וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשברקע קיצוצים, חדשות 13 מגיעה לנקודת רתיחה, ועתידו של המנכ"ל אור צלקובניק יוכרע בקרוב

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 20:59

בימים הקרובים תאשר הנהלת רשת 13 את תוכנית הקיצוצים, ומנכ"ל החברה אור צלקובניק זומן לפגישה עם היו"ר נדב טופולסקי. ברקע: חיכוכים עם עיתונאים בחברה ואפילו צבי יחזקאלי - שסימן את תחילת ההתפרקות

אור צלקובניק. יח"צ,
אור צלקובניק/יח"צ

כשברקע תוכנית קיצוצים עתידית שעדיין לא ברור מה היקפה, המו"מ בין הנהלת רשת 13 להנהלת חדשות 13 מגיע לשיא, וההערכה היא שסביבם יוכרע גם עתידו של המנכ"ל אור צלקובניק - 8 חודשים בלבד לאחר שנכנס לתפקידו. לוואלה ברנז'ה נודע כי בימים הקרובים צפוי צלקובניק להיפגש עם יו"ר רשת 13 נדב טופולסקי לשיחה שמוגדרת כדרמטית.

לפי גורמים בחברת החדשות, ברשת 13 מנסים לגלגל לפתחה של חדשות 13 חלק ניכר מהקיצוץ עליו החליט בעל השליטה לן בלווטניק בפגישה שנערכה בלונדון - אליה הגיע באופן חריג גם צלקובניק עצמו. ההערכות הן כי צלקובניק ייאלץ להתמודד עם היקף קיצוצים משמעותי, זאת כשגם כך מצב החברה מחמיר מיום ליום.

ממול, יש שטוענים כי הקיצוצים יהיו רק הסולם שבאמצעותו יוכלו הצדדים להיפרד, שכן לא רק הם עומדים במוקד המתיחות. לפני כשבועיים נפגשו מספר כתבים בחברה עם צלקובניק, לשיחה שהפכה לקשה וסוערת. בין היתר הטיחו הכתבים בצלקובניק כי "אין פה ניהול" וכי הוא "לא באירוע". הפגישה התקיימה שבועות ספורים לאחר שמגישים בכירים בחברה התלוננו אף הם בפני היו"ר טופולסקי על היעדר מענה מקצועי ואווירה קשה - כפי שנחשף בוואלה! ברנז'ה. ברקע הטענות, ממוצע הצפייה בערוץ ממשיך לרדת תוך שהמהדורה של ערוץ 14 עוקפת לא אחת את חדשות 13.

נדב טופולסקי. פזית עוז,
נדב טופולסקי/פזית עוז

מאז, הספיקו לעזוב גם עורך המהדורה המרכזית ניר נוימן, והמגיש שרון גל שצפוי היה לשוב לערוץ - חזר בו. אבל השיא היה עם ההודעה אתמול (שלישי) על עזיבתו של ראש דסק ערבים צביקה יחזקאלי. המסר לעובדי הערוץ (הנותרים) היה ברור - לראשונה הצליחו אנשי i24news בראשות מנכ"ל החדשות בעברית ישראל טויטו לחדור לחומה המבוצרת של ליבת הערוץ ו"לגנוב" פרשן בכיר מהמכונה "איי ליסט". אם עד כה מדובר היה במגישים זוטרים, הרי שלמרות שליחזקאלי לא מעט מתנגדים אידיאולוגיים בחברת החדשות - עזיבתו נתפסה כסמל לתחילתה הרשמית של התפרקות.

אור צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי בחברת החדשות בחמש השנים האחרונות, גולן יוכפז הודח בשנת 2019 אחרי שבע שנים בחדשות 10 בישראל טויטו, שהוחלף באבירם אלעד שהוחלף בצלקובניק הטרי. מרבית העוזבים אולצו ע"י טופולסקי לסיים את תפקידם מסיבות שונות ומשונות.

גם בצמרת רשת 13, חברת האם, התחלופה בשנים אלו שברה שיאים: לפני כחודש וחצי נכנס לתפקידו איש התקשורת הארגניטינאי אמיליאנו קלמזוק, שהחליף את יורם אלטמן שישב בלשכת המנכ"ל שנה וחצי בלבד. לפניו, שימש בתפקיד כשנתיים וחצי אבי בן טל ולפני כן יוסי ורשבסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully