וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל התאגיד לוועד העובדים: "מביאים את הארגון, כמו בתקופות אחרות, לסכסוך"

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 14:02

איום הוועד בסכסוך עבודה בעקבות היעדר הטיפול, לשיטתו, בפריצה למחשבי העובדים מובילה לתגובה חריפה של המנכ"ל גולן יוכפז, שכותב לוועד: "בימים שבהם יותר ויותר גורמים חיצוניים מבקשים לפגוע בתאגיד - הופתעתי מהצעדים. האחריות מונחת על כתפיכם"

משרדי כאן תאגיד השידור. שי אפשטיין,
משרדי כאן תאגיד השידור/שי אפשטיין

פרשת הפריצה למחשבי התאגיד והחשש של עובדים בארגון מדליפת פרטיהם האישיים מסתבכת, והופכת למאבק רשמי של נציגות העובדים בהנהלה. היום (ראשון) הגיב מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז לטענות העובדים, ובמכתב חריף ששלח לוועד והגיע לידי וואלה כתב: "בחרתם, סיבותיכם וטעמיכם עמכם, להביא את הארגון, כמו בתקופות אחרות, לסכסוך". הרמז של יוכפז הוא לתקופת רשות השידור, בה הובילו הוועדים מאבקים שהכתימו את שמה של הרשות ופגעו בעבודתה.

רקע קצר: ביום חמישי פורסם בוואלה כי ועד עובדי התאגיד בוחן הכרזת סכסוך עבודה "לאור התנהלות ההנהלה בטיפול בפריצה למחשבים של עובדים בחטיבת ההנדסה" - פריצה שנחשפה לפני מספר שבועות בוואלה. קדמה לכך הודעה של של המנכ"ל יוכפז כי המשטרה החליטה לסגור את תיק החקירה בשל היעדר תשתית פלילית, וכי בדיקה ע"י חברה ששכרה ההנהלה לא מצאה ראיות לפריצה או הונאה. עובדי החטיבה שפרטיותם נפגעה זוכים לדברי הוועד ליחס לא ראוי מצד ההנהלה, שלטענתם "עולה עד כדי התנכלות ואף איומים בסיום העסקה". בנוסף, לדבריהם, בזמן שהתלונה נבחנה במשטרה, מנהלת האגף זומנה לשימוע לפני פיטורים".

במכתב לוועד העובדים, שב ודוחה יוכפז בתוקף את טענות הוועד כאילו "גורמים בהוראת ההנהלה עוקבים אחרי מחשביהם של מנהלים ועובדים", ומביע תמיהה על המועד שבו בחרו חלק מחברי הוועד לפתוח במאבק נגד ההנהלה בעניין. במכתב, שבא כמענה לקריאה שפרסמו חברי הוועד בשבוע שעבר לעובדי התאגיד ובו הם מאיימים במהלך שעלול להוביל לסכסוך עבודה, כותב יוכפז בין היתר: " צר לי שלאחר למעלה משנה-וחצי של מהלך מוצלח ליישור ההדורים בין הנהלת התאגיד לבין ועד העובדים, ששיאו בהסכם הקיבוצי הרחב הראשון שנחתם בארגון במעורבותי - בחרתם, סיבותיכם וטעמיכם עמכם, להביא את התאגיד, כמו בתקופות אחרות, שוב לסכסוך ... רמיזתכם, במכתב לעובדים, כאילו יש קשר בין זימונה לשימוע של מנהלת האגף בתאגיד לבין האירוע - אינה אמת בלשון המעטה, ואתם יודעים זאת היטב - בעיקר משום שהעליתם את עניינה בפניי כמה פעמים, בנפרד ובנוכחות נציגי ארגון העיתונאים, עוד קודם שפרצה 'פרשת המעקב אחר עובדים ומנהלים'".

יוכפז מוסיף: "בימים שבהם יותר ויותר גורמים חיצוניים מבקשים לפגוע בתאגיד השידור הישראלי, הופתעתי מאד מהצעדים שלכם, ואני סמוך ובטוח שאתם לוקחים בחשבון את ההשפעות שעלולות להיות להם על תפקוד הארגון ועל שמו הטוב. האחריות בהקשר הזה מונחת על כתפיכם".

חניכת מרכז השידורים החדש של תאגיד השידור הישראלי בצומת מסובים, אפריל 2024. זיו שמשון,
חניכת מרכז השידורים החדש של תאגיד השידור הישראלי בצומת מסובים, אפריל 2024/זיו שמשון

"הנהלת התאגיד לא מבקשת לטייח דבר, הפוך מזה"

יוכפז מתייחס אחת לאחת, ובפירוט רב, לטענות ולרמיזות שפרסם הוועד בהודעה לעובדים ובהודעות לעיתונות: "הנהלת התאגיד לא מבקשת לטייח דבר, הפוך מזה", הוא כותב, "לאחר הודעת המשטרה על סגירת החקירה לאחר שלא נמצאה תשתית ראייתית לקיום אשמה פלילית, פנה מנהל הביטחון בתאגיד, עופר אברהם, כמה וכמה פעמים אל החוקרים וביקש מהם לפתוח בכל זאת בחקירה שתסיר את ענן החשדות מעל האירוע. המשטרה, מצידה, סרבה. אני עצמי שוחחתי עם מנכ"ל ארגון העיתונאים, לאחר החלטת המשטרה לסגור את החקירה, וביקשתי ממנו שגם העובדים, יחד עם הארגון, ייפנו למשטרה בבקשה לחדש את החקירה". יוכפז כותב לוועד העובדים באופן מפורש כי הוא שב וקורא, גם דרכם, למשטרה לחדש את החקירה.

מנכ"ל התאגיד מבהיר במכתב כי בניגוד לטענת הוועד, איש אינו מתנכל או מאיים על העובדים: "התאגיד פנה אל כל המנהלים, העובדים ונותני השירות בחטיבת ההנדסה, שעלולים היו להיחשף לחומר שהושג לכאורה תוך פריצה למחשבים, וביקש מהם לחתום על כתב התחייבות שלא יפיצו את החומר. זאת הייתה חובתו החוקית של התאגיד מתוקף חוק הגנת הפרטיות. כמה עובדים ונותני שירותים בודדים, בהנחיית הוועד, סרבו לחתום על כתב ההתחייבות. הבהרנו לעובדים שהינם עובדי קבלן - שאם לא יחתמו, הם חושפים עצמם ואת הארגון לכאורה לעבירה פלילית, ולא נוכל להמשיך בהתקשרות עמם. ארגון העיתונאים הבין היטב את דרישת התאגיד, והצליח לאחר ימים ארוכים להשפיע על העובדים ונותני השירות לחתום על כתב ההתחייבות".

עוד בוואלה

על החתום: אחיו של דובר המשטרה

לכתבה המלאה
גולן יוכפז בכנס רשת 13 , 14 ביולי 2024. ראובן קסטרו
גולן יוכפז בכנס רשת 13 , 14 ביולי 2024/ראובן קסטרו

יוכפז מבהיר שגם טענת הוועד לפיה הנהלת הארגון אינה משיבה לשאלותיו בנושא - שגויה: "לאחר שהן החברה הפרטית שאליה פנינו לבדיקת האירוע (חברה שאמינה על חוקרי המשטרה בתיק וכן על ארגוני ביטחון מהמרכזיים בישראל) והן המשטרה סברו שאין באירוע היבט פלילי - החלטתי, שלא להסתפק בקביעתם ולקיים בדיקה באמצעות מנהל הביטחון של התאגיד". יוכפז מבהיר במכתב שבדיקת מנהל הביטחון החלה מיד עם סגירת התיק במשטרה והיא תסתיים בקרוב. "אם יתגלה במסגרת הבדיקה פגם בהתנהלות של מי מהמנהלים או העובדים - לא נעבור על כך לסדר היום", מבטיח מנכ"ל התאגיד, "הבהרנו לוועד בעל פה ובכתב שברגע שתסתיים הבדיקה של מנהל הביטחון - נכנס את הוועד ונעדכן בתוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully