וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד השידור משיב אש לקרעי: "ניסיון לבנות תיק אישי כנגד ראשי התאגיד"

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 15:15

הנהלת תאגיד השידור הישראלי השיבה למכתב ששלח אליהם בראשית השבוע שר התקשורת שלמה קרעי; "בונה תיק ברוח עמדותיך העוינות לתאגיד ולמוסדותיו ועוסק בנושאים ובתחומים שהדין הוציא מגדר סמכותך"

יו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר, מנכ"ל התאגיד, גולן יוכפז וחברות וחברי מועצת תאגיד השידור הישראלי השיבו היום (רביעי) למכתב ששלח אליהם, בראשית השבוע, שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי - ודחו בתוקף את הדברים שעולים ממנו.

נזכיר: בתחילת השבוע, לאחר שביקש לסגור אותו לחלוטין והסתפק רק בפגיעה בהכנסותיו במסגרת חוק השידורים החדש שיובא בשבועות הקרובים להצבעה בכנסת, שלח קרעי מכתב חריף לחברי מועצת התאגיד בגין מה שכינה "הפרת הוראות חוק השידור הציבורי בשידורי התאגיד". במכתבו סיפק השר כמה דוגמאות מתכני הערוץ, אשר לשיטתו עובר בהן הערוץ על חוק השידור הציבורי "באופן בוטה".

בין הדוגמאות שעלו במכתב, ביקש השר תשובות לטענות שבכירים בתאגיד התבטאו בפומבי באופן "שאינו עולה בקנה אחד עם אופיו של השידור הציבורי ולעיתים אף בניגוד לחוק".

שלמה קרעי, גולן יוכפז. סיוון פרג', יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
שלמה קרעי, גולן יוכפז/עיבוד תמונה, סיוון פרג', יונתן זינדל פלאש 90
"מכתבך נראה כניסיון ל"בניית תיק" כנגד מרשי, ברוח עמדותיך העוינות לתאגיד ולמוסדותיו. ניסיון זה מנוגד לדין כבר על פני הדברים, שכן הוא עוסק בנושאים ובתחומים שהדין הוציא מגדר סמכותך"

קרעי התייחס לכתב לענייני ערבים של התאגיד, ערן זינגר, שכתב בחשבון הטוויטר שלו בימים האחרונים: "מה בעצם לא היה נכון בדברים של שקמה?" כשהתייחס לדבריה של שקמה ברסלר שקראה לשרי הממשלה "נאצים". דן ביילסקי, עורך בחדשות כאן 11 כתב: "בנימין נתניהו איבד את כשירותו והורס את מדינת ישראל, מלחמת אזרחים עכשיו".

כמו כן, התייחס קרעי לתוכן המשודר על מסך התאגיד: "לאחרונה סיים התאגיד לשדר עונה נוספת של הסדרה "בואו לאכול איתי". במקבץ הפרקים שהתקיימו בתל אביב, כללו העורכים שוב ושוב קטעים מהפגנות השמאל, בעוד הקריין מתייחס לאותן הפגנות כאילו מדובר ב-"המאפיין" של העיר תל אביב. עריכה זו משקפת את אהדת יוצרי התוכנית למסר הפוליטי של המחאות, מנרמלת דעות פוליטיות מסוימות על פני אחרות ומחדירה באופן מאולץ תוכן פוליטי לתוכנית בידורית".

במכתב ששיגר היום עו"ד דורי קלגסבלד המייצג את התאגיד, לשר התקשורת נכתב בין היתר: "מכתבך נראה כניסיון ל"בניית תיק" כנגד מרשי, ברוח עמדותיך העוינות לתאגיד ולמוסדותיו. ניסיון זה מנוגד לדין כבר על פני הדברים, שכן הוא עוסק בנושאים ובתחומים שהדין הוציא מגדר סמכותך".

מתוך "בואו לאכול איתי". תאגיד כאן
מתוך "בואו לאכול איתי"/תאגיד כאן

בתאגיד השיבו גם לטענת קרעי לפיה הפרשן גיא רולניק, אותו מכנה קרעי "איש שמאל", עומד מאחורי הסדרה אודות פורום קהלת. "מטענתך משתמע כי מר גיא רולניק הינו עובד התאגיד. לטענה זו אין כל יסוד: מר רולניק משתתף בהפקה של חברה חיצונית לתאגיד. כך, למשל, הביטוי "West Bank" הוא ביטוי שגור ומקובל בשפה האנגלית (לרבות בפיו של ראש הממשלה בנאומים שנשא באנגלית). כך, למשל, הסרטון "סליחה מוחמד" הוא סרטון סטירי, וכך הלאה לאורך כל מכתבך".

עוד מוסיף עו"ד קלגסבלד כי מכתבו של השר לוקה באי-דיוקים: "הרבית (באופן סלקטיבי וחד צדדי) לצטט מחשבונות טוויטר פרטיים של עובדי התאגיד ואולם - "בחינת תכלית החשבון והשימוש בו מובילה למסקנה ולפיה לפי מבחן התכלית הדומיננטית עסקינן בחשבון פרטי", ולכן אין רלבנטיות למה שפורסם בהם".

עו"ד קלגסבלד שייצג בעבר את תאגיד השידור הישראלי בבג"צ בעניין פיצול החדשות, בו עמדת התאגיד התקבלה ע"י ביהמ"ש - מוסיף וכותב: "סופו של דבר - מרשי ממלאים את מלוא חובותיהם לפי החוק ולא נפל כל פגם בפעולותיהם. לכן הטענות במכתבך נדחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully