וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2023 ברשתות: כך הפסדנו את המלחמה בזירה החשובה מכולן

אלכס סקליאר, טור אורח

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 9:14

מה הקשר בין בן לאדן ללחם חביתה בנתניה, איך דעכו המשפעינים לטובת האותנטיות, ומי מנצח - הדמוקרטיה של המידע או הדיקטטורה של הבורות? וואלה! ברנז'ה עם המגמות שהיו ותחזית מעודכנת לכל הרע שעוד לפנינו. וגם, טיפ חינם למפרסמים

כדי להבין ולסכם מה קרה לנו השנה בטיקטוק, טוויטר וברשתות חברתיות נוספות, כדאי לנסות להבין מה עומד מאחורי כותרות הסקר שהדהד בחודש האחרון בתקשורת.

51% אחוזים מהאמריקנים בני 24-18 טענו כי הפתרון לסכסוך הישראלי -פלסטיני הוא למעשה קיצה של מדינת ישראל או במילים המוכרות from the river to the sea.

רוב הפרשנים באולפני החדשות והטלוויזיה התפלאו לנוכח הנתונים ודעת הקהל בקרב אזרחיה הצעירים של האחות הגדולה של ישראל.

אין מה להיות מופתעים הנתון הזה היה גלוי לכולם בשלושת החודשים האחרונים. אם תפתחו את הForYou בטיקטוק ותחפשו שני האשטאגים בולטים. תבינו איזו פלטפורמה השפיעה ככל הנראה על הצעירים האמריקאים. בעוד ההשטאג istandwithisrael מגיע ל-276 מיליון צפיות ההאשטאג שקורא לשחרר את פלסטין הגיע ל-31 מיליארד.

בהסתכלות על כמות הצפיות בשני ההאשטאגים, אפשר להבין מה היא תמונת המצב שמהדהדת את המציאות, לא סתם הקונגרס האמריקאי מנסה מתחילת השנה לחסום את טיקטוק.

האשטאג מלחמה. צילום מסך, צילום מסך
האשטאג מלחמה/צילום מסך, צילום מסך
השטאג מלחמה. צילום מסך, צילום מסך
השטאג מלחמה/צילום מסך, צילום מסך

2023: אינפלציה של תוכן ורשתות חברתיות

כל אלה לא הצליחו לשחזר את ההצלחה של האפליקציה הסינית, שהצליחה בעזרת דור ה-Z, לבסס את עצמה כמדורת השבט של התרבות המערבית

התחלנו את השנה עם אינפלציה של רשתות חברתיות - Threads שהכניסו מיליון משתמשים תוך פחות מ-24 שעות ובכך שברו עוד שיא, BeREAL שהחלה לכבוש את הצעירים והצעירות וחשפה רגעים אותנטיים מהחיים, נעלמה במהירות שצמחה , Lemon8 מבית TIKTOK ועוד.

איילון מאסק מיתג מחדש את טוויטר, בניסיון לשלוט בנרטיב העולמי וחילק לגולשים V כחול בתשלום, מה שגרם לאמינות הפלטפורמה בקרב הצעירם להתערער.

כל אלה לא הצליחו לשחזר את ההצלחה של האפליקציה הסינית, שהצליחה בעזרת דור ה-Z, לבסס את עצמה כמדורת השבט של התרבות המערבית. האפליקציה שהחלה את דרכה ככלי בידורי, הפכה למקור מידע חדשותי ומשמעותי מאוד בקרב צעירים. ראינו את זה באירועי ה-7 באוקטובר, בה תועדו סיפורי הזוועות באמצעות פיצ'ר ה-LIVE בטיקטוק, שהחליף את הפריצות בשידור חי בחדשות.

בעולמות החיפוש טיקטוק ערערה על ההגמוניה של גוגל. מחקרים של גוגל מראים שכ-40% מהצעירים העידו שכשהם מחפשים מקום לאכול בו צהריים, הם לא הולכים לגוגל מפות אלא לטיקטוק. לא פלא ההצלחה המטאורית של לחם חביתה בנתניה בשנת 2023.

עוד בוואלה!

"נתניהו לא צריך להתפטר. השמאל הרס את המדינה, לא הייתה פרה קדושה שלא רצחתם"

לכתבה המלאה
@lehem_havita תגידו לי מה הלהיט של המדינה בלי להגיד לי מה הלהיט של המדינה ?? #לחםחביתה #גיבוריישראל24 #ויקיעזרא ♬ צליל מקורי - Lehemhavita

הסוד של האלגוריתם

האלגוריתם מאפשר להפיץ כל דבר וכל אחד, לעיתים נראה כי בשנה בה כל אחד יכול ללמוד הכל ברשת הבורות חוגגת

האלגוריתם של טיקטוק מייצר עולם דמוקרטי בו שולט האלגוריתם או הפור יו. אתה לא צריך שיהיו לך עוקבים, מספיק שהתוכן יהיה מעניין ותוכל להגיע למיליוני צפיות. ככל שיותר צרכנים מעלים תוכן תחת האשטאג מסויים הם מצליחים לנצח את האלגוריתם ולייצר תנועה רחבה יותר על פניו נשמע אלגוריתם דמוקרטי. העניין שהאלגוריתם מאפשר להפיץ כל דבר וכל אחד, לעיתים נראה כי בשנה בה כל אחד יכול ללמוד הכל ברשת הבורות חוגגת.

כך למשל, בסוף השנה העלו לטיקטוק עשרות צעירים אמריקאים סרטונים שבהם הם מעידים כי קראו מסמך אנטישמי שחובר ב-2002 על ידי אוסמה בן לאדן במסמך המכונה "מכתב לאמריקה". ההאשטאג #lettertoamerica אוזכר ביותר משמונה מיליון סרטונים בטיקטוק. אין חוקים בטרנדים בטיקטוק, אין פרות קדושות. הגולשים הם הקובעים. לצד שירת צפרדעים שיכולה להפוך לטרנד ושיר בינלאומי (טרנד אמיתי מתחילת השנה), נזכה לראות טרנד של צעירות וצעירים אמריקאים קוראים להתאסלמות, שלא רחוקים מהמערכונים והדמויות בארץ נהדרת.

@fadnorrizz #duet with @inverse creds to frog on the vocals #jazz #frog #jazzfrog ♬ original sound - David??

תרבות הטרנדים ופריחת הגולשים האנונימיים

"הוורדים אדומים, אולי הטרנד נמאס, אבל רק עכשיו יצאתי משבי החמאס", כתבה עלמה אור, ששבה משבי החמאס. בסרטון בכיכובה שהעלתה לטיקטוק. מעל 100 אלף לייקים ואלפי תגובות התחיל הסרטון והתחיל את טרנד סרטוני השבים מהשבי.

טיקטוק הפכה להיות פלטפורמה שמייצרת טרנדים. כל חודש עשרות עם לא מאות. אחד הבולטים בינהם ב-2023 היה 'ההתפטרות השקטה' שחשף בתחילת השנה את האתגרים בעולם התעסוקה עבור דור ה-Z. כמעט כל יום נולד טרנד חדש וההאשטאג שמודיע לצרכני הצעירים בטיקטוק על טרנד חדש trendalert# פורח, אלפי סרטונים ומעל למעל מיליארד צפיות.

אם לפני 2023, משפיענים, סלבס מובילי דיעה היו אילו שהכתיבו את הטרנד. השנה החולפת התאפיינה בגולשים אנונימיים שיצרו טרנד. כדי להסביר את העוצמה של הגולשים ביצירת טרנדים כדאי שנחזור לתופעה נוספת שהתרחשה בתחילת השנה.

אותנטיות ודעיכת המשפיענים

את השנה החולפת התחלנו עם דרמה ענקית בעולם הביוטי. לא מדובר בריב המתוקשר בין דניאל עמית למעין אדם, אלא במשפיענית האיפור הגדולה בטיקטוק - מקיילה נוגיירה. בסרטון מסחרי שהעלתה שיווקה מסקרה חדשה בלי שהשתמשה בה באמת. זעקת העוקבים הולידה האשטאג חדש שחשוב להכיר אותו
#DeInfluencing.

בני ובנות דור ה-Z החלו להגיע למסקנה - התוכן המסחרי שמעלים המשפיענים הוא לא כזה אמין, והמושכות עכשיו בידיים שלהם ושלהן. מה שזה אומר בעצם - אנחנו (הצרכנים) נסקור, אנחנו נבדוק - ללא תשלום. כי אנחנו (הצרכנים שרוכשים באמת) יכולים להמליץ על דברים בלב שלם ואמיתי. ההאשטאג כבר עומד על מיליארדי צפיות ומסמל למשפיענים שזמנם עבר.

שליטה בנרטיב: הMOVE-רים

אז מה אפשר ללמוד מ-2023 שיסייע לנו לחזות מה יקרה ב-2024? השנה נראה עוד אפליקציות חדשות, תרבות ה-AI וה-CHAT GPT, שלא דיברנו עליה, תמשיך לצמוח ולהתפתח.

ב-2024 כלכלת הטרנדים תמשיך לצמוח, זו השפה של דור ה-Z, השליטה בסיפור תהיה אצל מי שיפרמט את הסיפור לטרנד.

מה אנחנו צריכים בכדי לייצר טרנד? מחולל - בין אם זה אירוע, סיפור, מוצר שהצרכנים/גולשים אוהבים ויכולים להתחבר אליו. האשטאג שמייצר את התבנית והפלטפורמה להפצה והכי חשוב מסה של צרכנים אמיתיים.

הצרכנים האמיתיים הם טרנדסטרים (trendsetters), בטינק המשגנו את זה ופיתחנו שיטת עבודה - המוברים, מלשון MOVE. כפי שמושג המשפיענים הגיח אלינו ב-2015, מושג המוברים הולך להיות יותר מטרנד בעולם התקשורתי והשיווקי ב-2024.

אלכס סקליאר הוא עיתונאי לשעבר וכיום משנה למנכ"ל ב teenk, המתמחים בשיווק לצעירים ונוער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully