וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי קשת 12, גם רשת 13 מקצצת במשכורות

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 20:33

הירידה הדרמטית בהיקפי הפרסום הובילה גם את רשת 13 לקיצוץ, תוך ויתור בשלב הזה על אופציית החל"תים. במקביל, בקשת 12 פצחו בקמפיין "דגל בכל בית" שמטרתו הלא רשמית היא בין היתר השבת הענף לפסים של חזרה לשגרה

בניין רשת 13, מרץ 2022. ראובן קסטרו
בניין רשת 13, מרץ 2022/ראובן קסטרו

אחרי קשת 12 וגופי תקשורת נוספים, חרב הקיצוצים מגיעה לגם לרשת 13. במייל שנשלח מטעם ההנהלה לעבדי החברה היום (ראשון) נכתב: "בצד המאמצים הגדולים, המלחמה, פגעה קשות בהכנסות החברה וכהנהלה מוטלת עלינו האחריות לדאוג לאיתנותה של החברה בעתיד. הירידה הדרמטית בהכנסות, בעיקר בשל העדר פרסומות וחסויות כמקובל בימים רגילים, מחייבת אותנו לפעול באחריות לצורך הקטנת העלויות וההוצאות השוטפות.לאחר שבחנו לעומק את כל האפשרויות העומדות בפנינו, החלטנו לפעול בדרך של הפחתת שכר בשיעור של 10% רק לעובדים ששכרם עולה על 10,000 שקל וזאת לתקופה של חודשיים". ברשת לא הגיבו לפרטים.

נזכיר: רשת 13 סבלה גם ככה מלא מעט קשיים בחודשים האחרונים - עד שנאלצה לבקש ולקבל בשבוע שעבר הזרמת כספים בדמות עשרות מיליוני שקלים מהבעלים לן בלווטניק. יצוין כי לפי גורמים בכירים בחברה לא מדובר בכסף "מזומן", אלא במעין אשראי לאפשרות שהחברה תסיים את השנה בגרעון גבוה מהמתוכנן.

ברשת 13 התלבטו לא מעט בשבוע האחרון כיצד לבצע את הקיצוץ, כאשר האפשרויות המרכזיות שעלו היו קיצוצים רוחביים או הוצאה לחל"תים. מול ההחלטה עמד הכורח להמשיך ולייצר לוח שידורים חדשותי תחרותי ולא לפגוע במותג, שספג לא מעט חבטות בשנה האחרונה, עוד טרם המלחמה. לבסוף, כאמור, הוחלט לבצע קיצוץ שכר בן חודשיים - תוך החרגה של מחלקת החדשות (חדשות 13).

בשבוע שעבר החלה השחקנית החזקה בענף, קשת 12 לקצץ בתקציבי החברה. בארגון הודיעו על קיצוץ רוחבי של 7% מתקציב השכר החודשי, שיבוא לידי ביטוי כרגע בהפחתת ימי החופשה של העובדים, לצד קיצוץ נוסף ביתר תקציבי החברה. מאז פרוץ המלחמה נרשמה ירידה חדה בהכנסות לעומת החודשים שקדמו לה, בשל הירידה בפרסום. זאת לצד גידול של פי 2 בהוצאות חברת החדשות בימי הלחימה. בקשת אישרו את הפרטים.

במקביל, פצחו בקשת בקמפיין "דגל בכל בית" שמטרתו הלא רשמית היא בין היתר העלאת המורל הלאומי והשבת הענף (והמשק) לפסים של "חזרה לשגרה", זאת לאחר הפסדים של מיליונים בגין כמעט שבועיים ללא פרסומות. בנוסף, שאפו בקשת להעלות - תוך התאמות - את העונה הקרובה של "הכוכב הבא לאירוויזיון", אלא שהניסיון כשל בשל ההרוגים בקרבות בעזה.

עוד בוואלה!

הפסדים של לפחות 50 מיליון שקל לערוצי הטלוויזיה; "מעולם לא היה שבוע בו הוקפא לחלוטין הפרסום"

לכתבה המלאה

הפסדים של מעל 50 מיליון שקל

החברות הגדולות במשק החלו אט אט להחזיר את תקציבי הפרסום, אולם אלו רחוקים מלשחזר את המציאות הכלכלית של לפני המלחמה

המלחמה וההלם הגדול בו שרוי הציבור באו לידי ביטוי גם בעולם הפרסום, שלמעשה עצר בשבוע הראשון - כמו מרבית ענפי המשק - את הפעילות, שרק בימים האחרונים מתחילה אט אט לשוב, גם אם בתפוקה חלקית.

הקושי הגדול המאפיין את כל גופי השידור ומערכות התקשורת בימים אלו הוא הפער הקיים בין נתוני הצפייה (גם ובעיקר באתרי האינטרנט) שבאופן טבעי מרקיעים שחקים - לבין היעדר היכולת לתרגם אותם לנכסים כלכליים.

מבדיקת יפעת מחקרי מדיה שנעשתה עבור וואלה! ברנז'ה בשבועיים הראשונים ללחימה, עולה כי הערוצים המסחריים ספגו בשל כך בשבועיים הראשונים למלחמה הפסדים של לפחות 50 מיליון שקל, זאת לפני הוצאות מיוחדות שנוצרו כתוצאה מאילוצי לוח השידורים החדשותי, ביטול הפקות ודחיית עליית תוכניות, עד כדי ביטולן. מאז, החברות הגדולות במשק החלו אט אט להחזיר את תקציבי הפרסום, אולם אלו רחוקים מלשחזר את המציאות הכלכלית של לפני המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully