וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנתיים וחצי ללא איוש: גלנט בחר בטל לב רם למפקד גל"צ

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 10:55

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, שר הבטחון יואב גלנט בחר בעיתונאי טל לב רם כמפקד גלי צה"ל הבא. לב רם יחליף את ממלא מקום מפקד התחנה בשנה האחרונה דני זקן

שר הבטחון יואב גלנט בחר בעיתונאי טל לב רם כמפקד גלי צה"ל הבא.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, גלנט ראיין אתמול (שלישי) את שלושת המתמודדים שהומלצו על ידי הוועדה בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר, מתוך רשימה של 20 שהגישו את מועמדותם, והחליט כי לב רם הינו המתאים ביותר לפקד על התחנה.

שתי המועמדות האחרונות לצד לב רם היו - עורכת "מה בוער" לשעבר נורית קנטי, ראש מערכת החדשות לשעבר בגל"צ וכיום סגנית מנהל חטיבת החדשות של התאגיד אילאיל שחר, והכתב הצבאי של התחנה, הנחשב למועמד המוביל - לשעבר דוברו של גלנט טל לב רם. ממלא מקום המפקד הזמני בשנה האחרונה דני זקן - לא היה בין השמות.

לב רם יחליף את ממלא מקום מפקד התחנה במשך השנה האחרונה דני זקן. מינויו כמפקד קבוע מגיע לאחר כשנתיים וחצי בהן לא היה מפקד קבוע לתחנה. לב רם משמש החל משנת 2008 ככתב ופרשן צבאי לענייני צבא וביטחון, תחילה בגלי צה"ל ובהמשך במעריב ובתחנת הרדיו 103FM. כמו כן, טל מכהן כראש תא הכתבים הצבאיים. בשירותו הצבאי מילא טל שורת תפקידים כקצין קרבי בחטיבת הנח"ל, בבה"ד 1 וכן שירת בדובר צה"ל כדובר פיקוד הדרום תחת גלנט.

טל לב רם. מרים אלסטר, פלאש 90
טל לב רם/פלאש 90, מרים אלסטר
כזכור, אותה ועדה בחרה פה אחד באור צלקובניק לתפקיד, מינוי שהתעכב בגלל הבחירות. בינתיים מונה צלקובניק למנכ"ל חדשות 13 ובכך ויתר על הבחירה בו

נזכיר: בג"ץ הוציא לפני מספר חודשים צו על תנאי בעתירת עמותת הצלחה שהורה לגלנט לנמק מדוע לא ישלים את מינוי הקבע למפקד. זאת אחרי שמינויו של דני זקן לממלא מקום המפקד הוארך שוב מאז מינויו הראשון בפברואר השנה. בעקבות הצו הודיעה המדינה כי ועדת האיתור תחדש את עבודתה ותגיש לשר שמות של שלושה מועמדים מתוך מי שכבר הגיש מועמדות בעבר.

כזכור, אותה ועדה בחרה פה אחד באור צלקובניק (אז מנכ"ל רדיו 103fm) לתפקיד מפקד התחנה, מינוי שהתעכב בגלל תקופת בחירות. בינתיים מונה צלקובניק לתפקיד מנכ"ל חדשות 13 ובכך ויתר על הבחירה בו לתפקיד.

השלמת המינוי הצפויה מהווה למעשה ניצחון להצלחה בעתירה, שהוגשה במקור נגד שר הביטחון גנץ שמינה את גלית אלטשטיין כמפקדת זמנית במקום למנות מפקד קבוע לאחר סיום כהונתו של שמעון אלקבץ באוגוסט 2021. הצלחה יוצגה על ידי עו"ד אפי מיכאלי ואלעד מן.

מטעם שר הביטחון נמסר היום כי "עברו המקצועי והכרותו העמוקה עם המערכת הביטחונית והצבאית הן ככתב ופרשן והן כמפקד ולוחם, יהוו בסיס לחיבור בין תחנת גלי צה"ל לקהל החיילים, ויתרמו לאופייה הייחודי של התחנה כגוף תקשורת מוביל וכיחידה צבאית".

יואב גלנט , שלמה קרעי. יונתן זינדל, ראובן קסטרו, פלאש 90
יואב גלנט , שלמה קרעי/פלאש 90, יונתן זינדל, ראובן קסטרו
בשנה החולפת נחשף בוואלה! ברנז'ה כי החלטת זקן להפסיק את שידור מהדורות 12 ו-13, התקבלה לאחר שיחה עם קרעי

אמש, מיד לאחר הפרסום, יצא שר התקשורת שלמה קרעי, לו אין סמכות חוקית כלשהי בנושא גלצ, נגד גלנט. "לצערי הרב, נדמה ששר הבטחון שנבחר על ידי הליכוד וקיבל מנדט מהימין להיות שר הבטחון של מדינת ישראל, החליט כבר מזמן לצאת לכיוון פוליטי הפוך", כתב בהודעה שהוציא.

"למנות איש שמאל מובהק למפקד גלי צה"ל בתקופה כל כך רגישה, או את אחת משתי מועמדות הקש מהשמאל הקיצוני, במקום להפריט את התחנה או להפוך אותה לצבאית בלבד למען החיילים בלי אקטואליה או לכל הפחות להשאיר אדם אובייקטיבי ומאחד כמו דני זקן, זו בושה וחרפה. וכל זה אחרי שנכנסו לגלי צה"ל לאחרונה שירית אביטן כהן ומגי טביבי… השר גלנט, אין לך מנדט למנוע תקשורת הוגנת מהציבור שבחר בך".

נזכיר: זו אינה התקרית הראשונה בה מעורבים קרעי, זקן וגלנט. בחודש מאי בשנה החולפת נחשף בוואלה! ברנז'ה כי החלטת זקן להפסיק את שידור מהדורות 12 ו-13, התקבלה לאחר שיחה עם קרעי.

בהמשך, גם עיתונאים המזוהים עם נתניהו החלו לטעון כי מדבר במינוי פוליטי, המנוגד להסכם ממשלת החירום עם גנץ, המחייב הסכמה על מינויי בכירים. פה המקום לציין כי לא מדובר בחילופים אלא במינוי לתפקיד שכרגע אינו מאויש, בהתאם לצו בג"ץ. בנוסף, ההסכם עם גנץ מדבר רק על מינוי בכירים (כאלו שנדרשים לעבור ועדה למינוי בכירים), ותפקיד מפקד גלצ אינו אחד מהם. עוד יצוין כי כאמור גלנט היה זה שמינה את זקן והאריך לו פעמיים את כהונתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully