וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שימוש לרעה במעמדו כעיתונאי"; כתב אישום נגד כתב ישראל היום

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 17:33

מכתב האישום המתפרסם כאן לראשונה, עולה כי עיתונאי "ישראל היום" לשעבר דניאל סיריוטי ניצל את קשריו לכאורה עם המשטרה כדי להלך אימים ולהמציא חקירה שיוכל להביא לסגירתה - תמורת תשלום כספי. בעבר זכה סיריוטי באות "מגן הצדק החברתי", פרס אותו קיבל משרה נתניהו

תיאור: תחקיר הצינור על דניאל סריוטי/צילום: רשת 13

בבית משפט השלום בקריות הוגש השבוע כתב אישום כנגד דניאל ("דני") סיריוטי, לשעבר ראש הדסק לענייני ערבים של "ישראל היום" וכתב העיתון בחיפה ובגליל. סירוטי שהחל את דרכו בתקשורת ב-1995 בעיתונות המקומית בחיפה ובקריות, והצטרף ל"ישראל היום" חודשים ספורים לאחר הקמתו ב-2007, סיים את הקריירה המזהירה שלו עם חשיפת הפרשה הזו. למרות שהיו לו הסתבכויות קודמות עם המשטרה, בית המשפט ואפילו נגזר עליו מאסר על תנאי בגין עבירת סמים, זה מעולם לא הפריע לו להמשיך לעבוד בישראל היום ומטעם העיתון אף לסקר את עבודת המשטרה, מה שיתברר כרלוונטי לנטען כנגדו בפרשה. הוא גם זכה באות "מגן הצדק החברתי", פרס אותו קיבל משרה נתניהו. הנפילה שלו באה בעקבות תחקיר של "הצינור". כתב האישום מייחס לו שימוש לרעה במעמדו כעיתונאי.

האירוע שחשף העיתונאי אמיר שואן התרחש ביולי 2021. ע"פ כתב האישום המתפרסם כאן לראשונה, החליט דני סיריוטי בן ה-50, תושב קיבוץ כפר מכבי הסמוך לקרית אתא, להונות את יריב חן בן ה-47, ספר מקומי. מכתב האישום עולה הוא פנה לספר חן, הציג לו מצג שווא כי מתנהלת כנגד הספר חקירה סמויה במשטרה וכי הוא, כתב העיתון, בעל הקשרים הטובים עם גורם בכיר במשטרת ישראל שיכול להביא לסגירת התיק - תמורת תשלום כספי. מעובדות כתב האישום עולה כי הכתב סיריוטי שלח מסרון לספר בו ביקש ממנו ליצור קשר עמו בדחיפות, ואח"כ כשזה התקשר אליו, סיפר לו סיריוטי כי כאשר הגיע אותו יום אל בסמוך למספרה, הוא ראה שני חוקרי משטרה ורשויות המס, אותם הוא מכיר היטב, שעומדים סמוך למספרה ומסתכלים לעברה. הוא סיפר שכשניגש אליהם הוא ראה בידו של אחד מהם תיקייה ועליה רשום "חקירה", עם שמו של הספר. ע"פ הנטען בכתב האישום סיפר סיריוטי במרמה לספר כי פנה לאותו בכיר במשטרה האחראי על פתיחת חקירות מסוג זה ושהוא "מקור" עיתונאי שלו, וזה גילה לאוזנו שנגד אותו ספר נפתחה חקירה סמויה "בחשד לעבירות מין בילדיו וכן עבירות מס". הוא אמר לספר כי הוא מציע לו "לסגור את כל העניין הזה הצורה הכי שקטה שיכולה להיות" תוך שהוסיף, "אתה יודע איך אתה נכנס לדברים האלה, אתה לא יודע איך אתה יוצא".

מכתב האישום עולה כי הספר המפוחד כבר הביע נכונות להעביר את סכום הכסף לעיתונאי, עבור סגירת התיק נגדו, והציע לקחת הלוואה או לבצע העברה בנקאית של התשלום עבור כך

מכתב האישום עולה שאחר כך אמר סיריוטי לספר כי "המקור" אמר לו שאם החקירה תתקדם, משטרת ישראל תבצע מעצר שלו והדבר יפורסם. בנוסף אמר לו כי הוא חושד כי מי שהגישה את התלונה נגדו היא גרושתו של הספר וציין כי ביכולתו לסגור לספר את תיק החקירה תמורת תשלום תוך שבמקביל הדגיש כי אם אחד מהילדים ייחקר וימסור לחוקר דברים שגרושתו שמה בפיו, אזי הספר יתקשה להוכיח את חפותו. הוא הוסיף וטען בפניו ש"המקור" אמר לו, שפרט לאותו "מקור" אין גורמי חקירה רבים המעורבים בחקירת התיק, ולכן יהיה קל יותר לסגור את תיק החקירה כעת. נטען כי הספר אמר לכתב סיריוטי שהוא מעוניין לבצע בדיקות ובירורים, וסיריוטי הציע לו לא לערב גורמים נוספים. בפרקליטות טוענים כי בשיחה נוספת בין השניים, הבטיח סיריוטי לספר שאם יעביר לו סכום של 20,000 ש"ח הוא יוכל לגרום לסגירת התיק.

בערב, כך לפי כתב האישום, התקשר הספר לסיריוטי. במהלך שיחה זו חזר סיריוטי על הבטחתו "לעזור" לו לסגור את התיק ואמר לו כי כפי הידוע לו, החקירה נמצאת בשלב איסוף חומרים וראיות באופן סמוי, וכי בהמשך החקירה תהפוך לחקירה גלויה, ואז יזמינו את הספר לחקירה, "ויתכן כי ייעצר".

מכתב האישום עולה כי הספר המפוחד כבר הביע נכונות להעביר את סכום הכסף לעיתונאי, עבור סגירת התיק נגדו, והציע לקחת הלוואה או לבצע העברה בנקאית של התשלום עבור כך. תכתב האישום עולה שבתגובה, סיריוטי הסביר לו כי "לא ניתן לבצע העברה בנקאית כי זה משאיר סימנים" וכי "המקור רוצה שהעברת הכסף תתבצע מיד ליד''. הפרקליטות טוענת כי העיתונאי סיפר לספר במרמה ובמסגרת מצג השווא, כי התנהל בצורה דומה בעבר אל מול "המקור" כדי לסייע לאנשים הקרובים לו ובהמשך, ביקש מהספר לארגן את הכסף, ומסר כי בינתיים יבקש מהמקור להתחיל לפעול לסגירת התיק. מעובדות כתב האישום עולה שסיריוטי ציין במראה בפני הספר כי כנראה בקרוב יתחילו להאזין לטלפון הסלולארי שלו, וביקש ממנו לשמור את כל העניין "ביניהם".

מיד לאחר הפרסום סיריוטי הושעה מעבודתו בישראל היום ולאחר תקופה ארוכה שנעדר מהזירה התקשורתית הוא החל לאחרונה לכתוב שוב, לאחד מאתרי החדשות באינטרנט

כמה שעות אחר כך התקשר סיריוטי לספר. ע"פ כתב האישום בשיחה זו מסר לו כי אם הוא רוצה "לסיים עם זה" אזי "העברת התשלום חייבת להתבצע תוך מספר ימים, עד יום שישי בבוקר, כי לאחר מכן זה כבר יהיה בלתי אפשרי". הספר הכחיש בפני סיריוטי את שכביכול נטען כנגדו, אמר כי לא נגע בילדיו, אבל ע"פ כתב האישום סיריוטי טען מנגד כי מנסיונו ככתב, גם אם תיק החקיררה מסתיים בלא כלום, "אחרי ארבע חמש שנים של התכתשויות בבתי משפט, עורכי דין, משטרות, ענינים, דברים כאלה, אחרי שזה עלה לו 200,000 ש"ח עורך דין ולמעשה נהרסו לו החיים". עוד עולה כי סיריוטי, שהיתה לו הכרות עם גרושתו של הספר, אמר כי היא "לא תחסוך מאמץ להשחיר את שמו, גם במחיר של נזק פסיכולוגי לילדים".

מכתב האישום עולה כי במענה לשאלת הספר עם מי עליו להפגש, ענה לו סיריוטי כי העברת הכסף צריכה להיות דרכו וכי אם יהיו חסרים לו כמה אלפי שקלים הוא ידבר עם "המקור" על דחיית תשלום הייתרה אך יוכללעשות זאת רק כשבידו מרבית סכום הכסף.

הספר פנה למשטרה ובתחנת זבולון נפתחה חקירה. מיד לאחר הפרסום סיריוטי הושעה מעבודתו בישראל היום ולאחר תקופה ארוכה שנעדר מהזירה התקשורתית הוא החל לאחרונה לכתוב שוב, לאחד מאתרי החדשות באינטרנט. הוא מואשם בניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, המתבטאות בתחכום, שימוש במעמדו המקצועי וניצול מצבו הרגשי והמשפחתי של הקורבן.

בישראל היום נמנעו מלהגיב, הפנו לדניאל לסיריוטי עצמו ומסרו רק כי "אינו עובד במערכת מעל שנתיים". עו"ד שירלי טוביה-עמית המייצגת את סיריוטי טרם הגיבה לפניית וואלה! ברנז'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully