וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ יכריע על גורל מינויו של קרעי לאיש החשוב ביותר בתאגיד

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 16:19

עתירה ראשונה הוגשה לבג"צ בבקשה לעצור את מינויו של השופט (בדימוס) משה יאיר דרורי לראשות ועדת האיתור של התאגיד, שאושר לפני כחודשיים בוועדה למינוי בכירים. "מדובר במינוי הנובע אך ורק מדעותיו וממעורבותו הפוליטית", נכתב בה

השופט משה דרורי 12 ביוני 2019. פלאש 90, פלאש 90
אושר בוועדת מינויים. השפוט בדימוס דרורי/פלאש 90, פלאש 90

החלשת התאגיד בדרך לביקורת שיפוטית: מכון זולת, תנועת רגולציה הוגנת ואגודת יהודי אתיופיה, עתרו הבוקר (שני) לבג"צ באמצעות עו"ד יפעת סולל בבקשה לעצור את מינויו של השופט (בדימוס) משה יאיר דרורי לראשות ועדת האיתור של התאגיד. לפני כחודשיים, אחרי לא מעט עיכובים, אישרה ועדת המינויים אישרה את מועמדו של שר התקשורת שלמה קרעי לתפקיד, וההערכה הייתה כי המינוי יגיע לפתחו של בית המשפט העליון.

ועדת האיתור אחראית על המלצה למינויים של חברי מועצת תאגיד השידור וליושב ראש תאגיד השידור. ליושב ראש ועדת האיתור סמכות למנות את שני החברים הנוספים בוועדה באופן עצמאי, אבל גם מועמדותם צריכה לעבור את אישור ועדת הבכירים.

"מדובר במינוי הנובע אך ורק מדעותיו וממעורבותו הפוליטית… ואשר מהווה פגיעה קשה באמון הציבור, הן בשל התבטאויותיו הגזעניות והמיזוגניות, הן בשל זלזולו בעקרונות של שקיפות והן בשל הצהרותיו הפומביות נגד אמצעי התקשורת", נכתב בעתירה.

שר התקשורת שלמה קרעי. יונתן זינדל, פלאש 90
פועל להחלשת התאגיד. שר התקשורת קרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

בעתירה מדגישים כי "לא מדובר בטעות, במינוי שבהיסח הדעת של מי שאינו המועמד הטוב ביותר האפשרי, אלא בהחלטה מודעת, מתוכננת, שכל מטרתה פגיעה בשידור הציבורי ומתן יד חופשית להתערבות פוליטית בתאגיד השידור. שר התקשורת, שם לו למטרה לפגוע בשידור הציבורי והוא ניסה לעשות כן מיום מינויו לתפקיד שר (ועוד קודם לכן כחבר כנסת). נציג להלן, כי המינוי נשוא עתירה זו, הוא צעד אחד מתוך מסכת רחבה, שהיא חלק מיסודות הרפורמה השלטונית שניסתה לקדם ממשלת ישראל ונבלמה בעיקרה בשל התנגדותו של הציבור הישראלי והמחאה אותה הוביל".

עוד הוסיפו העותרים כי "מינוי זה בא בעקבות התפטרותה של יו"ר הוועדה הקודמת, אשר לפי פרסומים, נבעה מלחצים פוליטיים של המשיב 1. מינוי זה, שחוסר סבירותו זועק,  אינו אלא נסיון נוסף של המשיב 1 לקדם את מטרותיו הפוליטיות, המנוגדות למטרות החוק ומבקשות לפגוע בעצמאות השידור הציבורי ובכוחו להעביר מידע אמין לציבור הישראלי. נטען עוד, כי לא מולאו החובות המינהליות שבהליך המינוי".

בתוך כך, לפני מספר ימים הגישה עמותת הצלחה השגה להנהלת בתי המשפט ולמשרד התקשורת על כך שלא מסרו את חוות הדעת המלאה בקשר לדרורי. נזכיר: בחוות הדעת נכללת גם התייחסות לתלונות על דרורי לפני נציב תלונות הציבור על שופטים.

עוד בוואלה!

תוקף את הפרקליטות ותומך בהפיכה המשטרית: זה האיש שיבחר את חברי המועצה המפקחת על התאגיד

לכתבה המלאה
מ"מ נשיא ביהמ"ש העליון עוזי פוגלמן בכנס לשכת עורכי הדין, אילת, 27 במאי 2024. לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
רמז למידע רלוונטי. מ"מ נשיא העליון פוגלמן/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין

כזכור, מועמדותו של דרורי לא עברה ללא בעיות בוועדה לבדיקת מינויים. גם ממלא מקום נשיא ביהמ"ש העליון שלח מכתב לשר קרעי בעניין מועמדותו של דרורי, כפי שנחשף בוואלה ברנז'ה, ובו רמז למידע רלוונטי למינוי דרורי. ברקע, יצוין כי ביהמ"ש מתח בעבר ביקורת קשה מאוד על התנהלות משרד התקשורת על התמשכות הטיפול בכל הפרשה וכתב שהיא "מעוררת אי נחת".

נזכיר: קרעי החליט למנות את דרורי לאחר התפטרותה של השופטת בדימוס נחמה נצר מתפקיד זה. דרורי התפרסם בין היתר בכך שתקף בעבר את הפרקליטות על רקע תיקי נתניהו והביע תמיכה בהפיכה המשטרית. דרורי אף משמש מטעם הממשלה כיו"ר "ועדת הרוגלות" לבדיקת לפרשת פגסוס, ולא נענה לבקשה להקפיא את עבודתה בזמן המלחמה.

בהקשר זה יצוין כי קרעי לא הכחיש בעבר את רצונו להחליש את תאגיד השידור, ואף קידם הליכי חקיקה בנושא. כלפיי השר נטען אף כי שאיפותיו הן לפרק את המועצה הקיימת. למעשה, בהנהלת התאגיד אמרו באופן רשמי כי קרעי "מכין הקרקע להשתלטות על הארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully