וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא בשבת: המשטרה תאסור העלאת רחפני טלוויזיה מעל קפלן

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 17:37

משטרת ישראל הודיעה למערכות התקשורת במפתיע כי ביום שבת יתקיים "ניסוי פיילוט למערכת ניטור תעבורה אווירית", במסגרתו יחול איסור על צילום מעל מוקד ההפגנות נגד הממשלה. בערוצים נמנעים מציון מספר המשתתפים ונשענים בעיקר על צילומי רחפנים

הפגנה בצומת קפלן -אם כל הזעקות/צומת קפלן עכשיו, קרדיט רעי אש Rei Ash,ערב היסטורי בבגין.( עם קול) עמיר טרקל

המשטרה מנסה לצנזר את התמונות מקפלן? כך עולה מהודעה תמוהה שהתקבלה היום (רביעי) במערכות התקשורת מדוברות משטרת ישראל.

לפי ההודעה, "משטרת ישראל תבצע ביום שבת הקרוב (7.9.24) ניסוי פיילוט למערכת ניטור תעבורה אווירית במטרה לשמור על שלום הציבור ובטחונו באירועים מרובי קהל. החל משעה 17:00 עד 2:00 בתאריכים ה-7-8.9.24 תאסר הטסת רחפנים ברדיוס של 1 ק"מ מצומת בגין וקפלן בת"א".

צומת בגין וקפלן בתל אביב הוא מוקד ההפגנות המרכזי נגד הממשלה, ומדי מוצ"ש היא מתמלאת ברבבות מפגינים בעד עסקת חטופים וקיום בחירות. ביום ראשון האחרון התקיים בצומת מפגן כוח מרשים המוערך במאות אלפי אנשים והערוצים המרכזיים שידרו ישירות ממנו.

חדשות 12 במחאת החטופים. רותם גרוסמן,
חדשות 12 במחאת החטופים/רותם גרוסמן

על המשטרה מוטחת לאחרונה ביקורת הולכת וגוברת על כך שהיא נוקטת ביתר-אלימות לדיכוי המחאה ושהפכה לזרוע פוליטית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. אתמול פורסם בוואלה כי לפחות שישה מקרי אלימות, הגבלת סיקור ותקיפה של עיתונאים בעת ביצוע תפקידם אירעו בשתי היממות האחרונות, זאת במסגרת המחאה בעד עסקת חטופים ונגד הממשלה. המחאה התגברה מאז הירצחם של ששת החטופים במנהרות עזה, לאחר החלטת הממשלה שלא לסגת מציר פילדלפי.

עוד בוואלה

התקשורת הישראלית בצומת מכריע: אסור לנרמל את הימים האלו

לכתבה המלאה

בניגוד לעבר, חשיבות הצילומים מההפגנות גדלה, שכן בחודשים האחרונים ממעטים הערוצים המרכזיים בהם 12 ו-13 להעריך את מספר המשתתפים בכל הפגנה, הן בשל הקושי לכמת את מספרם והן בשל אי-אמון ציבורי בנתונים שמספקת המשטרה. בעבר גררו ההערכות ויכוחים חוזרים ונשנים על היקף המשתתפים, ואלו הפכו כלי לשימוש מניפולטיבי בידי גורמים פוליטיים. הדבר נכון לגבי הפגנות מכלל המחנות הפוליטיים. כך לדוגמה, בהפגנות ביום ראשון העריכו בערוץ 14 כי הגיעו כ-80 אלף איש לקפלן, בעוד המארגנים טענו ל-300 אלף בקפלן לבד. בערוץ 13 דיווחו על כ-280 אלף מפגינים.

בהתאמה, בדיקת וואלה את היקף סיקור המחאה במהדורות המרכזיות ביום ראשון העלתה כי בחדשות 12 ו-13 הוענקו 21-23 דקות לשידור חי מהרחוב, בחדשות 11 הוענקו 14 דקות ובערוץ 14 שידרו מהמחאה 3 דקות בלבד.

"ניסיון פוליטי שקוף ובוטה לצנזר את המחאה"

מטה המאבק "חופשי בארצנו" מסר בתגובה: "החלטת המשטרה לאסור על העלאת רחפני תקשורת מעל אזור ההפגנות בקפלן היא צעד מדאיג נוסף בניסיון לצנזר ולהשתיק את קולות המחאה. זוהי פגיעה חמורה בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת. השימוש בתירוץ של 'ניסוי פיילוט למערכת ניטור תעבורה אווירית' הוא שקוף ומעורר חשד כבד לניסיון להסתיר את היקף המחאה מעיני הציבור. אנו רואים בכך המשך ישיר למגמה המסוכנת של הפיכת המשטרה לכלי פוליטי בידי הממשלה.

"מטה המאבק 'חופשי בארצנו' קורא למשטרת ישראל לחזור בה מהחלטה זו ולאפשר סיקור חופשי ומלא של ההפגנות. אנו מזכירים כי תפקידה של המשטרה הוא להגן על חופש הביטוי והמחאה, לא לדכא אותם. נמשיך להיאבק בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו כדי להבטיח שקולות המחאה יישמעו וייראו. אנו קוראים לכל כלי התקשורת להתנגד לצנזורה זו בכל האמצעים העומדים לרשותם ולדאוג לסקר את ההפגנות במלואן".

תגובת משטרת ישראל: ככלל, כל הטסת רחפן מחויבת ברישום והסדרה מראש על מנת למנוע חדירת כלי טיס עוינים. מטיסים המעוניינים להטיס ביום שבת הקרוב באזור צומת בגין וקפלן יוכלו לקבל אישור דרך היילנדר תעופה בע"מ בקישור הבא:

https://www.highlander.io/copy-of-israel-vega-utm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully