וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המשבר בחדשות 13, מפגן תמיכה של מתחרים

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 14:12

מאות עיתונאים הגיעו לכנס חירום שארגנו עובדי חדשות 13 נגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ונגד ההנהלה, בו נשאו דברים גם עיתונאים מכלי תקשורת מתחרים. בין הנוכחים: גולן יוכפז, רינו צרור, טלי מורנו, יונית לוי, קרן מרציאנו ואמנון אברמוביץ'

אמנון אברמוביץ' בכנס רשת 13 , 14 ביולי 2024. ראובן קסטרו
אמנון אברמוביץ' בכנס רשת 13 , 14 ביולי 2024/ראובן קסטרו

לקראת שבוע של הסלמה במאבק של עובדי חדשות 13, היום (ראשון), התקיים בת"א כנס חירום אליו הגיעו מאות עיתונאים ובו נשאו דברים בין היתר: מתן חודורוב, פרשן כלכלי ויו"ר ועד חדשות 13; גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור ולשעבר מנכ"ל חדשות עשר (כיום 13); נורית קנטי, יו"ר ארגון העיתונאים; רינו צרור, מגיש, גלי צה"ל; טלי מורנו, מגישה, כאן 11; אמנון אברמוביץ', פרשן חדשות 12; ורביב דרוקר, הפרשן פוליטי של הערוץ.

נזכיר: ביום חמישי הודיעו ברשת 13 כי בכוונתם להוריד את תוכניתו של דרוקר "אזור מלחמה" בהגשת דרוקר. מהערוץ נמסר כי "רשת מתעתדת לעלות בהמשך רצועה קבועה במטרה לבדל את עצמה ולתת לצופה אלטרנטיבת צפייה שונה מיתר הערוצים", אלא שהדבר נעשה במקביל לכניסתה לתפקיד של מנכ"לית חדשות 13 החדשה יוליה שמאלוב-ברקוביץ' - מינוי שנתקל בהתנגדות עזה מטעם העובדים.

התוכנית השיגה נתוני צפייה גבוהים ונחשבת לאחת התחרותיות של רשת 13 בשנה האחרונה ברייטינג. היא מנצחת קבוע בפער את אילה ושרון גל והכי קרובה לערוץ 12 ברצועות האקטואליה. בנוסף, לאחרונה פרסם דרוקר בתוכניתו "המקור" תחקיר נוקב נגד השרה מירי רגב.

מוקדם יותר בבוקר נתלו ברחבי תל אביב שלטי המחאה: "טופולסקי, זה עליך"; "פוליטיקאית לא תנהל את חדשות 13"; "יוליה שמאלוב תהרוס את חדשות 13".

מחאת עובדי חדשות 13 נגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ'. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחאת עובדי חדשות 13 נגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ'/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"לנו יש זו את זה"

יו"ר עובדי חדשות 13 מתן חודורוב אמר: "למאבק הזה אנחנו מתייצבים מאוחדים ומגובשים - גם כעובדי חדשות 13, גם כעיתונאים ישראלים שחרדים לעתיד המקצוע והמדינה. מולנו צבא של עורכי דין, דוברת פרטית שמזדהה ברשתות עם מפלגת השלטון, יועצים ולוביסטים במיליונים - אבל לנו יש זו את זה. יש לנו ארגון עיתונאים נפלא שמלווה ומסייע לאורך כל הדרך; יש לנו עתירה מצוינת שניסחו על טהרת המשפט המנהלי עו"ד אמיר בשה ונדב ויסמן. יחד נהדוף את הניסיונות ליצור בתוכנו בקיעים בשיטת הפרד ומשול הנפסדת; יחד נגרום לראשי הערוץ להבין עד כמה הם שגו כשחשבו שנלך כצאן לטבח של חברת החדשות.

"יחד ננצח שוב את יוליה שמאלוב-ברקוביץ'; יחד נציל את "אזור בחירה"; יחד נכתוב פרק חדש בהיסטוריה של "חדשות 13" - מפואר מכל קודמיו - שבו נמנע אנחנו העיתונאים, השתלטות פוליטית על המקצוע ועל הבית שלנו".

עוד בוואלה

המספרים מוכיחים: מאחורי הורדת התכנית של דרוקר אין שום היגיון כלכלי

לכתבה המלאה
תמר איש שלום/לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בהמשך קרא גם פרשן חדשות 12 אברמוביץ' דברים גם בשם מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס: "ראש הממשלה רואה בתקשורת את חזות הכל. נאמר עליו שהוא העורך הראשי של המדינה. ככה זה כשמדובר בארטיסט ולא בלידר. לכן עיתונאי משובח כרביב מעכיר את שלוותו התקשורתית שהיא שלוותו הקיומית". דרוקר אמר: "ננצח את ניסיון ההשתלטות הזה - נחשוף את כל מי שנתן יד לטירוף".

מנכ"ל התאגיד יוכפז אמר בין היתר: "הציניות הגדולה היא שלציבור מספרים שהנקודות הללו הן חלק מהמלחמה בהיפר-רגולציה של התקשורת הישראלית, שהכוונה היא לאפשר פלורליזם, שוק חופשי של דעות, שהנסיון הוא לשבור חסמים. הכל נכון. רק הפוך.

"המטרה האמיתית בבולמוס-החקיקה המשוגע הזה היא לקשור ברצועה קצרה את התקשורת הישראלית ולנהל אותה. לא לאפשר את הצורך והחובה של כולנו לפלורליזם-דעות, להצגת פסיפס מורכב של פני החברה, אלא לשלוט עריכתית, לעיתים באופן אלים בתוכן.

"גם אנחנו צריכים להכות על חטא. אני חושש שלא הצלחנו להבהיר לציבור שהמלחמה על כלי התקשורת אינה מלחמת פרנסה של עובדיה (למרות שגם בפרנסתן של אלפי משפחות בישראל אין להקל ראש בכלל), אלא מלחמת קיומה של הדמוקרטיה הישראלית".

רביב דרוקר בכנס רשת 13 , 14 ביולי 2024. ראובן קסטרו
רביב דרוקר בכנס רשת 13 , 14 ביולי 2024/ראובן קסטרו
רינו צרור בכנס רשת 13 , 14 ביולי 2024. ראובן קסטרו
רינו צרור בכנס רשת 13 , 14 ביולי 2024/ראובן קסטרו
טלי מורנו בכנס רשת 13 , 14 ביולי 2024. ראובן קסטרו
טלי מורנו בכנס רשת 13 , 14 ביולי 2024/ראובן קסטרו
גולן יוכפז בכנס רשת 13 , 14 ביולי 2024. ראובן קסטרו
גולן יוכפז בכנס רשת 13 , 14 ביולי 2024/ראובן קסטרו
מתן חודורוב בכנס רשת 13 , 14 ביולי 2024. ראובן קסטרו
מתן חודורוב בכנס רשת 13 , 14 ביולי 2024/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully