וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ החדשות i24news עולה לאוויר - שילם מיליוני שקלים לחברות הטלוויזיה

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 15:57

לוואלה ברנז'ה נודע כי בערוץ שילמו מיליוני שקלים לחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית באינטרנט כדי לרכוש את מספרי האפיקים הנחשבים לפופולריים 15 ו-22, מתוכם - ל-yes בלבד כמיליון דולר. בענף רואים במחירים הגבוהים איתות גם לערוץ 14

מירי מיכאלי/i24news

ערוץ החדשות i24news יחל את שידוריו ביום ראשון הקרוב ויהיה זמין לצפייה בספקיות התוכן המובילות בישראל - כך הודיע היום (רביעי) הערוץ. i24news יהיה זמין לצפייה בחינם בחבילות הבסיס של כל הספקיות, ושידוריו יפתחו במהדורת החדשות המרכזית בשעה 20:00.

בערוץ רכשו את אפיק 15 בשירות הסטרימינג של HOT (אף היא בבעלות פטריק דרהי), וכן בסטינג - של yes. בפרטנר TV רכשו בערוץ את אפיק 22, בסלקום TV את אפיק 10, וב-FREE TV לצד הערוצים הישראליים

לוואלה ברנז'ה נודע כי בערוץ שילמו מיליוני שקלים לחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית באינטרנט כדי לרכוש את מספרי האפיקים הנחשבים לפופולריים ובעלי מוכרות, וניצבים ברצף הערוצים הישראלים - מיד אחרי ערוץ 14, הנחשב למתחרה המרכזי של הערוץ החדש. ל-yes בלבד - בעלת נתח השוק השני בגודלו אחרי HOT במספר המינויים לשירות הסטרימינג - שילמו ב-i24news כמיליון דולר לשנה. ההערכה היא כי לשאר החברות שילמו סכום נמוך יותר, כך גם ל-HOT - הנמצאת כאמור תחת אותם בעלים.

אולפני i24NEWS. יורי סקוירסקי,
אולפני i24NEWS/יורי סקוירסקי

בענף רואים במחירים הגבוהים ששילמה i24news איתות כפול: הן על נכונות הערוץ "להכניס ידיים לכיסים העמוקים" כדי לזכות בכמה יותר חשיפה, והן לערוץ 14 - שעתיד לשלם אף הוא בקרוב לחברות הטלוויזיה, ובכך כוחו במו"מ מולן יקטן.

ערוץ i24news יעלה תחת בעל שליטה שפנטז במשך שנים על ערוץ חדשות משלו. בערוץ מכחישים כי יקרצו לביביזם, אך בדיעבד, ניתן לראות כיצד כבר לפני עשור הניח נתניהו את התשתית להקמתו.

מבחינת ערוץ 14, כניסת ערוץ מתחרה נוסף בנישת הימין, שישדר גם בערב שישי ובמהלך השבת - שלפי ההערכות הן הסיבה המרכזית בגינה נתניהו קידם את פעילותו - עלולה להתברר כאיום רציני. ואכן, יש מי שטוען שכדי להמתיק את הגלולה, שר התקשורת קרעי ממשיך לספק לערוץ הטבות רגולטוריות בחסות המלחמה (למשל ניסיון הכנסתו של הערוץ למערך עידן+ על אף חובותיו לרשות השנייה - ניסיון שכשל).

לפי הערכות בשוק ל-HOT סדר גודל של 650 אלף מנויים עם כ-70 אלף מנויי נקסט בלבד. נק' רייטינג עומדת כיום על כ-25-30 אלפי צופים. במילים אחרות: גם אם הערוץ החדש ישיג 100% צפייה, הוא יעמוד על כ-3 אחוזים ממשקי הבית היהודים. גם אם לוקחים בחשבון את המערכת והאולפנים (בעגה המקצועית: "הברזלים") שכבר קיימים, לא מדובר נתון שמצדיק על פניו את ההשקעה בערוץ מסחרי מבוסס פרסומות, בוודאי בשוק רווי בערוצי חדשות. היעדר המודל העסקי מחדד שוב את השאלה מה עומד מאחורי הקמתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully