וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי כן, נתניהו לא: למה מרדוק מסתיר את הביקור שלו בישראל

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 12:34

ברקע פגישותיו עם ראש הממשלה, דרש יו"ר ניוז קורפ לכלן מרדוק, ידיד ותיק של נתניהו, כי לא תזלוג אף תמונה החוצה. במקביל, נתניהו התראיין לכלי התקשורת שנמצאים בבעלותו והתאונן על כך שהתקשורת הגלובלית אינה הוגנת איתו

לכלן מרדוק ,בנימין נתניהו. מרים אלסטר פלאש 90, GettyImages
לכלן מרדוק ,בנימין נתניהו/GettyImages, מרים אלסטר פלאש 90

בימים האחרונים, בביקור שהיה נותר חשאי אלמלא נחשף על ידי הכתבת הפוליטית טל שניידר באתר "זמן ישראל", נפגש ראש הממשלה נתניהו עם לכלן מרדוק, בנו הבכור של איל התקשורת רופרט מרדוק. מרדוק נפגש גם עם ראש המחנה הממלכתי בני גנץ. למרדוק הצטרף גם ג'יי וואלס נשיא פוקס ניוז. השניים נפגשו עם עובדי הקונצרן בישראל - אנשי פוקס ניוז וגם כתבים מוול סטריט ג'ורנל, ומכלי תקשורת נוספים בבעלותם.

נזכיר: מרדוק הבן קיבל את המפתחות לניהול תאגיד התקשורת הענק לפני כחצי שנה, עת הודיע האב המייסד רופרט מרדוק בן ה-92 על פרישתו מניהול "ניוז קורפ". הונו האישי של לכלן מרדוק נאמד ב-3.3 מיליארד דולר. ניוז קורפ הוא אחד מהתאגידים החזקים ביותר בתקשורת האמריקאית, שבבעלותו כלי תקשורת רבי עוצמה המזוהים עם הצד השמרני של המפה הפוליטית בארה"ב ומצדדים לרוב בעמדות ממשלת נתניהו, כולל "פוקס ניוז", "הוול סטריט ג'ורנל", "הניו יורק פוסט", חברת מדד המניות "דאו ג'ונס", ועוד.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי ברקע פגישותיו בארץ, דרש מרדוק מהאנשים עמם הוא נפגש שלא לדווח על המפגש ולא לאפשר לאף תמונה לזלוג החוצה. לפני שלושה חודשים ביקר מרדוק באזור מלחמה אחר, אוקראינה, בה נפגש עם הנשיא זלנסקי. שם דווקא כן פורסמה תמונה משותפת של השניים.

את שבוע הביקור שלו בישראל פתח מאמר-פיצ׳ר-ראיון מפרגן ומחניף לנתניהו בוול סטריט ג׳ורנל, שהתעלם מעובדות בסיסיות – כמו העובדה שנתניהו בשפל של תמיכה ציבורית

הביקור של אחד האנשים החזקים ביותר בתקשורת הבינלאומית מעורר לא מעט עניין, במיוחד לאור העובדה שראש הממשלה שענייניו הפליליים נידונים כיום בבית המשפט בירושלים ניסה בעבר להביא את מרדוק לפתוח ערוץ פוקס ניוז ישראלי בהשקעת מרדוק. הוא שלח לשם כך את אנשיו ללונדון, אך הדבר לא הסתייע.

מאז תחילת המלחמה פורסמו בעיתונים ובאולפנים בבעלות מרדוק עשרות מאמרי דעה ופרשנויות תומכות ומקלות בנתניהו ועל הדרך מתנגדות לנשיא ביידן, זאת אל מול תקשורת אמריקאית שככלל ביקרה את מהלכיו של רה"מ ואת אופן ניהול המלחמה. את שבוע הביקור שלו בישראל פתח מאמר-פיצ'ר-ראיון מפרגן ומחניף לנתניהו בוול סטריט ג'ורנל, שהתעלם מעובדות בסיסיות - כמו העובדה שנתניהו בשפל של תמיכה ציבורית. למעשה, נראה כי חלק נכבד מן העיתון - בדגש על זה של ה"דעות" - ממש עומד לרשותו.

עוד בוואלה!

"כל עיתונאי, לא יזיק לו שיפטרו אותו מדי פעם"

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו בוול סטריט ג'ורנל. The Wall Street Journal, צילום מסך
מאמרי תמיכה בנתניהו. הוול סטריט ג'ורנל/צילום מסך, The Wall Street Journal

פסקת הפתיחה של הכתבה הייתה פגישה של נתניהו עם הלוחמים בשטח, ובהמשך הוא הוצג בה כ"נחוש לחסל את החמאס" ו"אופטימי לגבי שלום עם סעודיה". על הכתבה לא היה חתום הכתב הקבוע של העיתון למז"הת דוב ליבר. אלא כתב הודי בשם Tunku Varadarajan שגם חבר במכוני מחקר שמרנים. נתניהו, כמובן, שיתף את הכתבה בחשבון הטוויטר שלו.

מתאונן באולפני מרדוק על התקשורת הגלובלית. נתניהו

בעוד שהצד של הסיקור החדשותי מבצע עבודה ישירה ולעיתים די ביקורתית, הצד המערכתי של הדעות והסיקור שאינו מהשטח, נוטים במקרים רבים להחמיא לנתניהו

במקביל לביקורו של לכלן בישראל התפרסמה גם כתבה נוספת בוול סטריט ג'ורנל, הפעם של ליבר, תחת הכותרת הביקורתית: "נתניהו שם את הישרדותו הפוליטית לפני החלטות קשות על עזה". הכתבה הוצגה על ידי חוגי ימין בישראל כעדות למתח בין השניים או להבדיל כראיה להיות העיתון "מאוזן". גם במקרה זה, האמת מורכבת יותר.

אנשים המכירים מבפנים את הסיקור של הוול סטריט ג'ורנל את ישראל מסבירים כי בעוד שהסיקור החדשותי מבצע עבודה ישירה ולעיתים די ביקורתית, הצד המערכתי של "הדעות" והסיקור שאינו "מהשטח", נוטים במקרים רבים להחמיא לנתניהו ואף לשותפיו לממשלה.

במקביל לביקורו, נתניהו התראיין לכלי התקשורת שנמצאים בבעלות אותו מרדוק ושם באולפנים (של Talk TV) והתאונן על כך שהתקשורת הגלובלית אינה הוגנת איתו. בתוך כך, הדהדו באולפני החברה את מסרי נתניהו החדשים על כך ש"אין לו שום קשר לקונספציה והוא בכלל היה המתריע בשער, מול התנגדות של כוחות גדולים בישראל". השאלה הבסיסית מי בדיוק לא הסכים אתו - הכוחות הכפופים? אלו שמינה? - לא נשאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully