וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאחדים נגד קרעי: רשת 13, קשת 12 ותאגיד השידור מיישרים קו - ערוץ 14 בחוץ

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 14:10

ערוצי הטלוויזיה הישראליים מודיעים על הקמת פורום פעולה משותף - "פורום הערוצים הישראליים": "שר התקשורת מבקש להחזיר את ישראל עשורים אחורה ומקים את 'משרד התוכן' הממשלתי. גוף פוליטי שישלוט בחדשות, בטלוויזיה ובנתוני הרייטינג"

אחרי ששיתפו פעולה באופן נקודתי לאחר הצגת תזכיר החוק, רשת 13, קשת 12 ותאגיד השידור הישראלי מתאחדים להקמת "פורום הערוצים הישראליים". הפורום של קשת ורשת קיים מאז 2017. התאגיד הצטרף לאחר פרסום התזכיר. ערוץ 14 לא שותף בפורום שהוקם.

מהפורום נמסר כי "יפעל במתכונת חירום על מנת למנוע את הפגיעה הצפויה בעצמאות התקשורת, בחופש העיתונות ובחופש היצירה בישראל כתוצאה מהרפורמה שמקדם שר התקשורת. במקום להתקדם לשוק חופשי ותחרותי הצעת החוק החדשה גוררת את שוק התוכן בישראל לשליטה ממשלתית על שידורי חדשות ונתוני רייטינג כנהוג במשטרים אפלים".

טור עורך: "רפורמת קרעי" - הסיבה הבאה לחסום את איילון
רפורמת קרעי היא תעתיק של רפורמת לוין: הממשלה רוצה לשלוט סופית בתקשורת
היום שאחרי הצגת רפורמת קרעי: חדשות 13 על הכוונת
"השליטה בתקשורת - קשקוש חסר שחר. אני השר הראשון שמשחרר שטחים כבושים"

לוגואים של הערוצים הישראלים. כאן 11, קשת 12, רשת 13, עיבוד תמונה
לוגואים של הערוצים הישראלים/עיבוד תמונה, כאן 11, קשת 12, רשת 13

קרעי הציג לפני כחודש את עיקרי חוק השידורים החדש - "הרפורמה" - אשר לדבריו עתידה להוריד את החסמים, לייצר "תחרות אמיתית" ולאפשר גם לשחקנים קטנים לפרוץ לשוק ולהרוויח. לפי תזכיר החוק, היעד העיקרי אותו מנסה קרעי להשיג הוא למעשה ביטול הפיקוח הרגולטורי והעברת הכוח והשליטה לידיי מנגנונים פוליטיים.

בראש עיקרי החוק עומדות סגירת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין ופתיחת רגולטור חדש בעל סמכויות מופחתות. בכוונת קרעי להקים במקום מועצות הפיקוח גוף פוליטי אשר את חבריו תמנה הממשלה, שלמעשה תהיה בפועל גם זו שתחליט בענייני חדשות שנויים במחלוקת. הגוף, בעל מעמד של יחידת סמך חדשה במשרד התקשורת, יתורכב מתשעה חברים שייבחרו בהמלצותיהם של של שרי המשפטים, התקשורת והחינוך (שלושה כל אחד). כמו כן, הכריז קרעי על הקמת ועדת מדרוג חדשה, שתקצובה עדיין לא ברור.

שלמה קרעי מגזין קטנה. ראובן קסטרו
שלמה קרעי מגזין קטנה/ראובן קסטרו

מפורום הערוצים הישראלים נמסר: "ההשתלטות על התקשורת הישראלית הפכה ליעד הבא של הממשלה. התכנית של השר קרעי היא הדרך לריסוק אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה בישראל ומאפשרת שליטה פוליטית בסדר היום התקשורתי. שר התקשורת מבקש להחזיר את ישראל ארבעה עשורים אחורה ומקים את "משרד התוכן" הממשלתי. גוף פוליטי שישלוט בחדשות, בשוק הטלוויזיה בישראל ובפרסום נתוני הרייטינג - דבר שאין לו אח ורע בעולם הדמוקרטי.

"זאת ועוד, תזכיר החוק נועד בכדי להתערב באופן בוטה גם במישור הכלכלי באמצעות מתן הטבות ייעודיות ופטור מתשלום לכלי תקשורת שהממשלה חפצה ביקרם. במקביל, הצעת החוק מפקיעה זכויות של הערוצים החופשיים, מחסלת את תעשיית ההפקות המקומית, פוגעת אנושות בשידור הציבורי בישראל ובתעשיית המוסיקה הישראלית.

"על פי תזכיר החוק, מועצה ממשלתית-פוליטית תחליט בשביל השוק מה טוב לו, את הרצון החופשי, חופש ההתקשרות ואת כלכלת השוק יחליפו מינויים של שר התקשורת.

"תזכיר החוק הוא שלב נוסף בדרך לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית. הפורום המשותף יפעל בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת למנוע את המהלך המסוכן של ההשתלטות העוינת על התקשורת הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully