וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר רשת 13 מאשים: "במאבק החדשות פועלים גורמי כוח לא מקצועיים, בעלי אג'נדה ברורה"

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 15:35

לראשונה מאז תחילת המשבר בחדשות 13, יו"ר רשת 13 נדב טופלוסקי פונה לעובדים, ומאשים גורמים בחברה באג'נדה פוליטית. "יש לי מחויבות לציבור הרחב, לבעלי המניות ולכלל עובדי הערוץ. זכותו ומטרתו של גוף תקשורת פרטי להגיע לקהלים רחבים"

נדב טופולסקי. פזית עוז,
נדב טופולסקי/פזית עוז

לראשונה מאז תחילת המשבר בחדשות 13, יו"ר רשת 13 נדב טופלוסקי מדבר לעובדים, טוען שבמאבק ישנם גורמים לא אתיים ומאשים את גורמים במאבק באג'נדה - תוך רמיזה למפרסמים כמו אילן שילוח או בעלי אינטרסים פוליטיים שלפי גורמים בהנהלה "דוחפים את הנרטיב הזה". מוקדם יותר היום (ראשון) קיימו עובדי החברה כנס חירום בתל אביב, אליו הגיעו עשרות עיתונאים גם מכלי תקשורת מתחרים.

"ערוץ 13 מחויב לעצמאות מוחלטת. אין לו שום אג'נדה פוליטית. חופש ביטוי, ליברליות וביקורתיות הם ערכים עליונים בערוץ. עד היום לא הייתה שום טענה שלא כך פני הדברים. הטענה שהחלטות של הנהלת הערוץ נובעות מהכוונה של גורמים פוליטיים, אינטרסים שונים של בעלי מניות או כל ניחוח לא ענייני כזה או אחר פשוט אינה נכונה. מעולם, ואני מדגיש - מעולם, לא היה, ולעולם לא יהיה לי ולבעלי המניות האחרים חלק בדבר כזה", כותב טופולסקי לעובדים.

בהקשר זה יצוין שוב, כי טרם הוסבר ההיגיון הכלכלי העומד מאחורי הורדת התכנית של רביב דרוקר.

רביב דרוקר בכנס רשת 13 , 14 ביולי 2024. ראובן קסטרו
רביב דרוקר בכנס רשת 13 , 14 ביולי 2024/ראובן קסטרו

"ערוץ 13 הקפיד, וימשיך להקפיד, על דיוק, מהימנות ואיזון; זה מה שמחייב החוק, וכך נראית גם עיתונאות מקצועית. השיח המתקיים כיום לפיו ישנו ניסיון להטות את פעילותה של חברת החדשות לכיוון פוליטי הוא חמור ותלוש מהמציאות. כמו כל ערוץ טלוויזיה, גם ערוץ 13 צריך להיות רווחי. במשך שנים רבות, לן בלווטניק ובעלי מניות נוספים, השקיעו סכומי עתק בערוץ כדי להבטיח את קיומו של הערוץ, לקיים בפועל, לא בדיבורים, עיתונות חופשית בישראל ולפרנס את מאות עובדי הערוץ. זכותו ומטרתו של גוף תקשורת פרטי להגיע לקהלים רחבים ולקיים עצמאות כלכלית. יש לנו כהנהלה אחריות ישירה לכ-600 עובדים בערוץ, ואחריות עקיפה לעוד מאות רבות של משפחות שמתפרנסות מעבודה איתנו".

בהמשך כותב טופולסקי, שכזכור הצביע בעד מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד מנכ"לית החדשות: "שתקתי במשך חודש מתוך כבוד לעיתונאים. אבל למרבה הצער, במאבק על העתיד של חדשות 13, פועלים גם גורמי כוח לא מקצועיים, לא אתיים, בעלי אג'נדה מאוד ברורה. על כך לא אבליג. יש לי מחויבות לציבור הרחב, לבעלי המניות ולכלל עובדי הערוץ. כך פעלתי עד היום וכך אני מתכוון לפעול גם בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully