וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשוואה שהציב אילן שילוח למיליארדר מיכאל מירילשוילי: נסו להשתיק אותי - ואספר "דברים לא ידועים"

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 14:21

אביו של בעלי ערוץ 14, איש העסקים מיכאל מירילשוילי, איים לתבוע שורת צייצנים, בהם ליאור חורב, אילן שילוח ועמי דרור - בשל מה שהגדיר כ"פרסומי כזב". לידי וואלה! הגיעה תגובת אחד האנשים החזקים במשק: "אמת דיברתי. לא מתנצל ולא חוזר בי"

"אין כוונת מרשי להיכנע לתביעת השתקה, וככל שזו תוגש - לא יהיה מנוס לפרוש בפני בית המשפט את מכלול הדברים הנוגעים לעניין - הידועים, ושאינם ידועים", כך מגיב איש העסקים אילן שילוח, לאיום התביעה של המיליארדר מיכאל מירילשוילי, אביו של בעלי ערוץ 14 יצחק מירילשוילי.

נזכיר: לפני מספר שבועות שלח איש העסקים מיכאל מירילשוילי מכתבי התראה לפני הגשת תביעות דיבה לשורה של צייצנים ברשת החברתית טוויטר בגין פרסומי כזב, לטענתו. לטענתו, מדובר בפעילים במסגרת המחאה נגד ההפיכה המשפטית, ו"מתוקף כך התקפותיהם החוזרות והנישנות על מירילשוילי האב, אותו הם מזהים בטעות כבעלים של ערוץ 14 - אשר נמצא בבעלות בנו, יצחק מירילשוילי".

הפרסומים לגביהם נשלחו המכתבים מייחסים למירילשוילי, בין היתר, קשר עם יבגני פריגוז'ין וכוח וגנר, חברות קרובה עם ולדימיר פוטין, עסקאות שוחד עם נתניהו והשפעה על שידורי ערוץ 14. עורכי דינו של מירילשוילי טענו כי מדובר בכזבים ובבדותות. "כך, לדוגמה, פריגוז'ין עבד אצל מירילשוילי בשנות ה-90 בתור בחור צעיר בכמה מסעדות שהיו בבעלותו בסנט פטרבורג. מאז עברו כ-25 שנה במהלכן מירילשוילי לא פגש אותו ואין לו כל קשר אליו".

מיכאל מירילשווילי, אילן שילוח. עמוס בן גרשום, נמרוד סונדרס, עיבוד תמונה
מיכאל מירילשווילי, אילן שילוח/עיבוד תמונה, עמוס בן גרשום, נמרוד סונדרס
אחת הטענות המרכזיות של נציגי ערוץ 14 היא כי שילוח, באמצעות הקבוצה בראשה עמד, מתעדפים באופן קבוע את הערוצים המתחרים 12 ו-13 בכל הקשור לפריסת הפרסום

לטענת עורכי דינו של מירילשוילי, לפי חוק לשון הרע, במקרה שיצליח להוכיח כי מדובר בפרסומי כזב דיבתיים, למירילשוילי תהיה זכות לתבוע 150,000 ש"ח בגין כל אחד מהפרסומים, ללא צורך בהוכחת נזק. עורכי הדין הבהירו כי כל סכום בו יזכה מירילשוילי ייתרם למטרות צדקה.

לידיי וואלה! הגיע תשובתו של שילוח, מנהל שותף קרנות הון סיכון ב-First Time, לשעבר יו"ר קבוצת הפרסום הגדולה בישראל מקאן תל אביב, וכיום חבר דירקטוריון בה, ויו"ר חברת ההשקעות בסטארטאפים The Time. אחת הטענות המרכזיות של נציגי ערוץ 14 היא כי שילוח, באמצעות הקבוצה בראשה עמד, מתעדפים באופן קבוע את הערוצים המתחרים 12 ו-13 בכל הקשור לפריסת הפרסום, ובכך פוגעים בערוץ - שדווקא הוכיח בשנה האחרונה עלייה בהיקף הצפייה.

עוד לפני התרוממות הערוץ בזירת הרייטינג, במקביל לתחילת ההפיכה המשטרית שמובילה ממשלת נתניהו, כתב המגיש המרכזי בו ינון מגל: "הרייטינג נוסק אבל חברת יוניברסל של אילן שילוח (ממארגני ומממני מחאת השמאל) הורידה דרמטית את הפרסום בערוץ 14. פעם הם טענו שזה הרייטינג, אח"כ "שיקולים מקצועיים". בסוף לא נשאר כלום חוץ משנאת הימין. הגיע הזמן שהמפרסמים יבינו איך שילוח ואנשיו משתמשים בכסף שלהם לצרכים פוליטים. לא נשתוק".

בתגובה, עומד שילוח מאחורי ציוציו, וכותב "אמת דיברתי. לא מתנצל ולא חוזר בי", ואף משגר איום מרומז לעבר משפחת מירילשוילי לפיו, "ככל שתוגש תביעה - לא יהיה מנוס לפרוש בפני בית המשפט את מכלול הדברים הנוגעים לעניין (הידועים, ושאינם ידועים)".

תגובת אילן שילוח למיכאל מיראשווילי. סריקה
תגובת אילן שילוח למיכאל מיראשווילי/סריקה

שילוח לא לבד

לפני מספר שבועות נחשף בוואלה! כי חברת שטראוס - שהקפיאה את הפרסום בערוץ - לא לבד, וכי ערוץ 14 סובל מחרם שקוף על 14 מטעם החברות הגדולות במשק. דוח יפעת בקרת פרסום חשף מותגים שפרסמו בחודש יולי במיליוני שקלים בקשת 12 ורשת 13 - בזמן שלא השקיעו שקל ב-14. בין המותגים: פרוקטר & גמבל, קבוצת קרסו, הפניקס, תנובה, טבע, מקס ואחרים (ראו טבלה). חלקם, כמו בנק דיסקונט ומותג האשראי MAX לא פרסמו בערוץ מזה חודשים או בכלל.

מותגי הענק מתווספים כאמור לשטראוס, דלק מוטורוס, אבן קיסר וקוקה קולה, שמאז תחילת ההפיכה איננה מפרסמת באופן רשמי קמפיינים בערוץ. גם בבנקים מתמקדת מחאת ההייטק ודורשת מהם להפסיק לפרסם בערוץ 14.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully