וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הכישלון של ynet: גם "ישראל היום" רוצה לנסות לעשות רדיו

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 14:24

קבוצת "ישראל היום" הודיעה על הקמת מערך רדיו עצמאי ושיתוף פעולה עם מספר תחנות אזוריות - במקום המתחרה ynet. המהדורות ישודרו ממערכת העיתון. לפני שנה בדיוק נסגר מיזם הרדיו של ידיעות אחרונות - תשעה חודשים בלבד לאחר הקמתו

עיתון "ישראל היום" מודיע היום (רביעי) על שיתוף פעולה עם מספר תחנות רדיו אזורי בישראל. במסגרת ההסכם, מערכת "ישראל היום" תשדר בשידור חי מהדורת חדשות שעתית בכל ימות השבוע, החל מתחילת אפריל.

לפי הודעת הקבוצה, המהדורות ישודרו בשידור חי על ידי צוות של קריינים ועורכים שגויסו לאחרונה למערכת "ישראל היום", ואלו יעבדו במקביל בדיגיטל, בעיתון המודפס - ומעכשיו גם ברדיו. מהדורות "חדשות ישראל היום" ישודרו בין היתר בתחנות רדיו ת"א, רדיו חיפה, רדיו דרום ורדיו 90FM - תחנות בהן שודרו עד כה מבזקים של אתר ynet מבית המתחרה הוותיק ידיעות אחרונות, שהחזיקו במכרז של המהדורות בשעה עגולה של הרדיו האזורי מאז ינואר 2012.

מהודעת החברה לא ברור אם בשלב הזה מתכוונים ב"ישראל היום" לייצר תוכן רדיו עצמאי נוסף. בעיתון מכחישים כי בכוונתם להקים רדיו אינטרנטי, אך מודים כי "ככל שהדברים יתפתחו טוב, יתווספו פינות ותוכן משותף".

ב"ישראל היום" השקיעו במיזם הרדיו מאות אלפי שקלים בשלב הראשוני, מרביתם בהקמת האולפנים החדשים במערכת העיתון.

הלקח מהכישלון של ידיעות

הניסיון האחרון להקמת תחנת רדיו על ידי מערכת עיתונאית היה של קבוצת ידיעות אחרונות - ניסיון שנכשל וקרס תוך זמן קצר. בידיעות העלו לאוויר במהלך 2022 מיזם רדיו דיגיטלי תחת המותג "רדיו ynet", זאת מתוך שאיפה לנגוס בתקציבי הפרסום של תחנות הרדיו האזוריות, וגם באלו המשווקים על ידי שפ"א (שירותי פרסומת אזורי), הנחשב לגוף מכירת הפרסומות הגדול והחזק בפלטפורמה.

בקבוצה זיהו את הנחיתות היחסית אל מול האיחודים שנוצרו בשנים האחרונות בין הפרינט והדיגיטל לרדיו, כפי שאלו נעשו במיזם הפודקאסטים של חדשות 12 ו-N12 של קשת, וכן בסינרגיה שבין אתר וואלה! למעריב ולרדיו 103 הנמצאים תחת אותה קבוצה.

לפי ההערכות, קבוצת ידיעות אחרונות השקיעה מיליוני שקלים במיזם שכלל אולפנים חדשים ומושקעים. באולפנים הותקנו מצלמות מתקדמות וכן מוטמעות, שישדרו וידיאו בשידור חי, וכן אולפני פודקאסט ואולפנים להקלטת מבזקים. בנוסף, הקבוצה השקיעה באפליקציה ייעודית למיזם. בתוך כך, בקבוצה ניסו אז לקדם את השת"פ בין רדיו 102 ל-ynet כאשר הכוונה הייתה "ליהנות" ממבזקי החדשות של הרדיו, ולייצר מעין סינרגיה תוכנית. ואולם, רדיו 102 לא נחשב מעולם לשחקן מוביל בשדה האקטואליה, וקשה היה לראות את הערך המוסף האמיתי שנגזר מאותה סינרגיה, מלבד תוכן חינמי.

כתשעה חודשים בלבד לאחר הקמתו פוטרו כ-15 עובדי המחלקה שמנתה כ-30 עובדים. לפני מספר שבועות, בצל הקיצוצים בשאר אגפי קבוצת ידיעות אחרונות גם מיזם הרדיו של הקבוצה סגר רשמית את שעריו.

שער ישראל היום הבוקר 26 ביולי 2017. ראובן קסטרו
שער ישראל היום הבוקר 26 ביולי 2017/ראובן קסטרו

מנכ"ל קבוצת "ישראל היום" עמיר פינקלשטיין: "אנחנו שמחים לבשר על מהלך תוכן משמעותי לקבוצה. שידור מהדורת החדשות מבית "ישראל היום" יאפשר לנו הגעה לקהלים רחבים נוספים והשפעה אדירה באמצעות הפצת התכנים המעולים שלנו גם בפלטפורמה רדיופונית בפריסה רחבה, לצד חשיפה נוספת לפלטפורמות הדיגיטליות שלנו ולעיתון המודפס. המהלך יאפשר לחזק ולבסס את 'ישראל היום' ככלי התקשורת המשפיע ביותר בישראל".

העורך הראשי של "ישראל היום", עמר לחמנוביץ: "ישראל היום ממשיך להתרחב ולהתבסס ככלי התקשורת המוביל בישראל, וכגוף חדשות חוצה פלטפורמות. הכניסה לעולם הרדיו היא בשורה אדירה. אנחנו שמחים על הצטרפותם של אנשי רדיו ותוכן מנוסים ומוכשרים לשורותינו, ואני בטוח שחטיבת הרדיו תתרום רבות להעמקת ולהעשרת העשייה המערכתית. אני רוצה להודות לדולב נישליס ולכל הדירקטוריון על הדיאלוג הפורה ועל הסיוע הרב להצלחת המהלך".

מדריקטוריון רדיו ת"א נמסר: "אנו שמחים ונרגשים לצאת למסע עם חברינו ב"ישראל היום". אין יותר טבעי מזה שמאזיני תחנות הרדיו שלנו, ישמעו ויתעדכנו על מה שקורה היום בישראל ובעולם מאנשי ומערכת "ישראל היום". אין לנו ספק שעם היושרה העיתונאית ואנשי המקצוע מהשורה הראשונה "בישראל היום. מאזיננו ברדיו יהנו ממהדורות חדשות ברמה הגבוהה והאיכותית ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully