וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוקף את הפרקליטות ותומך בהפיכה המשטרית: זה האיש שיבחר את חברי המועצה המפקחת על התאגיד

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 20:55

אחרי עיכובים, וחרף רמז עבה של ממלא מקום נשיא העליון, ועדת המינויים אישרה את מועמדו של שר התקשורת שלמה קרעי, השופט בדימוס משה דרורי, לתפקיד יו"ר ועדת האיתור למועצת תאגיד השידור הישראלי. הערכה: המינוי ייתקל בעתירה לבג"ץ

השופט משה דרורי 12 ביוני 2019. פלאש 90, פלאש 90
השופט משה דרורי 12 ביוני 2019/פלאש 90, פלאש 90

ועדת המינויים אישרה הערב (רביעי) את מועמדו של שר התקשורת שלמה קרעי, השופט בדימוס משה דרורי, לתפקיד יו"ר ועדת האיתור למועצת תאגיד השידור הישראלי. המינוי אושר לאחר שקרעי קיים לאחרונה את ההתייעצות המחוייבת על פי חוק עם מ"מ נשיא בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן.

ועדת האיתור אחראית על המלצה למינויים של חברי מועצת תאגיד השידור וליושב ראש תאגיד השידור. ליושב ראש ועדת האיתור סמכות למנות את שני החברים הנוספים בוועדה באופן עצמאי, אבל גם מועמדותם צריכה לעבור את אישור ועדת הבכירים.

מועמדותו של דרורי לא עברה ללא בעיות בוועדה לבדיקת מינויים. לפי הבקשה לארכה שהגישו שר התקשורת ומשרד התקשורת לבג"צ בעקבות עתירה של עמותת הצלחה - קיימה הוועדה כמה דיונים בעניין מועמדותו של דרורי ליו"ר ועדת האיתור - ולא אישרה אותו, עד הערב.

כזכור גם ממלא מקום נשיא ביהמ"ש העליון שלח מכתב לשר קרעי בעניין מועמדותו של דרורי, כפי שנחשף בוואלה! ברנז'ה, ובו רמז למידע רלוונטי למינוי דרורי. לפי שעה לא ברור מה כתב ממלא מקום נשיא ביהמ"ש העליון אודות מועומדות דרורי, וסביר להניח שאם המינוי יאושר הוא ייתקל בעתירה לבג"צ. כזכור, ביהמ"ש מתח בעבר ביקורת קשה מאוד על התנהלות משרד התקשורת על התמשכות הטיפול בכל הפרשה וכתב שהיא "מעוררת אי נחת".

שלמה קרעי, דודי אמסלם, דיון ועדת הכספים בנושא הפרטת דואר ישראל. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שלמה קרעי, דודי אמסלם, דיון ועדת הכספים בנושא הפרטת דואר ישראל/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
קרעי לא הכחיש בעבר את רצונו להחליש את תאגיד השידור, ואף קידם הליכי חקיקה בנושא. כלפיי השר נטען אף כי שאיפותיו הן לפרק את המועצה הקיימת

נזכיר: קרעי החליט למנות את דרורי לאחר התפטרותה של השופט בדימוס נחמה נצר מתפקיד זה. דרורי התפרסם בין היתר בכך שתקף בעבר את הפרקליטות על רקע תיקי נתניהו והביע תמיכה בהפיכה המשטרית. דרורי אף משמש מטעם הממשלה כיו"ר "ועדת הרוגלות" לבדיקת לפרשת פגסוס, ולא נענה לבקשה להקפיא את עבודתה בזמן המלחמה.

אלא שמענה של הייעוץ המשפטי לפניית ארגוני היוצרים לממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, מרמז כי בפני קרעי עומד מכשול נוסף הקשור למינוי: "ביום 11.1.2024 השיב ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון על מכתבו של שר התקשורת, ובמסגרת זו הביא ממלא מקום הנשיא לעיונו של השר, כגורם הממנה, מידע רלוונטי לעניין אפשרות המינוי", נכתב בתשובה.

בהקשר זה יצוין כי קרעי לא הכחיש בעבר את רצונו להחליש את תאגיד השידור, ואף קידם הליכי חקיקה בנושא. כלפיי השר נטען אף כי שאיפותיו הן לפרק את המועצה הקיימת. למעשה, בהנהלת התאגיד אמרו באופן רשמי כי קרעי "מכין הקרקע להשתלטות על הארגון".

עוד בוואלה!

חדשות 13: עורך המהדורה עוזב; החברה בדרך לקיצוצים

לכתבה המלאה

גם ארגוני היוצרים התנגדו למינויו של דרורי. במכתב ששלחו נציגי כלל הארגונים, בהם איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה, שח"ם איגוד השחקנים והשחקניות של ישראל, איגוד התסריטאים, איגוד הבמאיות והבמאים והפורום הדוקומנטרי ואיגוד העורכים - נכתב: "מאחר ותאגיד השידור הציבורי מהווה כ-50% מתעשיית הטלויזיה וההפקות בישראל ומשפיע רבות על קיומה ועתידה של יצירה ישראלית, יו"ר ועדת האיתור הינו תפקיד מפתח בעל השפעה אדירה על עתידם של אלפי יוצרים, שחקנים, במאים, אנשי צוות, מפיקים, תסריטאים ועוד בפרט וכן על אופי השידור הציבורי בישראל בכלל".

למכתב צרפו הארגונים מספר התבטאויות של דרורי מהעת האחרונה, כראיה תומכת לטענותיהם ולרמיזה כי מדובר במינוי פוליטי. בין היתר, אמר דרורי: "...הרי אני יודע שערוצי התבהלה עושים מה שהם רוצים, האמת לא נר לרגליהם. אתם בדיוק ערוצי תבהלה, אני לא חושב שמילה אחת שלכם היא אמת. אני לא מאמין לכם, זה הכל".

התפטרה כעבור כמה חודשים. נצר

מינוי השופטת נחמה נצר/באדיבות משרד התקשורת

"ההפך הגמור מכוונת המחוקק"

שר התקשורת שלמה קרעי: "אני מברך על אישור מינויו של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים בדימוס משה דרורי, לתפקיד יו"ר ועדת האיתור למועצת התאגיד. פעולותיי בשידור הציבורי, נועדו כדי להבטיח שידור ציבורי מגוון, יעיל, ובעיקר מייצג נאמנה בשלל ערוציו את ערכיה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. אני סמוך ובטוח שבעז"ה השופט דרורי יוביל לשינוי המיוחל ויבטיח שהמגוון והקולות הקיימים בציבור הישראלי יבואו לידי ביטוי גם במועצת התאגיד ובשידוריו בהתאם לחוק".

השופט בדימוס, עו"ד משה דרורי: "אני מודה לשר על האמון. ועדת האיתור תמנה את חברי מועצת התאגיד בהתאם להוראות החוק, ובעז"ה ישקפו את לשון החוק המחייב לשקף נאמנה את מגוון הדעות בישראל".

מארגון המפיקים נמסר בתגובה: "קרעי ודרורי מוכיחים בתגובתם כי הם פועלים בכוחות משותפים. לשיטתם, התאגיד אינו 'משקף נאמנה את מגוון הדעות בישראל, במילים אחרות - הם רוצים את עושי דברם בתאגיד. האירוע מזכיר את הסיבוב הקודם עם השופטת בדימוס נצר, רק שהפעם אין תמונות מהסלון או מחדרים אחרים בבית. למרות שהאירוע בהחלט מתאים למטבחון. מדובר בהפך הגמור מכוונת המחוקק למנוע מעורבות פוליטית בשידור הציבורי ולכן לא ברור כיצד נשיא העליון פוגלמן וועדת המינויים נותנים ידם למינוי שכזה. מדובר בסיכון אמיתי ומיידי חשידור הציבורי בישראל. אנו קוראים ליועצת המשפטית לממשלה להתערב בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully