וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כולם ממהרים להיפגש: מנכ"ל התאגיד סירב לפגישה עם נתניהו

עודכן לאחרונה: 27.10.2023 / 10:11

גולן יוכפז שהוזמן בימים האחרונים לשיחה עם נתניהו סירב, והפנה את הלשכה לחטיבת החדשות - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. נתניהו מחרים את התאגיד ופעל לסגירתו. ברקע: קריאה של שר המורשת לסגור את התאגיד משום שהוא "מחליש ופוגע ברוח"

בנימין נתניהו, גולן יוכפז. רויטרס, כאן תאגיד השידור, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו, גולן יוכפז/עיבוד תמונה, רויטרס, כאן תאגיד השידור

מנכ"ל תאגיד השידור גולן יוכפז שהוזמן בימים האחרונים לשיחה עם נתניהו סירב להגיע, והפנה את הלשכה לחטיבת החדשות - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. נתניהו מחרים זה תקופה ארוכה את התאגיד ופעל לסגירתו.

מאז תחילת המלחמה בדרום, עוד טרם שפגש את משפחות החטופים, הזמין אליו ראש הממשלה את מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס וסמנכ"ל התוכן של החברה גיא סודרי, למה שכינה "שיחות תדרוך בטחוניות". מאז הספיקו להיפגש עמו גם מנכ"ל חדשות 13 אור צלקובניק ועורך עיתון ידיעות אחרונות אבי משולם. בימים האחרונים נחשף בוואלה! ברנז'ה כי צמרת חדשות 12 הגיעה פעם נוספת לפגישה עם רה"מ, הפעם בקריה.

לפי גורמים שנכחו בחלק מהפגישות, במהלך השיחות סיפק ראש הממשלה לראשי חברות החדשות תמונת מצב מלחמתית, תוך תיאום ציפיות לגבי אורכה ואופייה, וביקש מהם "לגלות אחריות".

אלא שהפגישות לא נעשות בחלל ריק. מאז תחילת המלחמה, ובניגוד לכל ראשי מערכת הביטחון וכן שרי הקבינט גלנט וגנץ, נתניהו טרם קיים מסיבת עיתונאים פתוחה לשאלות. זאת ועוד, בערוצים הגדולים לא הציבו לרה"מ דרישות מעין אלו - והם ממשיכים לשדר בשידור חי את כל הצהרותיו.

נתניהו בקמפיין

ההערכה היא כי נתניהו חושש משאלות הקשורות באחריות הישירה שיש לו במחדל שאיפשר את פרוץ הלחימה, וכן מה שנתפס כהיסוס מבצעי בימים האחרונים.

מאז תחילת הלחימה, בסביבת ראש הממשלה לא מפסיקים לעסוק בניהול המלחמה גם בתקשורת תוך ניסיון הדיפת ביקורת בדרכים נוספות. מגיש ערוץ 14, הפעיל הפוליטי יעקב ברדוגו, מקורבו של נתניהו, שוהה כדרך קבע בקריה בתל אביב ונפגש עם גורמים מטעמו של רה"מ. יועצי התקשורת הפוליטיים של נתניהו, גיא לוי דובר הליכוד ועופר גולן דובר משפחת נתניהו משתתפים בהערכות מצב של מטה ההסברה הלאומי בזמן המלחמה.

בסוף השבוע נחשף ב"הארץ" כי נתניהו מינה דובר שיתקשר עם הכתבים הצבאיים, זאת במסגרת הניסיונות להטיל את האחריות למלחמה על צה"ל. "נתניהו בקמפיין", אמר גורם מעורה לעיתון. לפי הדיווח, המינוי נעשה כבר ביומה הרביעי של המלחמה, והדובר - אלי פלדשטיין, ששימש כדובר אוגדת איו"ש ולאחר מכן מונה לדוברו של השר איתמר בן גביר - הופקד על הקשר בין הכתבים הצבאיים לבין הלשכה.

עוד בוואלה!

ממשיך לתדרך: נתניהו נפגש גם עם מנכ"ל חדשות 13 ועורך ידיעות אחרונות

לכתבה המלאה
עמיחי אליהו. ראובן קסטרו
"ומה אתה עשית שר המורשת". מתוך תגובת התאגיד/ראובן קסטרו

"זה מה שאנחנו עשינו מאז בוקר ה-7 באוקטובר"

ברקע הדברים עומדת חזית נוספת של התאגיד מול הממשלה מהימים האחרונים. אתמול (רביעי) אמר שר המורשת עמיחי אליהו כי "צריך לסגור את תאגיד השידור הציבורי, לא משרדים". אליהו התייחס לקריאות לסגור משרדי ממשלה לא הכרחיים ללחימה כדי לפנות תקציב, וטען כי מדובר ב"קמפיין פופוליסטי" ו"התקציבים מופנים ללחימה". עוד הוסיף השר כי יש צורך לסגור את התאגיד מאחר והוא "מחליש ופוגע ברוח".

"צריך לחזק את המורשת והזהות היהודית. חלק מצוות משרדי עוסק בעוטף עזה, ויתעד את סיפורי הגבורה", הוסיף.

כאן, תאגיד השידור הישראלי מסר בתגובה לדברי שר המורשת: "זה (מקצת) ממה שעשה תאגיד השידור מרגע פרוץ המלחמה: הצליח לאסוף עשרה מיליון שקלים לשיקום ילדי הדרום, הקים מיידית את החמ"ל של כאן, שחיבר בין מאות ישראלים מתנדבים לבין אזרחים שזקוקים לעזרה, הקים מייד אולפן פתוח לילדי ישראל ששגרת יומם הופרה, שלח את מיטב אומניו לעודד את תושבי הדרום המפונים במלונות, הקים ערוץ מיוחד לזכרם של הנופלים והנופלות, שידר מיד אזעקות, הודעות ומהדורות חדשות לעולים חדשים וגל שקט עבור שומרי השבת, העמיד בכל שידוריו תרגום לשפת הסימנים עבור כבדי שמיעה, וכל זה כאשר עשרות מעובדיו נמצאים כבר שבועות תחת אש ומעבירים דיווחים לציבור ובזמן שאיבדנו את חברתנו, איילת ארנין ז"ל עובדת התאגיד, שנרצחה במסיבה ברעים וטרם הספקנו להתאבל עליה. זה מה שאנחנו עשינו מאז בוקר ה-7 באוקטובר. ומה אתה עשית שר המורשת, מלבד לפלג ולהסית תחת אש?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully