו להגשה של זקן בתחנת הרדיו הביביסטית "גלי ישראל", וברדוגו נחשב ל"שושבין" מינויו - חרף העובדה שועדת איתור מקצועית בחרה באור צלקובניק לתפקיד. לאחרונה אף פורסמו בעיתון "הארץ" ציטוטים מפיו של זקן שאישר כי ברדוגו פעל עבורו בלשכת רה"מ כדי לקבל המינוי למפקד זמני וכי מינויו למפקד קבוע כבר סגור עם לשכת שר הביטחון גלנט. זקן לא הכחיש את האמירות הללו.

מארגון "תנועת הביטחוניסטים" נמסר כי הגדרתו (באייטם ד.ו.) כארגון ימין משוללת כל יסוד. "תנועת הביטחוניסטים מעולם לא הגדירה את עצמה כארגון ימין או שמאל ולא עוסקת בפוליטיקה. קווי היסוד שלנו והעיסוק של התנועה הם בטחוניים בלבד ובינם לבין אג'נדה פוליטית אין דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully