וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלטות שמאלוב-ברקוביץ' נחשפות: דורשת תחקירים "מאוזנים" וצמצום שידורים מהמחאה

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 13:36

לידי וואלה ברנז'ה הגיעו הקלטות בהן מביעה המנכ"לית הנכנסת של חדשות 13 התנגדות לשידורים קבועים מהפגנות נגד הממשלה והתנגדות לתחקירים על שרי הממשלה כשהם לא "מאוזנים". כשתוכנן פורסם טענה כי מדובר ב"קמפיין מתוזמן". האזינו

יוליה שמאלוב ברקוביץ'/דוד ורטהיים , משה שי פלאש 90

הקלטות שמאלוב-ברקוביץ' נחשפות: לידי וואלה ברנז'ה הגיעו הקלטות בהן מביעה המנכ"לית הנכנסת של חדשות 13 התנגדות לשידורים קבועים מהפגנות נגד מדיניות הממשלה, ומביעה התנגדות לתחקירים על שרי הממשלה כשהם לא "מאוזנים" עם תחקירים על חברי האופוזיציה.

האמירות, שתוכנן צוטט לפני כחודש ב"הארץ" אך הוכחש בטענה כי מדובר ב"קמפיין מתוזמן", מקבלות חשיבות יתרה על רקע הדיון מחר (חמישי) בעתירה לבג"ץ שהגישו עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים נגד מינויה לתפקידה. מהאמירות קל לראות כי מדובר בשתי עמדות אנטי-עיתונאיות, שלפי גורמים בחדשות 13 מבטאות כוונה להתערב בשיקולי עריכה מקצועיים, ומדגימים כיצד חוסר המקצועיות שלה עומד לפגוע בפועל בחופש העיתונות של עיתונאי החברה.

בהקלטה הראשונה, שנערכה ימים ספורים לאחר כניסתה לתפקיד וכשבועיים-שלושה לפני הורדת הורדת התוכנית "אזור בחירה" של רביב דרוקר מטעם רשת 13, נשמעת שמאלוב-ברקוביץ' אומרת: "תראה, מה מביאים עכשיו לי... את העיתונאים הלא טובים - יש פה מלא עיתונאים... אתה אוהב את העיתונאים ברשת? מי שמה אתה מעריך אותו, באמת מעניין אותי לדעת?

תשובה: את, איך קוראים לו? אני לא זוכר הרבה שמות - זה שעשה את הכתבה על מירי רגב. אה...
שמאלוב-ברקוביץ': דרוקר, אתה אוהב אותו?
תשובה: דרוקר הוא עיתונאי אמיתי.
שמאלוב-ברקוביץ': כן?
תשובה: כן. הוא לא מפחד להביע...
שמאלוב-ברקוביץ': למה הוא לא עושה... למה הוא לא עושה כזאת כתבה על... על גנץ?
תשובה: הוא עשה גם...
שמאלוב-ברקוביץ': על גנץ?
תשובה: לא יודע על מי הוא עשה
שמאלוב-ברקוביץ': הוא לא עשה על גנץ
תשובה: לא?
שמאלוב-ברקוביץ': עושים רק על צד אחד. הערוץ שאני אהיה בו - יהיה גם זה, גם זה. זה מה שיהיה!

בהקלטה השנייה, יוצאת שמאלוב-ברקוביץ' נגד השידורים מההפגנות נגד נתניהו (לא ברור מדבריה אם סביב המהפכה המשפטית או סביב החטופים).

שמאלוב-ברקוביץ': מה שקורה בתקשורת, כולה אנטי הממשלה
תשובה: כולם שמאלנים, כן
שמאלוב-ברקוביץ': ואז כשבא מישהו ונותן מבט אחר, הופכים אותו לביביסט. אני לא בעד ביבי, אני לא נגד ביבי. מי שטוב למדינת ישראל, הוא צריך להיות. אבל לא יכול להיות שבמשך שנה "רשת" ו"קשת" משדרים לי את המחאה, מחאה, מחאה. ברור שיש פה אג'נדה!

עוד בוואלה!

הספינה של חדשות 13 ממשיכה לטבוע: גם הפרשן הפוליטי פורש

לכתבה המלאה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'/דוד ורטהיים, משה שי פלאש 90

ההפגנות כמטרד

הדעות הללו, שעשויות אולי להישמע כפליטת פה או היסחפות בעת שיחה, אינן עומדות בחלל ריק, ונראה כי מדובר בעמדות מוצקות. בשבוע שעבר נחשף בוואלה ברנז'ה כי בישיבה עם כמה מנהלים בחברה, הציגה שמאלוב-ברקוביץ' למשתתפים את מה שכינתה "שאלת תם": מדוע הוחלט להציב במוצ"ש עמדת שידור עם צוות צילום "דווקא בכיכר החטופים", שבה התקיימה מחאת המשפחות על העיכוב בעסקה להשבת יקיריהן. שמאלוב-ברקוביץ' ביקשה לדעת אם יש "קריטריונים" כלשונה לעמדת שידור כזו, ובעקבות הסברי העורכים סיכמה בכך ש"עמדתה שונה".

כזכור, העצרת השבועית של משפחות החטופים בכיכר שמול הקרייה בת"א, היא האירוע האזרחי המשמעותי ביותר בקריאה להשיבם הביתה. ה"שאלה" של שמאלוב-ברקוביץ', והעמדה שהביעה לגביה, עשויה להתפרש כניסיון לאותת למערכת שתשקול אם להימנע משידורים כאלה בעתיד.

בהמשך היא אף הביעה תסכול מכך ש"אף אחד לא מגן עליי בטוויטר - לא פוליטיקאים, לא אנשי עסקים, לא עיתונאים מימין", ולעומת זאת ציינה את המחאה הנרחבת ברשת נגד ההחלטה להוריד את תכניתו הפופולרית של פרשן חדשות 13, רביב דרוקר. אחת המנהלות שהשתתפו בפגישה מספרת כי שמאלוב-ברקוביץ' צעקה שמדובר ב"בושה וחרפה: שקמה ברסלר, יאיר לפיד, יאיר גולן, אחים לנשק, אהוד ברק - כולנו דרוקר! הפוליטיזציה היא שלו ולא שלי".

חדשות 13: "המשך מסע ההכפשות"

מחדשות 13 נמסר בתגובה: "אין בקלטות שום חשיפה חדשה מלבד הצורך להמשיך במסע ההכפשות המתוזמן של מאבק ועד עובדים ותו לא.

"ה'אני מאמין' המקצועי של מנכ"לית החדשות פורסם גם במכתב אישי שנשלח לעובדים המדבר על כך שהתקשורת תהיה שומרת הסף של הדמוקרטיה ללא משוא פנים ותמיד באופן מגוון, מאוזן ומיטבי שמשקף את כלל גווני האוכלוסייה . תוך שמירה על האתיקה העיתונאית וחופש הביטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully