וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ידיעות בשביתת אזהרה: "יפטרו גם טאלנטים, בלי למצמץ ובדם קר"

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 15:26

בוועד העלו גם האשמות קשות נגד עורך העיתון והאתר אבי משולם, שהובא לקבוצה כדי ליישם את מהלך הצמצומים

דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ועד עובדי ידיעות אחרונות ואתר ynet יצאו היום (רביעי) בצהריים לשביתת אזהרה בת שעה, במהלכה התכנסו העובדים בפתח הבניין בראשון לציון. לדברי נציגי הוועד, מהלך הפיטורים צפוי להתחיל בעוד שבועיים, מיד לאחר סוכות, אז יבוא לסיומו גם פרק הזמן שבו איפשרה ההנהלה לחלק מהעובדים להגיש בקשה לפרישה מרצון תמורת פיצויים מוגדלים.

העובדים רמזו מראש על צעדים משמעותיים שינקטו בקרוב, עד כדי השבתה של חלקים בעיתון.

"עשרות עובדים צפויים לקבל זימון לשימוע אחרי החגים", כתבו נציגי ועד העובדים השבוע. "אל מול מציאות כזו, לא נסכים למריחה אינסופית וחצאי תוכניות שאחריהן מהלך פיטורים מהיר שלא מסדיר את הסוגיות החשובות לעובדים ולעובדות. לכן, בימים הקרובים נכריז על צעדים ארגוניים ראשוניים, שמטרתם לגרום להנהלת החברה להתעשת, לשבת למו"מ אינטנסיבי עם נציגות העובדים ולהודיע שלא תבצע כל צעד חד צדדי בטרם יושגו הסכמות. היו קשובים בימים הקרובים, הודעה על הצעדים הארגוניים הראשונים תצא בהתראה קצרה".

דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"שיהיה לכם שנה טובה"

משולם לדבריהם סירב להגיב והשיב: "שיהיה לכם שנה טובה". עוד האשימו בוועד כי הוא ממאן לבוא ולשוחח עם העובדים

בוועד העלו בהפגנה גם האשמות קשות נגד עורך העיתון והאתר אבי משולם, שהובא לקבוצה כדי ליישם את מהלך הצמצומים המשמעותי, וסיפרו כי בהרמת הכוסית לראש השנה הוא נשאל על ידי העובדים מדוע אינו מתייחס למהלך הצמצומים ואינו מאפשר לעובדים להעלות את אשר על לבם. משולם לדבריהם סירב להגיב והשיב: "שיהיה לכם שנה טובה". עוד האשימו בוועד כי הוא ממאן לבוא ולשוחח עם העובדים.

לעובדים הוצגה תמונת המצב החלקית שבהנהלת ידיעות אחרונות הסכימו לחשוף עד כה, ובה כמות המפוטרים. נציגי הוועד אמרו: "המקרה של אטילה הוא רק דוגמא לכך שהם מקצצים גם בעורכים ותיקים ומקצועיים וגם בטאלנטים. שאף אחד לא ירגיש שהוא מוגן. הם מפטרים בלי למצמץ, בדם קר בלי להניד עפעף".

כזכור, אתמול פורסם בוואלה! ברנז'ה כי בין הבודדים שבחרו להגיע עם ההנהלה להסכם עזיבה מרצון תחת מודל זה או אחר, נמצאים גם כתבים בכירים ו-ותיקים, ששמם היה נרדף כמעט למותג ידיעות אחרונות. אחד מהם הוא הכתב הפוליטי של אתר ynet אטילה שומפלבי, שהיה במשך שנים "הפנים של ynet". שומפלבי עובד בקבוצת ידיעות כ-23 שנים, ולמעשה מלווה את אתר הקבוצה מיום הקמתו. שומפלבי שימש ככתב הפוליטי, הכתב המדיני, הפרשן הפוליטי והמגיש הראשי של אולפן ynet. שומפלבי עצמו לא הגיב לדברים.

עוד בוואלה!

מכה נוספת לידיעות אחרונות: משרד המשפטים ביטל את אגרת הפרסום על צווי ירושה

לכתבה המלאה
אטילה שומפלבי דמוקרטTV. צילום מסך, צילום מסך
אטילה שומפלבי דמוקרטTV/צילום מסך, צילום מסך

נזכיר: השבוע נחשף בוואלה! ברנז'ה כי רק מספר חד-ספרתי של עובדים נענו לתוכנית הפרישה מרצון שהובילה הנהלת הקבוצה. המתווה הוצע לעובדים במסגרת מהלך איחוד המערכות בין ידיעות אחרונות לאתר ynet, כמו גם בין חלקים אחרים בקבוצה, אשר בעקבותיו צפוי צמצום דרמטי של כ-115 תקנים בשתי החברות.

לפי גורם המצוי בנבכי המו"מ המתקיים בין העובדים להנהלה, "המספר הזעום משקף את הצעת ההנהלה המבישה". נזכיר: היקף הפיטורים הצפוי ב-ynet - יהיה כפול מזה שבידיעות אחרונות. כ-80 צפויים לעזוב את אתר הקבוצה, וכ-35 מידיעות העיתון. במערכות השונות בקבוצת ידיעות אחרונות ישנם כ-530 עובדים סה"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully