וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל החרימה ציוד של סוכנות הידיעות AP: "טוענים שהפרנו את חוק אל ג'זירה"

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 19:39

סוכנות הידיעות הגדולה בעולם AP הודיעה כי נציגים של משרד התקשורת הישראלי החרימו ציוד צילום של הסוכנות שהוצב בעיר שדרות כדי להעביר שידור חי של צפון רצועת עזה. גורם המעורה: משרד התקשורת לא תיאם עם לשכת ראש הממשלה את החרמת הציוד

משרד התקשורת החרים ציוד של סוכנות אי.פי הפירו את חוק אל-ג'זירה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סוכנות הידיעות AP הודיעה היום (שלישי) כי נציגים של משרד התקשורת הישראלי החרימו ציוד צילום של הסוכנות שהוצב בעיר שדרות כדי להעביר שידור חי של צפון רצועת עזה. בהודעת AP נמסר כי אנשי משרד התקשורת הישראלי טענו כי השידור החי מפר את חוק אל-ג'זירה. AP היא סוכנות הידיעות הגדולה והחשובה ביותר בעולם. בהודעת AP נמסר כי אנשי משרד התקשורת הישראלי טענו כי השידור החי מפר את חוק אל-ג'זירה.

בלשכת העיתונות הממשלתית אמרו כי משרד התקשורת לא עידכן אותם מראש את המהלך נגד AP. משרד התקשורת גם לא תיאם עם לשכת ראש הממשלה את החרמת הציוד של AP, כך לפי מקור שמעורה בנושא.

מוקדם יותר היום הודיעו במשרד התקשורת כי במסגרת פעילות אכיפה של מפקחי המשרד נתפס ציוד ששימש לשידורי הרשת משדרות, "זאת בהתאם להוראת שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי לסגירת שידורי אל-ג'זירה בישראל". לפי המשרד, הציוד שהוחרם כולל מצלמה, תלת רגל, מודם Live u ו-2 מיקרופונים.

"מפקחי משרד התקשורת הגיעו היום למתחם AP בשדרות והחרימו ציוד צילום הנותן שירות לערוץ אלג'זירה. המצלמה שהוחרמה משדרת בניגוד לחוק בערוץ אלג'זירה בשידור חי את צפון רצועת עזה כולל פעילות של כוחות צה"ל ומסכנת את לוחמינו", נמסר ממשרד התקשורת.

עוד נמסר כי "יש לציין כי ניתנה התראה לסוכנות AP כבר בשבוע שעבר על כך שעל פי החוק והחלטת הממשלה אסור להם לספק שידורים לאלג'זירה אולם הם החליטו להמשיך ולשדר בערוץ הגורם לפגיעה ממשית בבטחון המדינה".

הפגנות נגד הממשלה-מוחים ירדו לאיילון צפון וחסמו את התנועה. אורי סלע
הפגנות נגד הממשלה-מוחים ירדו לאיילון צפון וחסמו את התנועה/אורי סלע

פקחים גם בהפגנות נגד הממשלה

השבוע פורסם בוואלה ברנז'ה כי ארגון העיתונאים פנה ליועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד ברוריה מנדלסון בטענה כי פקחים מטעם משרד התקשורת, ביחד עם שוטרים, פגעו בחופש העיתונות, כאשר במהלך הפגנה שנערכה בת"א ב-11 במאי בעד עסקת חטופים ונגד הממשלה, פנו לעיתונאים דוברי ערבית שסיקרו את האירוע ושאלו אותם לזהות כלי התקשורת עבורו הם עובדים, והאם מדובר בערוץ אל ג'זירה.

היועצים המשפטיים של הארגון עוה"ד אמיר בשה ולילך לוי ציינו במכתב כי: "מדובר בהתנהלות אסורה שיש בה פגיעה בחופש העיתונות ואפקט מצנן על חופש העיתונות ועל עבודת העיתונאים, ואף פגיעה בחופש העיסוק של העיתונאים, מאחר שנבחרו להיבדק עיתונאים דוברי ערבית בלבד.

בארגון העיתונאים והעיתונאיות טוענים כי הוראת השעה שאיפשרה את סגירת ערוץ אל ג'זירה, לא מעניקה סמכויות לפקחי משרד התקשורת ולשוטרים לפנות לעיתונאים ולפגוע בעבודתם רק מכיוון ששפת השידור והדיווח שלהם היא ערבית.

ארגון העיתונאים דורש ממשרד התקשורת לחדול מן הפרקטיקה הפסולה. "אם לא ייעשה כן, ניאלץ לנקוט בצעדים העומדים לרשותנו, לרבות פנייה לערכאות".

עוד בוואלה!

מה עשו פקחים של משרד התקשורת בהפגנה בעד עסקת חטופים

לכתבה המלאה
שר התקשורת שלמה קרעי. יונתן זינדל, פלאש 90
שר התקשורת שלמה קרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני כשבוע נחשף בוואלה ברנז'ה גילוי דעת של מספר חוקרי תקשורת בכירים באקדמיה בנוגע לסגירת ערוץ אל ג'זירה. החוקרים גינו בתוקף את החלטת הממשלה מתחילת השבוע לסגור את פעילותו של הערוץ בישראל על בסיס הוראת שעה שנחקקה בחודש אפריל האחרון.

ההחלטה הסמיכה את שר התקשורת להורות על הפסקת שידורי הערוץ בישראל, לסגור את משרדיו בישראל, להחרים את ציודו; ולהגביל את הגישה מישראל לאתר האינטרנט ולערוץ הטלוויזיה של הרשת.

"פעולות אלו חותרות תחת היסודות הבסיסיים ביותר של תקשורת חופשית בחברה דמוקרטית. אין פעולה חריפה ובוטה יותר כנגד חופש הביטוי, כנגד עיתונות חופשית וכנגד זכות הציבור לדעת מאשר מהלך ממשלתי לסגירת הנוכחות של גוף תקשורת במדינה בהליך מזורז, שאינו חייב להישען על תשתית עובדתית-ביטחונית מוצקה בעוד קיימים כלים פוגעניים פחות בחופש הביטוי כדי להתמודד עם סכנה לביטחון המדינה", נכתב בגילוי, עליו חתומים בין היתר ד"ר עמית קמה מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל; פרופ' חיים נוי מאוניברסיטת בר אילן; פרופ' איתן גלבוע מבר-אילן; פרופ' נעם למלשטריך לטר מהמרכז הבינתחומי הרצליה; פרופ' הלל נוסק מהמכללה האקדמית כנרת;.פרופ' רועי דוידזון מאוניברסיטת חיפה; ד"ר יובל גוז'נסקי ממכללת ספיר; ופרופ' ערן לאור מהאוניברסיטה הפתוחה.

ארגון העיתונאים והעיתונאיות מסר בתגובה: "משרד התקשורת חייב להפסיק מיד את הציד אחר כלי תקשורת ועיתונאים. זהו איום כבד על הדמוקרטיה וחופש העיתונות. זהו אינטרס ישראלי מובהק שתתאפשר פה עבודה מקצועית וחופשית של כלי תקשורת, זרים וישראלים, גם אם הם ממסגרים את המציאות באופן שונה מזה של ממשלת ישראל. אנו חוששים מפגיעה קשה בחופש העיתונות אם משרד התקשורת ימשיך לנקוט בצעדים הפוגעים ביכולתם של כלי תקשורת ישראלים וזרים להמשיך לבצע את עבודתם. אנו קוראים ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, להכנס לעובי הקורה ולבדוק את האופן שבו מממש משרד התקשורת את החוק".

אגודת העיתונאים ירושלים מסרה: "החרמת הציוד של A.P היא פגיעה נוספת בתקשורת מבית מדרשו של השר קרעי. יש בכך כדי לגרום להחמרה נוספת בתדמיתה ומעמדה של מדינת ישראל גם בקרב מדינות שאינן במקהלת השנאה. אנו קוראים לראש הממשלה להתעשת מיד ולהורות לשר לחדול מהחלטותיו. האגודה הזהירה עוד בשלב חקיקת החוק מפני סכנת המדרון החלקלק שהוא מהווה ולצערנו אנו נוכחים היום שהאזהרה הייתה במקומה. בישראל הדמוקרטית יש לאפשר לתקשורת מקומית וגם זרה לפעול ללא חסימה והחרמת ציוד כל עוד אין במסר התקשורתי המועבר סכנה ברורה לביטחון המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully