וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור נטש את המסורת: ירידה משמעותית בצפייה בטקס המשואות

עודכן לאחרונה: 14.5.2024 / 10:05

בצל הביקורת והמחאה, בכלל הערוצים צפו בטקס 34.3% בעוד שבשנה שעברה הגיע הנתון הכולל ל-37.7%. חדשות 12 מגדילים את הפער מול יתר הערוצים. הליינאפ של המופע הגיע לידי הערוצים שעות ספורות לפני השידור

בווידאו: מצעד הדגלים והסמלים בטקס יום העצמאות ה-76/צילום: המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים

טקס יום העצמאות הכולל את הדלקת המשואות ששודר אמש (שני) השיג נתון נמוך משמעותי מאשר בשנה שעברה. בקשת השיג המשדר 15.4%, בערוץ 14 רשם 8.3%, ברשת 13 השיג המשדר 5.5% ובכאן 11 5.1% צפייה מתוך משקי הבית היהודים.

בשנה שעברה רשם המשדר בקשת 15.6% צפייה ובערוץ 14 רשם 9.1%. ברשת 13 השיג המשדר בשנה החולפת 7.2% ובכאן 11 5.8 אחוזי צפייה. סה"כ צפו במשדר בשנת 2023 37.7%.

במקביל לטקס המוקלט בערוצים המרכזיים שודר אמש מאמפי שוני בשידור חי "טקס משואות אזרחי". הטקס, בהובלת משפחות חטופים וחטופות, נקרא "טקס כיבוי המשואות והדלקת תקווה". הטקס שודר באתרי האינטרנט, ובחלק מהערוצים שידרו לפרקים חלקים ממנו ומעצרת למען החטופים שהתקיימה בתל אביב במעין מסך מפוצל. בכאן 11 שידרו את הטקס האלטרנטיבי במלואו.

מוקדם יותר אתמול, שעות ספורות לפני שידור הטקס המוקלט, נחשף בוואלה ברנז'ה כי מרכז ההסברה החוסה תחת מירי רגב טרם העביר לערוצי הטלויזיה, הרדיו והאינטרנט את הליינאפ של המופע, שבכלל צולם בשבוע שעבר והיה אמור להיות ערוך יומיים קודם לשידורו. בעקבות הציוץ, נשלח הליינאפ למערכות, ארבע שעות בלבד לפני השידור.

במקביל לטקס המוקלט שודר כאמור בשידור חי "טקס משואות אזרחי". הטקס, בהובלת משפחות חטופים וחטופות, נקרא "טקס כיבוי המשואות והדלקת תקווה". הטקס שודר באתרי האינטרנט הגדולים, ובחלק מהערוצים בטלוויזיה שידרו לאחר הטקס הממלכתי חלקים ממנו, ולעיתים גם בשידור חי באמצעות מסך מפוצל.

את הטקס הנחו העיתונאים לוסי אהריש וג'קי לוי, והשתתפו בו בין היתר רונה קינן, דרור קרן, דניאלה ספקטור והחצר האחורית.

בהודעה שהפיצו המארגנים לפני הטקס נכתב: "בזמן שבחלק מערוצי הטלוויזיה יבחרו לשדר מיצגי ראווה מטקס משואות "ממלכתי", פחדני, מוקלט, נטול קהל ומנותק מהעם, הציבור מוזמן להצביע עם ה-? ולהצטרף לשידור הטקס הראוי, המוסרי והמדוייק שבראנו יחד. טקס משואות מכבד ואנושי המכיר בכאב, באובדן ובצלקות שנותרו בנפגעים ובנפגעות ובחבלי ארץ אהובים, מישיר מבט אל האסון המשותף אך עם זאת מעצים ומעורר תקווה. ביום אחד הביטחון האישי והאמון במערכות קרסו, עשרות אלפים איבדו את היקרים להם, את ביתם, העוגנים של חייהם נלקחו מהם, אבל עבור 132 משפחות הסיוט נמשך יום אחר יום. שעה שעה, חיים שאינם חיים ולילות שאינם לילות".

בשבוע שעבר נאספו עשרות למעלה מ-75,000 חתימות לעצומה של תושבי עוטף עזה המיועדת למנכ"לי ערוצים 11, 12 ו-13, בקריאה שלא לשדר את טקסי העצמאות השנה. מאחורי הדרישה החריגה עמד בר חפץ, שניצל ממתקפת 7/10 בקיבוץ נירים.

עוד בוואלה!

"יעוכרת ישראל עוד נתחשבן איתך"; גזר דין חמור למאיים על דנה ויס במבצע "שומר חומות"

לכתבה המלאה
טקסי הדלקת וכיבוי המשואות במסך מפוצל. צילום מסך, צילום מסך
טקסי הדלקת וכיבוי המשואות במסך מפוצל/צילום מסך, צילום מסך

"אנחנו הצופים בערוצים וביחד יש לנו כוח לגרום לערוצי השידור לא לשתף פעולה עם ממשלת ההפקרה והכישלון. הצטרפו אלי לדרישה ממנהלי הערוצים - אנחנו הצופים שלכם, אנחנו הציבור, אנחנו עם תושבי העוטף, אנחנו עם החטופים - אל תתנו יד להמשך ההתעמרות במשפחות השכולות ובישוביי העוטף. אל תשדרו את טקס יום העצמאות הממשלתי, שדרו את הטקסים של המפונים ומשפחות החטופים".

נזכיר: השנה החליטה רגב כי הטקס המרכזי ייערך באופן מצולם, ללא קהל, "משום שהמלחמה בעיצומה ואנו לא יודעים איך יתפתחו החזיתות". ההערכה היא כי הסיבה לשינוי נובעת מחשש של נתניהו - שדווקא כן ישדר סרטון בשמו בטקס - ממחאה בקהל בשידור חי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully