וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמירה הגזענית של שדר ערוץ הספורט: קרא לבעלי קבוצה בליגת העל "בכיר בחיזבאללה"

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 21:11

לפני שסעיד בסול עלה לראיון אמר השדר נדב צנציפר ביחס אליו "בכיר בחיזבאללה". גם אחרי שהמגיש רז זהבי ביקש ממנו לומר שמדובר בהלצה, סינן "שכולם יקפצו". מנהלת הליגה דורשת מהערוץ לפתוח בהליכים נגד השדר, הערוץ הגיב: "העניין בטיפול". צנציפר צייץ: "האשמות דיבתיות"

נדב צנציפר עם רז זהבי. יחצ,
נדב צנציפר עם רז זהבי/יחצ

רק לפני שבועיים ספג מגיש ערוץ הספורט נדב צנציפר תביעה על סך 600 אלף שקל מחברת ארקיע בעקבות סדרת ציוצים מכפישה לכאורה, אך עושה רושם שהוא רק הולך ומסתבך עוד יותר. היום, במסגרת תכנית הרדיו של ערוץ הספורט "חמש באוויר" נתפס צנציפר באמירה גזענית ומסיתה כלפי הבעלים של מועדון הכדורגל בני ריינה, סעיד בסול.

בסול היה אמור לעלות לראיון בתכנית, וכשהסתיים האייטם שלפני, העביר המגיש רז זהבי את השידור לפרסומות. אלא שבשניות שלפני שירדו מהמסך, סינן צנציפר על בסול שמדובר ב"בכיר של חיזבאללה". גם לאחר שחזרו מהפרסומות וזהבי דרש ממנו להתנצל, הוסיף צנציפר ש"כל מי שהעלה את הקטע ברשתות החברתיות יכול לקפוץ לי".

אלא שהקטע לא רץ רק ברשתות החברתיות והגיע גם לראשי מנהלת ליגת העל בכדורגל, שזעמו על התנהלותו של צנציפר, שעובד במקביל לערוץ הספורט גם בידיעות אחרונות ו-ynet. "הזדעזענו לשמוע את התבטאותו הגזענית, המסיתה והחמורה של נדב צנציפר כנגד חבר דירקטוריון המנהלת ובעלי בני ריינה, מר סעיד בסול, אשר כונה 'בכיר חיזבאללה' במהלך השידור. אין בכוונתנו לעבור לסדר היום על התבטאות חמורה גזענית ומכוערת זו", נכתב במכתב של היו"ר , ארז כלפון, שמוען לבעלי ערוץ הספורט, שי רקנאטי, וכן למנכ"ל YNET, שי מגל, וליו"ר מועצת הכבלים והלוויין.

"לצערי אין זו המעידה הראשונה של צנציפר, אשר שש להסית לפלג ו"להעלות את גובה הלהבות', ככל הניתון בהזדמנויות שונות", הוסיף כלפון, "מצער כי ערוץ הספורט ממשיך לספק במה לשדר זה ולדעות אלו". כמו כן הוסיף כלפון כי יעלה את הנושא מחר בישיבת הדירקטוריון כדי להחליט על צדעים שיינקטו נגד ערוץ הספורט, הן במישור החוזי והן במישור האזרחי והפלילי. בסיום מכתבו כתב יו"ר המנהלת לבעלי ספורט 5 ש"בטרם נקבל את החלטתנו, ניתנת לכם האפשרות לפעול לצמצום נזקים אלו".

עוד בוואלה

טקס הזיכרון הלאומי של משפחות ה-7/10 ישודר בישראל ובכל רחבי העולם

לכתבה המלאה

כזכור, אין מדובר במקרה גזענות ראשון בערוץ הספורט בחודשים האחרונים. רק לפני מספרק שבועות הושעה עורך יציע העיתונות לחודש וחצי לאחר מערכון שהציג את אוהדי מכבי ת"א כשונאי ערבים, לאחר שהקבוצה החתימה את השחקן הישאם לאיוס. על אותו המערכון התנצלו בערוץ בכל פלטפורמה אפשרית. השאלה היא באילו צעדים ינקטו עכשיו.

מערוץ הספורט נמסר כי הנושא בבירור ובטיפול.

מאוחר יותר הגיב גם צנציפר עצמו בטוויטר. "במהלך שידור של תוכנית הרדיו חמש באוויר היום, הופיעה על מסך הטלוויזיה שמולנו ידיעה לפיה "בכיר בחיזבאללה חוסל". היה זה רגע לפני שיצאנו למספר חסויות , כשלפניהן אמר המגיש: 'חברים, אנחנו עם חסויות וחוזרים', אני זרקתי בהלצה לאור חיסולו של אותו בכיר: 'חוזרים עם בכיר של חיזבאללה'.

"לרגע אחד אני או אלי אוחנה שהיה שותפי לפאנל, לא ידענו מי המרואיין שיעלה אחרי מספר דקות של יציאה להודעות, כשרק כשחזרנו מהן, הציג המגיש זהבי את המרואיין הבא: בעלי בני ריינה, סעיד בסול, זה הרגע הראשון שהבנו כי הוא האייטם הבא שלנו. אני מכיר את בסול שנים ארוכות, יש בינינו יחסי עבודה תקינים ומפרגנים, שבאו לידי ביטוי גם בראיון שקיימנו איתו משך דקות רבות על הצלחת קבוצתו, ולפיכך כל ניסיון לייצר הקשר בין ההלצה אל בסול הוא מופרך, שקרי, ניסיון קישור נלוז שמצוי אולי במוחם של אותם אנשים, שמנסים לייצר מציאות מדומה שלא קיימת, לא חלק מערכיי.

"ליין-אפ בחמש באוויר משתנה מספר פעמים במהלך תוכנית, ישנם אירועים והקשרים שמשנים את לוח הזמנים, כך שלא היה ברור מצידי כי בסול אמור להיות על הקו גם אחרי החסויות. רגע לפני סיום התוכנית, סיפר לי המגיש רז זהבי כי עלה ציוץ בודד בטוויטר לפיו ניסה לקשר האמירה לבסול, כמובן שאין שום קשר בין האירועים, לכן מייד בחרתי להבהיר את דבריי עוד בשידור, השתלשלות האירוע. מייד אחרי השידור, שוחחתי אישית עם בסול, הבהרתי לו בדיוק את מה שקרה, התנצלתי בפניו באם נפגע. בדרך פלא, מנהלת הליגות בחרה לשלוח מכתב עם האשמות דיבתיות כנגדי, שיטופל בהמשך. אנצל במה זו על מנת להתנצל שוב בפני בסול, ואומר שוב, לא היה שום הקשר בין האמירה לבינו. ובכל זאת, באם נפגע, מתנצל בפניו שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully