וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוסט, המחיקה והאזהרה: למה (באמת) הועלם פוראת נסאר ממסך חדשות 12?

עודכן לאחרונה: 26.11.2023 / 12:26

לפי מקור המעורה בפרטים, תקרית הסיקור השגוי אודות הפצצת ביה"ח שייוחסה לצה"ל, הובילה לשרשרת אירועים שכמעט והגיעה להתערבות משטרתית. גם הופעותיו של הפרשן לענייני ערבים מוחמד מג'אדלה על מסך חדשות 12 ירדו משמעותית מאז תחילת המלחמה

מאז תחילת המלחמה בעזה, פחתו משמעותית הופעותיו של כתב חדשות 12 לענייני המגזר הערבי פוראת נסאר. נסאר משמש ככתב בחברת החדשות מזה שנים ארוכות. הוא מגיש מבזקי חדשות וכן את המגזין "השבוע בערבית". חודשיים למלחמה, את כמות הופעותיו על מסך חדשות 12 ניתן לספור בערך על יד אחת, וזאת בתקופה בה כתבי החברה נדרשים לעבודה מאומצת - ובסיקור אינטנסיבי סביב השעון.

בהתאמה, לפחות שני גורמים בכירים בחדשות 12 אישרו שלא לציטוט כי הופעותיו של נסאר פחתו מאז תחילת המלחמה משמעותית.

נסאר לא לבד, גם הופעותיו של הפרשן לענייני ערבים העיתונאי מוחמד מג'אדלה ירדו משמעותית מאז תחילת המלחמה, כאשר אלו כפאנליסט ב"אולפן שישי" של החברה הופסקו לחלוטין.

יצוין כי בימיה הראשונים של המלחמה, נסאר דווקא שובץ בחלק ממשדרי החברה לסיקור התגובות ברחוב הערבי וכן בעדכון ממוקדי נפילה, בדומה לשאר כתבי החברה. אלא שלפי מקור המעורה בפרטים, תקרית הסיקור השגוי של אוהד חמו אודות הפצצת בית החולים בעזה אותה ייחס לצה"ל, הובילה לשרשרת אירועים שכמעט והגיעה להתערבות משטרתית.

הסטורי של פוראת נסאר בחדשות 12. חדשות 12, צילום מסך
הסטורי של פוראת נסאר בחדשות 12/צילום מסך, חדשות 12

נזכיר: בשבוע השני למלחמה כתב חדשות 12 אוהד חמו ייחס בשידור לישראל את תקיפת בית החולים בעזה, וספג ביקורת מבית. בהמשך הוא הבהיר את דבריו והתנצל, אלא שבעולם הערבי כבר עשו בדברים שימוש להדהוד המסר השקרי. בין המהדהדים הראשיים של האייטם היה נסאר, שייחס את הדיווח לעמיתו חמו. אחרי הפרסום חמו היה למתקפה מצד ישראלים רבים שזעמו על כך שהוא כביכול שירת את האויב שמהדהד ומצטט אותו כמי שמאשר שמדובר בהתקפה ישראלית.

בהמשך, פרסמו בחדשות 12 "תיעוד חדש של אוהד חמו", המוכיח כי ירי של חמאס הוא זה שגרם להפצצת בית החולים העזתי. הסרטון, בהגשת יונית לוי, הופץ גם לתקשורת הבינלאומית. אגב, לפי דובר צה"ל מדובר בכלל בירי של הג'יהאד האסלאמי.

לפי גורם בחדשות 12, לנסאר לקח שעות ארוכות למחוק את הפוסט המדובר שמייחס לצה"ל את הדברים ומהדהד את השקרים נגד ישראל, דבר שעורר לא מעט אי-נחת ונזקים תדמיתיים לחברה, ואף הוביל למיני-סכסוך פנימי עם חמו. אלא שלפי הגורם, מדובר רק בחיזוק נוסף לעמדה מסורתית של החברה בכל הנוגע לסיקור מלחמות ומבצעים צבאיים, בה כתבים ערביים לא מדווחים על נפילת טילים וכיוצ'. לדברי הגורם, הסיבה לכך היא בכלל הגנה עליהם, שכן בעת מלחמות ומבצעים, מתרבים האיומים על פגיעה בכתבים ממוצא ערבי.

פוראת נסאר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פוראת נסאר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השפעה עצומה על העולם הערבי

לפני כחודש דווח בהארץ במסגרת כתבה אודות התנכלויות ואיומים כלפי ישראלים ממוצא ערבי, כי במהלך הפגנה בחיפה שקראה להפסקת המלחמה, ניגש לנסאר דובר מחוז החוף של המשטרה ואמר לו כי הוא מסית והזהיר אותו כי דיווח ששיתף ברשתות החברתיות עלול להוביל למעצרו. הדובר התייחס אף הוא לסרטון ששודר בחדשות 12 בליל הפגיעה בבית החולים. לא מן הנמנע שגם בחדשות 12 קיבלו מהמשטרה אזהרות ברוח דומה. יצוין כי במשטרה מכחישים פנייה מעין זו.

נסאר נחשב לאושיית רשת גדולה מאד במגזר הערבי, ולאחד העיתונאים המשפיעים ברחוב ובעולם הערבי. חרף צמצום הופעותיו על מסך חדשות 12 הוא פעיל ביותר ברשתות החברתיות עם קרוב ל-600 אלף גולשים בעמוד הפייסבוק שלו, ועוד לפחות 15 אלף עוקבים בטויטר. גם במהלך המלחמה, נסאר מרבה לדווח על המתרחש בעזה, ונשען על לא מעט דיווחים - לא כולם של חדשות 12.

פוראת נסאר סירב להתייחס לדברים. מדוברות חדשות 12 נמסר בתגובה: "כתבנו פוראת נסאר משדר על פי הצורך ושידר במהלך המלחמה מספר פעמים מגזרתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully