וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלה לא אחראים, ואלה לא - אז מי מגן על האינטרס של הציבור?". בג"ץ דן במינוי מנכ"לית חדשות 13

בדיון סוער שנערך בבג"ץ והועבר בשידור חי בוואלה ברנז'ה דנו השופטים בשאלה האם המינוי של מנכ"לית חדשות 13 נעשה כדין והאם אפשר לראות בחברת החדשות גוף שאפשר להחיל עליו חובות מהמשפט הציבורי

עתירה בעניין מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  ביה"מש העליון. ביני אשכנזי
עתירה בעניין מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ביה"מש העליון/ביני אשכנזי

השאלה של השופט יצחק עמית בפתח הדיון בנושא מינויה של יוליה שמאולוב ברקוביץ למנכ"לית חדשות 13 לעותרים סיכמה בקליפת אגוז את כל הדיון הארוך שהתקיים היום בבג"ץ. וכך שאל השופט עמית את עו"ד ויסמן שמייצג את ועד העובדים של חדשות 13: "האם העתירה שלך לא תשפיע על כלי תקשורת אחרים, יש לנו ynet ו-וואלה איך זה לא ישפיע עליהם?".

הדיון בבג"ץ בעתירת ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים כנגד הרשות השנייה ודירקטוריון חדשות 13, בבקשה לפסול את מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לניהול החברה, נערך בהרכב של שלושת השופטים יצחק עמית, יעל וילנר ועופר גרוסקופף, והועבר בשידור חי בוואלה ברנז'ה.

וכך ענה ויסמן: "הדיון מתחיל בסיווג של חברת החדשות, אנחנו טוענים שחברת החדשות היא גוף דו מהותי והיא ללא ספק חברה מאד מאד מיוחדת. החברה הזאת היא קודם כל חברה שיש לה תפקיד ציבורי מובהק".

התשובה והשאלה הזאת סיכמו את כל הדיון - האם ניתן לראות בחברה שתפקידה לדווח לחדשות גוף דו מהותי והאם ניתן לראות במנכ"לית אישיות דו מהותית. ובשפה לא משפטית: האם אפשר לראות בחברת החדשות ובמנכ"לית שלה גופים שאפשר להחיל עליהם חובות מהמשפט הציבורי, במקרה והתשובה היא כן, בג"ץ יוכל להתערב בעתירה.

מתן חודרוב בבג״ץ חדשות 13/ארגון העיתונאים

"המינוי עומד בדרישות החוק"

מנגד, עו"ד יורם בונן שמייצג את חדשות 13 ואת שמואלוב ברקוביץ טען כי מדובר בבחירה פרטית לחלוטין: "המינוי של גברת יוליה שמאלוב-ברקוביץ' עומד בדרישות החוק. כל יתר העתירה היא תשתית משפטית מייצור עצמי ואין לה שום עיגון ועובדות שגם הם חסרות".

לקראת סיום שאל הקשה השופט עמית על עו"ד שייצג את חדשות 13 שאלה ממוקדת אולי שאלה קצת לא נעימה האם לפני ועדת האיתור עמדה העובדה שהמועמדת התנגדה למיזוג של חדשות 10 עם ערוץ 13 שלו לא היה יוצא החברות היו נסגרות.

על כך הוא השיב זה Common knowledge זה היה ידוע בפני כולם.

בשלב הזה הסיום הסתיים לא לפני שהשופטים ניסו להרגיע את הרוחות באולם ואמרו: "אנחנו נסיים עם הקריאה שלך לצפות בערוץ 13 כדי לדעת האם יהיה שינוי בערוץ".

הקלטות שמאלוב-ברקוביץ' נחשפות: דורשת תחקירים "מאוזנים" וצמצום שידורים מהמחאה >>>

עוד בוואלה!

ארבעת הערוצים שידרו במקביל את נאום נתניהו: זה הנתון שהביאו

לכתבה המלאה
עיתונאי חדשות רשת 13 נגד מינוי  יוליה שמאלוב-ברקוביץ למנהלת והעורכת הראשית של החברה ביה"מש העליון 25 ביולי 2024. רוני כנפו
עיתונאי חדשות רשת 13 נגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ למנהלת והעורכת הראשית של החברה ביה"מש העליון 25 ביולי 2024/רוני כנפו

הקלט כסדרה

השבוע נחשפו בוואלה ברנז'ה הקלטות בהן מביעה שמאלוב-ברקוביץ' התנגדות לשידורים קבועים מהפגנות נגד מדיניות הממשלה, ומביעה התנגדות לתחקירים על שרי הממשלה כשהם לא "מאוזנים" עם תחקירים על חברי האופוזיציה.

האמירות, שתוכנן צוטט לפני כחודש ב"הארץ" אך הוכחש בטענה כי מדובר ב"קמפיין מתוזמן", מקבלות חשיבות יתרה על רקע הדיון מחר (חמישי) בעתירה לבג"ץ שהגישו עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים נגד מינויה לתפקידה. מהאמירות קל לראות כי מדובר בשתי עמדות אנטי-עיתונאיות, שלפי גורמים בחדשות 13 מבטאות כוונה להתערב בשיקולי עריכה מקצועיים, ומדגימים כיצד חוסר המקצועיות שלה עומד לפגוע בפועל בחופש העיתונות של עיתונאי החברה.

הדעות הללו, שעשויות אולי להישמע כפליטת פה או היסחפות בעת שיחה, אינן עומדות בחלל ריק, ונראה כי מדובר בעמדות מוצקות. בשבוע שעבר נחשף בוואלה ברנז'ה כי בישיבה עם כמה מנהלים בחברה, הציגה שמאלוב-ברקוביץ' למשתתפים את מה שכינתה "שאלת תם": מדוע הוחלט להציב במוצ"ש עמדת שידור עם צוות צילום "דווקא בכיכר החטופים", שבה התקיימה מחאת המשפחות על העיכוב בעסקה להשבת יקיריהן. שמאלוב-ברקוביץ' ביקשה לדעת אם יש "קריטריונים" כלשונה לעמדת שידור כזו, ובעקבות הסברי העורכים סיכמה בכך ש"עמדתה שונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully