וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לטלי גוטליב כדאי לדאוג והאם לחדשות 12 יש קייס על "אל-ג'זירה"

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 12:12

מתי תביעות השתקה יכולות לחזור כבומרנג, מה שופטים לא אוהבים במיוחד ולמה תמיד עדיף לעשות like מ-share. עו"ד רון לוינטל, פעם איש תקשורת וכיום מומחה לתחום לשון הרע, הגיע לפודקאסט המכון לעיתונות לעשות סדר במה שנראה כמו מגיפה. האזינו

רון לוינטל מתארח ב"תיק טוק"/מערכת וואלה, ראובן קסטרו

"להערכתי לא יותר מ-5-10% מתביעות הדיבה ולשון הרע המוגשות בישראל מגיעות לקו הגמר", אומר עו"ד רון לוינטל, מומחה בתחום, באשר למה שנראה בחודשים האחרונים כעליית מדרגה במספר התביעות שמוגשות בין עיתונאים וגופי תקשורת לבין עצמם. העלייה מיוחסת לניסיון ההפיכה המשטרית שהוביל למספר רב של תביעות מטעם פעילים במחאה נגד ערוץ 14 לדוגמה (ומנגד גם מטעמו), וכן מטעם ראש הממשלה נתניהו אישים אחרים המזוהים עמו, וממול - של פוליטיקאים נגד "מכונת הרעל".

המפורסמות בהן: ההתראה שהגישה לאחרונה חדשות 12 נגד איש התקשורת אלי ציפורי, שמכנה אותה "אל-ג'זירה 12", התביעה שהגיש נתניהו נגד העיתונאים אורי משגב, בן כספית והפעיל גונן בן יצחק, התביעה שהגיש רה"מ לשעבר אהוד ברק נגד צייצנים בולטים שלטענתו הוציאו את דיבתו, והתביעה של שקמה ברסלר שתבעה ציייצנים שטענו ש"שמכרה את עם ישראל לערבים" ואת חברת הכנסת טלי גוטליב ונגד שישה פעילי רשת נוספים - שהפיצו נגדה תיאוריות קונספירציה.

לוינטל, שהתחיל את דרכו בכלל כאיש תקשורת ועיתונות, שירת בגלי צה"ל, וגם עסק בפוליטיקה מוניציפלית וארצית. ב-20 השנים האחרונות נראה שהוא מצא את נישת הביניים הנכונה ביותר עבורו לשילוב שני התחומים - ועומד בראש משרד מוביל בתחום לשון הרע ודיבה, לוינטל-גלעד ושות'.

בשיחה בפודקאסט תיקטוק של המכון הישראלי לעיתונות, המשודר גם בערוץ וואלה+, לוינטל מסביר איך הפך הטוויטר למקור בלתי אכזב לתביעות לשון הרע, מספר על החדשנות המשפטית שהביאו איתן תביעות משפחת נתניהו, ומספק תחזית על הסיכון והסיכוי של חה"כ טלי גוטליב והצייצנים שריטווטו אותה. וגם גל"צ והלפיתה הפוליטית בה של השנים האחרונות בתמונה.

חלק מהשיחה מובא כאן בכתבה. האזינו או צפו בשיחה המלאה.

"תביעות בסכומים מוגזמים נתפסות לא טוב גם בעיני שופטים"

עוד בשיחה: האם באמת חלה עליה מספרית במספר תביעות לשון הרע בשנים האחרונות, ומדוע; איך מזהים מתי מדובר בתביעת השתקה; ומה הסכום הכספי הגבוה ביותר שנפסק בישראל בתחום.

על הפרק גם הסמינריון שאפשר לעשות על תביעות משפחת נתניהו, "דמי הביוש" של הבן יאיר, הטקטיקה של תביעות פרוקסי, ההימור הכושל שהביא להפסד הצורב של אולמרט, האם חדשות 12 באמת תתבע את אלי ציפורי והתביעה המופרכת ביותר שהייתה לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully