וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעבור פחות משנה, אור צלקובניק יסיים את תפקידו כמנכ"ל חדשות 13

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 11:38

צלקובניק יסיים את תפקידו בקרוב, 8 חודשים לאחר שנכנס, כך הודיעה הנהלת רשת 13. ברקע העזיבה: גל קיצוצים וחיכוכים עם עיתונאים בחברה. צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי בחברת החדשות בחמש השנים האחרונות

אור צלקובניק. עדי לם, אתר רשמי
אור צלקובניק/אתר רשמי, עדי לם

אור צלקובניק, מנכ"ל חדשות 13, יסיים את תפקידו בקרוב, פחות משנה לאחר שנכנס לתפקיד, כך הודיעה היום (ראשון) הנהלת רשת 13. בהודעה נכתב כי צלקובניק הודיע ליו"ר חברת החדשות ולמנכ"ל רשת 13 על רצונו לסיים את תפקידו, על רקע התכנית המתגבשת לשינויים במודל פעילותה של חברת החדשות.

לפני כן, כיהן אור כמנכ"ל רדיו 103FM במשך שמונה שנים, שהגיע בתקופתו לשיאי האזנה. בהמשך נבחר פה אחד לתפקיד מפקד גלי צה"ל על ידי ועדת האיתור, הליך שלא הושלם בשל תקופת בחירות.

כחודש בלבד לאחר כניסתו לתפקיד החלה מלחמת חרבות ברזל, ולאחריה החלטה של בעלי השליטה בחברה לן בלווטניק על קיצוצים, שהיקפם טרם נקבע. במקביל, התמודד צלקובניק עם גל נטישות, בעיקר לשחקן החדש ערוץ החדשות בסטרימינג i24news של פטריק דרהי.

ברקע העזיבה ניצבת גם מתיחות של צלקובניק עם עיתונאים בחברה. לפני כשבועיים נפגשו מספר כתבים בחברה עם צלקובניק, לשיחה שהפכה לקשה וסוערת. הפגישה התקיימה שבועות ספורים לאחר שמגישים בכירים בחברה התלוננו אף הם בפני היו"ר טופולסקי על היעדר מענה מקצועי.

וידאוקסט צבי יחזקאלי בתיק טוק , 18 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
וידאוקסט צבי יחזקאלי בתיק טוק , 18 באוקטובר 2022/ראובן קסטרו

מאז, הספיקו לעזוב גם עורך המהדורה המרכזית ניר נוימן, והמגיש שרון גל שצפוי היה לשוב לערוץ - חזר בו. אבל השיא היה עם ההודעה על עזיבתו של ראש דסק ערבים צבי יחזקאלי. המסר לעובדי הערוץ (הנותרים) היה ברור - לראשונה הצליחו אנשי i24news בראשות מנכ"ל החדשות בעברית ישראל טויטו לחדור לחומה המבוצרת של ליבת הערוץ ו"לגנוב" פרשן בכיר מהמכונה "איי ליסט". אם עד כה מדובר היה במגישים זוטרים, הרי שלמרות שליחזקאלי לא מעט מתנגדים אידיאולוגיים בחברת החדשות - עזיבתו נתפסה כסמל לתחילתה הרשמית של התפרקות.

ברקע הטענות, ממוצע הצפייה בערוץ ממשיך לרדת תוך שהמהדורה של ערוץ 14 עוקפת לא אחת את חדשות 13.

אור צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי בחברת החדשות בחמש השנים האחרונות, גולן יוכפז הודח בשנת 2019 אחרי שבע שנים בחדשות 10 בישראל טויטו, שהוחלף באבירם אלעד שהוחלף בצלקובניק הטרי. מרבית העוזבים אולצו ע"י טופולסקי לסיים את תפקידם מסיבות שונות ומשונות.

גם בצמרת רשת 13, חברת האם, התחלופה בשנים אלו שברה שיאים: לפני כחודש וחצי נכנס לתפקידו איש התקשורת הארגניטינאי אמיליאנו קלמזוק, שהחליף את יורם אלטמן שישב בלשכת המנכ"ל שנה וחצי בלבד. לפניו, שימש בתפקיד כשנתיים וחצי אבי בן טל ולפני כן יוסי ורשבסקי.

עוד בוואלה!

כשברקע קיצוצים, חדשות 13 מגיעה לנקודת רתיחה, ועתידו של המנכ"ל אור צלקובניק יוכרע בקרוב

לכתבה המלאה
נדב טופולסקי. פזית עוז,
נדב טופולסקי/פזית עוז

אור צלקובניק, מנכ"ל חדשות 13: "אני רוצה להודות ליו"ר רשת 13, נדב טופולסקי, יו"ר דירקטוריון חדשות 13, אייל דה פאו ולחברי הדירקטוריון, ולמנכ"ל רשת 13 אמיליאנו קלמזוק על מתן האמון בניהול חברת החדשות בשנה האחרונה, בזמן מלחמה ובימים מורכבים. תודה גדולה ומיוחדת לחברי הנהלת חדשות 13, לעיתונאיות ולעיתונאים ולכל העובדות והעובדים המעולים של חברת החדשות, על תקופה אינטנסיבית ומשמעותית של שידורים היסטוריים שייזכרו לשנים ארוכות. תודה לצופות ולצופי חדשות 13, על הענקת הזכות למלא את תפקידנו העיתונאי והדמוקרטי בעת ייחודית זאת".

אמיליאנו קלמזוק, מנכ"ל רשת 13, מסר: "אני מבקש להודות לאור על המסירות האדירה והמחויבות לחברת החדשות בשנה האחרונה, שהיתה רוויית אתגרים, ומאחל לו הצלחה רבה".

נדב טופולסקי, יו"ר רשת 13: "אני מודה לאור על העשייה האינטנסיבית ועל הובלת חברת החדשות בתקופה מאתגרת למדינה כולה. אין לי ספק שכישוריו ויכולותיו יהוו נכס לכל מקום אליו יגיע ואני מעריך ומוקיר את שיתוף הפעולה ההדוק ואת מסירותו הרבה לחברת החדשות של רשת 13".

אייל דה פאו, יו"ר חדשות 13: "אני מבקש להודות לאור על ההירתמות לטובת ניהול חברת החדשות בתקופה מאתגרת ועל עבודתו המסורה לילות כימים. אנו מלאי הערכה ומאחלים לו הצלחה רבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully