וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות המשבר ברשת 13: יו"ר דירקטוריון החדשות אייל דה-פאו שלשל לכיסו מאות אלפי שקלים

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 14:42

בלעדי: לוואלה נודע כי רשת 13 סיכמה עם יו"ר החדשות שבמסגרת כהונתו כמ"מ למנכ"ל ישולם לו שכר מנכ"ל מעבר לשכר הדירקטורים - זאת בניגוד לרוח החוק. בפועל, ככל הנראה השתכר גם לאחר מינוי שמאלוב-ברקוביץ', מה שמעמיד בספק את אי-תלותו ועצמאותו

אייל דה פאו, חדשות 13. חדשות 13,
אייל דה פאו, חדשות 13/חדשות 13

בחסות המשבר הניהולי החמור ברשת 13, יו"ר דירקטוריון החדשות אייל דה-פאו שלשל לכיסו מאות אלפי שקלים מהנהלת החברה - זאת בניגוד לרוח החוק - כך נודע לוואלה.

לוואלה נודע כי לאחר עזיבת המנכ"ל הקודם אור צלקובניק את חברת החדשות בתחילת מאי, סוכם עם יו"ר החברה שישמש כמ"מ מנכ"ל לתקופה מוגבלת של מספר שבועות וישולם לו שכר מעבר לשכר הדירקטורים בשיעור של עשרות אלפי שקלים לחודש, כנגזרת משכר המנכ"ל היוצא, העומד על פי הערכות על כ-80 אלף שקל לחודש. דה-פאו שימש בתפקיד כחודש וחצי, עד לכניסת שמאלוב-ברקוביץ' לתפקידה.

נזכיר: החוק קובע כי בהיעדר מנכ"ל קבע משמש היו"ר בתפקיד, אך אינו קובע כפל תשלום או הוראות לתשלום שכר מנכ"ל - אלא לוקח בחשבון שמדובר בטווחי זמן קצרים ובחלק ממחויבויות התפקיד והאחריות הקבועה בחוק לגביו. שכרו של דירקטור בחברה מוערך במאות שקלים בלבד לכל ישיבה, כאשר אלו לרוב מתקיימות רק מספר פעמים בשנה. עוד נזכיר כי העניין עלה גם בדיון בבג"ץ בנושא מינוי שמאלוב-ברקוביץ', שם הודגשה חובתם של נציגי הציבור הדירקטוריון לעצמאות שיקול דעת ונאמנות לציבור. תשלום סכומים גדולים לדירקטור מטעם הציבור מעמידה בספק את אי-תלותו ועצמאותו.

שלט המחאה של העובדים בכניסה לבניין רשת 13. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שלט המחאה של העובדים בכניסה לבניין רשת 13/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בפועל, כך נודע לוואלה, ככל הנראה שולם לו הסכום גם לאחר מינוי שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית - וככל הידוע עד היום

אלא שבזאת לא תמה שורת הרווח של דה-פאו ברשת 13. בפועל, כך נודע לוואלה, ככל הנראה שולם לו הסכום גם לאחר מינוי שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית - וככל הידוע עד היום, כנגד חשבוניות. מדובר על לפחות חודשיים בהן כיהנה בתפקיד, החל מאמצע חודש יוני, וזאת בניגוד מפורש להוראות החוק האוסרות על זיקה כלכלית בין הדירקטורים מטעם הרשות לבין המורשה לשידורים.

בחברה מסרבים לפרט האם ההסכם עם דה-פאו זכה לאישור הרשות השנייה, והאם בכלל הובא לידיעתה.

בהקשר זה, ככל הנראה בכוונת רשת 13 להמשיך ולשלם לדה-פאו תשלום משכורת של מנכ"ל גם כאשר ההסכם שחתמה רשת 13 עם העובדים ייכנסו לתוקפו, מיד לאחר התפטרות או הדחת שמאלוב-ברקוביץ'. נזכיר: לפי ההסכם, המוגבל לתקופה של כחודשיים, דה פאו אמור לשמש כמנכ"ל זמני עד לאיתור מנכ"ל קבע. כך שבפועל, יוכל דה-פאו לקצור רווח מקסימלי של מאות אלפי שקלים - זאת בשעה שהחברה ניצבת בפני משבר כלכלי מהחמור בתולדותיה.

עוד בוואלה

בוס בהפתעה: שמאלוב-ברקוביץ' מסרבת להתפנות וטוענת - "אני המנכ"לית של חדשות 13"

לכתבה המלאה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'. צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90, עיבוד תמונה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'/עיבוד תמונה, צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90

בסעיף החוק העוסק במגבלות על כהונת דירקטורים מטעם הציבור בחברת חדשות , נקבע כי לא ימונה כדירקטור מטעם הרשות מי שמתקיים בו אחד מהסייגים המנויים בסעיף 9(א); מי שהוא חבר המועצה; מי שיש לו זיקה אישית, כלכלית או אחרת, לרבות כעובד, למורשה לשידורים, למי שהוא בעל ענין בתאגיד שהוא מורשה לשידורים וכן למי שמחזיק במישרין בשיעור כלשהו של אמצעי שליטה במורשה לשידורים כאמור; לענין זה, "מורשה לשידורים" - לרבות בעל רישיון לשידורים לפי חוק התקשורת; ומי שעיסוקיו האחרים עלולים ליצור ניגוד עניינים עם תפקידו כדירקטור בחברת החדשות.

בנוסף, נודע לוואלה כי אתמול (רביעי) נשלח בנושא זה ובנושאים נוספים הנוגעים להתנהלות דירקטוריון חברת החדשות ומינוי המנכ"לית וסיום תפקידה, מכתב נוסף של עמותת הצלחה, שם נתבקשה הרשות לבדוק גם את נושא התשלומים לדה-פאו.

מרשת 13 נמסר בתגובה "איננו מתייחסים לשמועות לגבי ההתקשרויות עם בעלי תפקידים בחברה". מהרשות השנייה טרם התקבלה תגובה. את תגובתו של אייל דה-פאו לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully