וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה מנויים באמת עברו ל-free tv? הרשות השנייה תבדוק

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 15:17

חברת הטלוויזיה הרב ערוצית של קשת ו-RGE עלתה בקמפיין על מסך האם בו היא מתגאה ב-450 אלף צופים. ברשות השנייה יבדקו

מודעה של FREE TV. FREE TV, צילום מסך
מודעה של FREE TV/צילום מסך, FREE TV

ערוץ קשת 12 העלה בשבוע האחרון קמפיין בשווי חשיפה של מיליוני שקלים לקידום מיזם הטלוויזיה הרב ערוצית שלה free tv. בקמפיין, שמנצל את היתרון היחסי של קשת - משאב כמעט בלתי מוגבל על המסך הנצפה בישראל - מתגאה המיזם בגיוס 450 אלף צופים שכבר עברו לשורותיו. אלא שלא ברור האם למספר הזה ישנו אחיזה במציאות, ולפי גורמים בענף הטלוויזיה ייתכן שמתחת לרדאר הרשות השנייה נעשתה מניפולציה במספרים.

רקע קצר: לפני כשנה ושלושה חודשים השיקו קשת ו־RGE את מיזם הטלוויזיה שלהן free tv, במטרה להגדיל את יכולת התמחור שלה, לכבוש נתח שוק גם בגזרת ההפצה ולהפוך לשחקניות בשוק הסטרימינג. המיזם הבטיח לשבור את השוק עם מחיר תחרותי במיוחד ולנגוס בנתח של המתחרות - yes, הוט, סלקום ופרטנר. האסטרטגיה ההתחלתית של המיזם התבססה על צופים "מעוטי יכולת" שיירצו להוזיל את העלות החודשית הגבוהה לספקיות הקיימות, וכן על צופים שעד אז מסיבות שונות לא שילמו לשום ספקית או השתמשו בעידן פלוס.

עבור המיזם אותתה קשת שתהיה מוכנה להשקיע גם בגזרות שלא חלמה עליהן, וחתמה על הסכם עם ערוץ 14 - היריב האידיאולגי והמסחרי שלה - כדי שיעלה אף הוא על הפלטפורמה החדשה.

בניין קשת. ראובן קסטרו
בניין קשת/ראובן קסטרו
בשנה הראשונה להקמתו הצליח free TV לגייס 50-60 אלף מנויים - הרבה פחות מהציפיות שתלו בו שתי השותפות. האם בשלושה חודשים שחלפו מאז הצליחו להכפיל את קצב הגיוס? ספק רב

כאן המקום לציין שלפחות בכל הקשור לירידת המחירים, free tv הצליחה להלחיץ את המתחרים ולהוזיל את העלויות ללקוחות, זאת כשברקע המשך הירידה בהכנסה הממוצעת ממנוי לטלוויזיה הרב- ערוצית בעקבות כניסת השחקנים הבינ"ל לשוק בשנים האחרונות - משימה חשובה כשלעצמה.

עוד יצויין כי השחקניות המרכזיות הישראליות HOT ו-yes ממשיכות לאחוז יחד בכוח כספי עצום. HOT עם 650 אלף מנויים ו-yes עם כ-570 אלף.

חזרה למספר המנויים: בענף הטלוויזיה תהו על הפרסום. הנחת היסוד הרווחת מאחוריו היא שהחישוב של קשת 12 נעשה לפי מספר נפשות ממוצע בבית, בדומה לחישובי ועדת המדרוג. אם כך, בחישוב של חמש נפשות למשק בית, לפי הפרסום מדובר ב-90 אלף מנויים קיימים. המספר תואם את ההערכה בענף, לפיה ב-free tv טרם הגיעו ליעד של למאה אלף מנויים לשנה - יעד עליו הוכרז עם הקמת החברה.

מנגד, לפי גורמים בקשת, free tv חצתה מזמן את היעד המדובר. לפי פרסום בגלובס מחודש מאי השנה, בשנה הראשונה להקמתו הצליח free TV לגייס 50-60 אלף מנויים - הרבה פחות מהציפיות שתלו בו שתי השותפות. האם בשלושה חודשים שחלפו מאז הצליחו להכפיל את קצב הגיוס? ספק רב.

עוד בוואלה

מהדלת האחורית: FREETV של קשת תשלם לערוץ 14 מיליוני שקלים בשנה

לכתבה המלאה
הוט וקשת. צילום מסך, עיבוד תמונה
הוט וקשת/עיבוד תמונה, צילום מסך

אפשרות נוספת שעלתה סביב הקמפיין היא שבקשת ספרו כל מי שאי פעם עבר אליהם ואח"כ התנתק - אלא שהאופציה השיווקית הזו לא ממש משרתת את החברה שכן היא חושפת שהרוב המשמעותי שהצטרף אליה עזב.

כך או כך, גורם בכיר בענף שאינו נמצא במעגל המתחרים מסביר זאת בפשטות: "הם לא יכולים להציג נתון כזה. לא מדובר בפאנל של ועדת המידרוג, שמשקלל בתוכו מספר צופים. זה בערך כמו ש-HOT, לה 650 אלף מנויים, תציג בפרסומת נתון של 3,250 מיליון צופים. זה לא רציני. הם יכולים לדבר רק במונחי דיגיטל, שזה אומר יוניקים (משתמשים)".

בעקבות פניית וואלה עומדים לבדוק כעת ברשות השנייה את אמיתות הנתונים.

ברשות השנייה בחרו שלא להגיב, כך גם ב-free tv.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully