וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגזת ביה"ח בעזה: בחדשות 12 הפיקו סרטון מזעור נזקים

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 18:15

הפרסום הראשוני צרב נרטיב לפיו ישראל אחראית לפגיעה בבית החולים בעזה, ובעולם הערבי עשו בו שימוש שקרי. בעקבות ההשלכות האדירות, הפיקו בקשת 12 סרטון שהופץ לגופי השידור הגדולים בעולם

סרטון ירי על ביה״ח בעזה של חדשות 12/חדשות 12

בחדשות 12 הפיקו סרטון תיעוד חדש שמביא הכתב לענייני ערבים אוהד חמו. בסרטון נראה רגע ההפצצה של חמאס לבית החולים בעזה, כפי שזו תועדה במצלמת חדשות 12. בסרטון מבהירה מגישת המהדורה המרכזית יונית לוי באנגלית את פרטי האירוע המוכחים.

הרשתות המובילות בעולם בהן פוקס ניוז, BBC וסוכנות הידיעות רויטרס כבר שידרו את הסרטון. גם עיתון ה-Washington Post, זאת לצד לא מעט עיתונאים משפיעים בעלי נוכחות משמעותית ברשתות.

בעולם הערבי עשו החל מאמש (שלישי) שימוש בדבריו של חמו, שייחס את תקיפת בית החולים בעזה לישראל. חמו דיווח בתחילת המהדורה בשידור חי על הפיצוץ שהתרחש בבית החולים העזתי וציין שמדובר בתקיפה ישראלית.

"מתרחש אירוע קשה בעזה. הפצצה ישראלית על בית חולים אל-מעמדאני ברצועה", אמר. "צה"ל הפציץ והתמונות קשות". מתחקיר צה"ל שנעשה מאוחר יותר עלה כי הירי אל בית החולים - שיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי.

ציוץ  כריסטיאן קמפוס. טוויטר, צילום מסך
ציוץ כריסטיאן קמפוס/צילום מסך, טוויטר

יש להבין, בתקשורת הבינלאומית מכירים בהיות חדשות 12 המהדורה הנצפית בישראל, וככזו היא גם נתפסת כאמינה וכקובעת את הנרטיב. בהתאמה, כתבים לא מעטים ציטטו את הדברים, בארץ ובחו"ל.

עוד בוואלה!

למעלה משבוע למלחמה: קשת 12 מזנקת; ערוץ 14 יורד בנתח הצפייה

לכתבה המלאה
מאז הפרסום נתון חמו למתקפה מצד ישראלים רבים הזועמים על כך שהוא כביכול שירת את האויב שמהדהד ומצטט אותו כמי שמאשר שמדובר בהתקפה ישראלית

מאז הפרסום נתון חמו למתקפה מצד ישראלים רבים הזועמים על כך שהוא כביכול שירת את האויב שמהדהד ומצטט אותו כמי שמאשר שמדובר בהתקפה ישראלית.

שעות לאחר השידור, כאשר כבר הסתמן שלא ישראל היא האחראית, האשים חמו את "מכונת הרעל" (הביביסטית) בביקורת עליו, וצייץ: "אבהיר שוב לנוכח הטרלול של מכונת התעמולה. אף לא פעם אחת אמרתי שמדובר בהפצצה ישראלית. אמרתי שזה מה שחמאס טוען ושהוא משתמש בתמונות לייצא את הנרטיב שלו. מכונת רעל על מלא". אלא שבפועל, ברשת אכן נפוצו לא מעט ציוצים של אושיות מהעולם הערבי שנשענו על הדיווח הלא מבוסס.

רק היום, לאחר הפרסום בין היתר כאן בוואלה!, התנצל חמו על הדברים ולקח אחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully