וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז הקמתו: הסכם קיבוצי בתאגיד השידור הישראלי

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 20:11

בתאגיד השידור כ-1,000 עובדים והוא יעמוד בתוקף עד סוף 2026. גולן יוכפז, מנכ"ל כאן: "שלב משמעותי במערכת היחסים הטובה בין ההנהלה לעובדים"; אלי גרשנקרוין, מנכ"ל ארגון העיתונאים: "ההסכם פורץ דרך, מבטיח ביטחון לעובדים"

משרדי כאן תאגיד השידור. שי אפשטיין,
משרדי כאן תאגיד השידור/שי אפשטיין

הנהלת כאן, תאגיד השידור הישראלי, ארגון העיתונאים, ארגון עובדי התקשורת וועד עובדי התאגיד, חתמו על הסכם קיבוצי רחב - לראשונה מאז הקמת תאגיד השידור. ההסכם המורכב בא לאחר שש שנים של מו"מ שקיימה הנהלת התאגיד מול ארגוני העובדים וועד העובדים בארגון, כשברקע עמדה מערכת יחסים בעייתית, בלשון המעטה, בין העובדים להנהלה הקודמת, שאף הובילה לועדת בדיקה מיוחדת בראשות שופטת העליון בדימוס אילה פרוקצ'יה שהגישה לפני למעלה משנתיים את מסקנותיה והמלצותיה.

ההסכם מגיע אחרי שעד הימים האחרונים עמדה מחלוקת בין ארגון העיתונאים לאגודת העיתונאים ירושלים, שאיימה לפעול נגדו משפטית אם ייחתם. נזכיר: כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, ביום חמישי בערב פנתה אגודת העיתונאים ירושלים לארגון העיתונאים וארגון עובדי התקשורת, הארגונים היציגים של העובדים בתאגיד, בדרישה לעכב את החתימה על ההסכם הקיבוצי החדש. באגודה התנגדו במיוחד לסעיף 'השקט התעשייתי' שעל פניו מונע מהעובדים לטעון נגד כל פגיעה בהם גם ביחס לדברים שלא הוסדרו בהסכם, כאשר מנגד אין התחייבות של התאגיד לשמירה על המצב הקיים.

בתאגיד אומרים כי ההסכם הקיבוצי המורחב יעמוד בתוקף עד סוף שנת 2026 והוא יעגן, בין היתר, את זכויות העובדים (בתאגיד השידור כ-1000 עובדים ועובדות בחטיבת החדשות, רדיו, טלוויזיה, דיגיטל, "מכאן", מטה, הנדסה ושיווק), שכרם ומשמרות העבודה. "ההסכם יחזק את היציבות התעסוקתית בארגון, יאפשר לעובדים תקופות שיפור לפני פיטורי אי-התאמה, ייתן עדיפות לעובדי התאגיד במכרזים ועוד - תוך הקפדה מלאה על המשך העצמאות הניהולית של הנהלת התאגיד ועל חוסנו הכלכלי", נמסר עוד.

גולן יוכפז  ואלירן גבאי יו"ר ועד העובדים כאן. שלומי אשר,
גולן יוכפז ואלירן גבאי יו"ר ועד העובדים כאן/שלומי אשר

לאחר שדו"ח ועדת פרוקצ'יה בנושא יחסי ההנהלה והעובדים, שתיאר תרבות ארגונית קלוקלת בתאגיד השידור, קבע שיש לקדם הסכם קיבוצי בארגון, ועם מינויו של גולן יוכפז למנכ"ל - הואץ המו"מ באופן משמעותי. עם פרוץ המלחמה, מטבע הדברים, הושהו המגעים בין הצדדים והם חודשו לאחרונה - עד לגיבוש המסמך הסופי ואישורו ע"י מועצת תאגיד השידור הישראלי בשבוע שעבר.

את המשא ומתן מטעם התאגיד ניהלה סמנכ"לית משאבי האנוש בארגון, גיתית רוזן-אליצור ואיתה מנהל יחסי העבודה בתאגיד, אריאל יונה. מטעם נציגות העובדים השתתפו במגעים חברי ועד עובדי התאגיד בראשות יו"ר הוועד, אלירן גבאי, מנכ"ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל, אלי גרשנקרוין ורכזת האיגוד המקצועי, זיו ברקוביץ'. התהליך לווה ואושר ע"י הממונה על השכר באוצר. את התאגיד יצגו משרד עורכי הדין של טל מאירסון והגר בצלאל, גלעד דוויק ממשרדו של יוסי קוצ'יק, ואת ארגוני העובדים ליוו היועצים הכלכליים שי בירן, מאיה וסרמן והיועץ המשפטי של ארגוני העובדים, עו"ד אמיר בשה ממשרד בשה, זבידה ושות'. מטעם הממונה על השכר באוצר הובילה את התהליך סופי ורנר ואיתה חיים אליאך ועורכי הדין אורלי ישי-גנץ ורוני לוי. שותפים משמעותיים להסכם היו יוני פת, סגן בכיר לממונה על השכר באוצר, ואפי מלכין, הממונה על השכר באוצר.

עוד בוואלה!

על סף חתימת הסכם קיבוצי בתאגיד: בארגון העיתונאים מאשימים את האגודה בעיכוב

לכתבה המלאה

גיל עומר, יו"ר מועצת תאגיד השידור הישראלי: "אני מברך את העובדים וההנהלה על הגעה להסכם, המשקף רוח טובה ורצון כן להתנהלות ציבורית אחראית והגונה. אני משוכנע כי מערכת יחסי עבודה ראויה היא בסיס לכל ארגון, וזאת תוך שמירה על גמישות ועצמאות ניהולית. אין לי ספק שבשילוב כוחות ימשיך התאגיד לספק תוכן איכותי ופורץ דרך לאזרחי ישראל".

גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי: "עובדי ועובדות התאגיד הם לב לבו של הארגון שלנו, וסוד הצלחתו. עם כניסתי לתפקיד, הבטחתי לעשות כל מאמץ, כדי שבתוך כשנה יושלם ההסכם המורכב הזה, ויאפשר לעובדים ולהנהלה לעסוק רק בדבר אחד - עבודת השידור הציבורי. אני שמח שעשינו את זה. אני מבקש להודות לאלירן ולאלי - שהיו פרטנרים לא פשוטים למו"מ, אבל הגונים ובעיקר כאלה שהעובדים והתאגיד בראש מעיניהם, לגיתית שניהלה בצורה מרשימה את התהליך, ליו"ר, גיל עומר ולחבריי וחברות המועצה, לחברי הנהלת התאגיד ובראשם לאודליה, לאנשי האוצר, ובעיקר - לעובדות ועובדי התאגיד. המסמך הזה הוא בראש ובראשונה עבורכם".

אלי גרשנקרוין, מנכ"ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל: "ההסכם הקיבוצי בתאגיד הוא פורץ דרך, ונחתם לאחר מו"מ ממושך ורצוף עליות ומורדות. ההסכם מבטיח ביטחון תעסוקתי וכלכלי לעובדים, לצד גמישות הנדרשת לניהול אפקטיבי. תאגיד השידור הישראלי מספק שירות ציבורי מצטיין, ומעניק ערך בתחומי החדשות והתרבות, וסוד הצלחתו טמון בעובדיו המצוינים. ההסכם מחזק את עצמאות השידור הציבורי ומעודד שיתוף פעולה בין ההנהלה לבין העובדים לטובת המשך ההצלחה המשותפת. תודה לכל העוסקים במלאכה, להפוך הסכם זה למציאות".

יוני פת, סגן בכיר לממונה על השכר באוצר: "אני רוצה לברך את הנהלת התאגיד והעובדים על ההסכם הראשוני ופורץ הדרך בתחומים רבים. האתגר ביצירת הסכם קיבוצי לארגון חדשני שמתקיים בסביבה מסחרית ותחרותית וחייב לשמור על גמישות ניהולית, תקציבית ותפעולית הינו גדול, וההסכמות משקפות עמידה בכבוד באתגר זה. אני רוצה להודות להנהלת התאגיד, גולן יוכפז וגיתית רוזן-אליצור, לראשי ארגוני העובדים - אלי גרשנקרוין ואלירן גבאי, ובעיקר לצוות הממונה על השכר - סופי ורנר, עו"ד אורלי ישי-גנץ, חיים אליאך ועו"ד רוני לוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully