וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שיציל את הספינה? רשת 13 תשקיע למעלה מ-60 מיליון שקל בריאליטי

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 14:06

אחרי שנה הפסדית ואכזבה מסוימת מנתוני האח הגדול, ברשת 13 בונים על שתי השקות ריאליטי מרכזיות ברבעון האחרון של השנה, ומציבים יעדיי צפייה שאפתניים ובידול מובנה מערוץ 14. בינתיים, בחברה מכחישים בקשה להזרמת כספים מצד הבעלים לערוץ

נועה קירל/יח"צ

למרות אחת השנים הקשות בתולדותיה: ברשת 13 מכחישים בקשות להזרמות בעלים - ומהמרים על חורף 2023 כזה שישנה את כיוון הספינה של הערוץ, ויחזיר אותו, אולי, למעמד האבוד של ראש בראש מול קשת 12.

רשת 13 איבדה בשנה האחרונה כחמישית (!) מכוחה ברצועת הפריים (20:00 עד 23:00), זאת בין היתר בעקבות שורת הפקות מאכזבות ומושקעות שלא החזירו את ההשקעה בהן בצל נתוני צפייה נמוכים. האחרונה בהן היא של האח הגדול, שדווקא מעוררת באזז ברשתות וזוכה לקהל נאמן - אך רחוקה מהציפיות שהעמידו לה בתחילת הדרך בצמרת הערוץ. אכזבה נוספת הייתה עם הניסיון להציג חלופה אקטואלית בפריים לזו של ערוץ 14 ("שומרי הסף") - ניסיון שנכשל אף הוא במבחן הרייטינג.

פקין אקספרס/רשת 13
בלב ההתדרדרות עומד הדימום העקבי של צופים בענף הטלוויזיה המסחרית, זאת לצד היריב החדש - ערוץ 14, והקושי התדמיתי של הערוץ, בדגש על חברת החדשות שלו, לייצר את אותה "זהות" מיוחלת - שממאנת להגיע

נכון לכעת, כאמור, רשת מסיימת את השנה עם נתוני צפייה נמוכים גם באופן יחסי לשנים האחרונות שהיו קשות לה ולענף. בלב ההתדרדרות עומד הדימום העקבי של צופים בענף הטלוויזיה המסחרית, זאת לצד היריב החדש - ערוץ 14, והקושי התדמיתי של הערוץ, בדגש על חברת החדשות שלו, לייצר את אותה "זהות" מיוחלת - שממאנת להגיע. בימים אלו נכנס לתפקידו כמנכ"ל החברה אור צלקובניק, שלפי הערכות עומד לשנות לחלוטין את הקו שהתווה קודמו אבירם אלעד, ושביקש לרתום את ההפיכה המשטרית לטובת איפיון מחדש של ה-DNA של חברת החדשות, ולנסות להחזירה לימיי חדשות עשר. המהלך נעשה אז בעצה אחת עם רשת 13, תוך היפרדות משני מגישים שהיו מזוהים עם מסך החברה, וגם עם קהל ימני-ביביסטי - איילה חסון ושרון גל. יצוין כי כבר בזמן אמת היה מי שתהה ברשת 13 האם הכיוון החדש יוכל לדור בכפיפת מסך אחת לצד תוכניות כמו האח הגדול - שנחשבות למחזיקות קהלים שונים לחלוטין.

סנונית ראשונה לכוונת החדשות של צמרת רשת 13 ניתן היה לקבל עם הצעה שקיבל מגיש ערוץ 14 ינון מגל להגשת תוכנית פריים טיים בערוץ. מגל סירב.

עוד בוואלה!

בדרך ל"אורנים גדול" ברשת 13? מנכ"ל החדשות מונה מעל ראשו של מנכ"ל הערוץ

לכתבה המלאה
האח הגדול אברהם סתיו. רשת 13, צילום מסך
לא קריסה, לא הצלחה. האח הגדול/צילום מסך, רשת 13

נישה? לא ב-2024

גורם בדירקטוריון רשת 13 אמר השבוע לוואלה! כי הם מעריכים שלמרות המשבר בערוץ, משרדי הפרסום הוכיחו נאמנות לחברה, ותקציבי הפרסום המרכזיים בסופו של דבר לא נדדו לערוץ 14

לפני שנה בדיוק שינתה כל צמרת רשת 13 את פניה. בזה אחר זה סיימו את תפקידם בחברה כל ראשיה: סמנכ"ל התוכניות עמי גלאם, סמנכ"ל פיתוח התוכן יובל כהן וסמנכ"ל הפרוגרמינג עודד טל. עוד לפני כן פרש ממנה המנכ"ל אבי בן טל, שנחשב לאיש שהעביר את החברה מהפסד לרווח.

עם זאת, בחברה לא אומרים נואש מהכוונה לייצר מסך ברודקאסט מרכזי שכולל גם דרמות וריאליטי, תוך שמירה על בידול מובנה מערוץ 14. גורם בדירקטוריון רשת 13 אמר השבוע לוואלה! כי הם מעריכים שלמרות המשבר בערוץ, משרדי הפרסום ימשיכו להוכיח נאמנות לערוץ כך שתקציבי הפרסום המרכזיים בסופו של דבר ימשיכו לא לנדוד לערוץ 14. עם זאת, ברשת 13 לא מכחישים כי את האפשרות שיתקשו לסיים את השנה מבלי להזדקק להזרמת כספים נוספת מצד הבעלים לן בלווטניק.

מפיק הטלוויזיה אסף גיל, מייסד ומנהל חברת "גיל הפקות". ראובן קסטרו
ישכפל את ההצלחה גם לרשת? אסף גיל/ראובן קסטרו

כמה תרוויח נועה קירל

ברשת 13 מאמינים ש"פקין" תהפוך להפתעת 2023, ותביא למסך 17-18% צפייה. יצוין כי מתחת ל15% הפורמט יהפוך לגבולי מבחינה כלכלית

כך או כך, ברשת מהמרים על סכום גבוה, ומציגים למחלקות הערוץ יעדי צפייה שאפתניים, יש יאמרו דימיוניים. במרכז ההשקות של "אחרי החגים" תשיק רשת את תוכנית הריאליטי החדשה שלה "פקין אקספרס". את התוכנית יפיק אסף גיל (חתונמי, רוקדים עם כוכבים) יוביל עוז זהבי - ולפי גורמים בענף הושקעו בה למעלה ממיליון שקלים לפרק. בכוונת הערוץ לייצר לפחות 30 פרקים כך שמדובר ב-30 מיליון שקל הוצאות על הפורמט.

ברשת 13 מאמינים ש"פקין" תהפוך להפתעת 2023, ותביא למסך 17-18% צפייה. יצוין כי מתחת ל15% הפורמט יהפוך לגבולי מבחינה כלכלית.

הפורמט הנוסף, "סטאר אקדמי" בהובלת נועה קירל, יהיה יקר יותר, שכן הוא ישלב בין תוכנית כשרונות לאח הגדול. לוואלה! נודע כי רק קירל עצמה תקבל 1.5 מליון שקל עבור הגשת התוכנית, זאת נוסף על הוצאות גבוהות ממיליון שקלים לפרק, בדומה למגה-ריאליטי בסדרי גודל דומים. גם במקרה זה, יעדיי הצפייה שהוצגו להנהלת רשת 13 גבוהים עד כדי פי שניים ממסך רשת כיום.

ברשת בחרו שלא להגיב לדברים. טרם התקבלה תגובה מרוברטו בן שושן מנהלה של נועה קירל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully